Lees verder
James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen.
Meer over de auteursAuthenticiteit
Wat consumenten écht willen
Paperback Nederlands 2010 2e druk 9789052617374Samenvatting
Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld wordt, hoe meer de consument échte dingen wil - dingen die pakkend, persoonlijk en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden, wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek - als nep - en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden?
Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller 'De beleveniseconomie' eindigden. Ze leggen uit dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoende zijn. De consument van nu zoekt authenticiteit, waar en wat hij ook koopt. Als u aan deze hang naar authenticiteit weet te voldoen, hebt u toegang tot de harten, de hoofden en de portemonnees van uw klanten, wat uw aanbod ook is.
In 'Authenticiteit' wordt op allerlei terreinen onderzocht hoe succesvolle ondernemingen zich identificeren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten. Het biedt u praktische managementtools om u en uw bedrijf verder te helpen:
- Maak een inschatting van de vermeende authenticiteit van uw bedrijf of product met gebruikmaking van nieuwe hulpmiddelen, waaronder de echt/nep-matrix;
- Ontwikkel nieuwe manieren om te appelleren aan echtheid;
- Implementeer specifieke strategieën om authenticiteit over te brengen.
Van Disneyland tot Nederland, van Venetië tot het gelijknamige hotel in Las Vegas, alles komt aan bod in dit uitgebreide onderzoek naar authenticiteit en de manieren waarop succesvolle ondernemers zich identificeren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over James Gilmore
Over Joseph Pine
Inhoudsopgave
1. Authenticiteit
Het nieuwe zakelijk imperatief
De aantrekkingskracht van wat echt is
2. De vraag naar authenticiteit
Waarom nu?
Drijfveren voor de nieuwe consumentengevoeligheid
3. De aanvoer van onechtheid
Wat is er aan de hand?
Realiteit, namaak en de drie axioma van authenticiteit
4. Authenticiteit overbrengen
Hoe doe je dat?
Vijf genres authenticiteit
5. Nep, nep, alles is nep
Waarom ons aanbod niet-authentiek is
Lessen uit de filosofie
6. Een onwerkelijke werkelijkheid
Hoe een aanbieding authentiek wordt
Twee aloude normen van authenticiteit
7. Authenticiteit ontleed
Een evaluatie van uw bedrijf
Tien elementen van authenticiteit
8. Van marketing naar placemaking
Zijn wat je zegt dat je bent
Een placemaking-portfolio
9. Van strategie naar besluitvorming
Trouw aan jezelf zijn
'Hier-en-nu'-ruimte
10. Zoeken
De juiste richting voor uw bedrijf
Echt/nep-polariteiten
Noten
Dankbetuiging
Register
Over de auteurs
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan