Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De alignment-factor

Bouwen aan duurzame relaties

Paperback Nederlands 2012
Verkooppositie 4631
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kunt u als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorgt u er nu voor dat uw organisatie de meeste credits krijgt?

'De alignment-factor' laat aan de hand van vier stappen zien hoe u als communicatieprofessional voor uw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt.

* Verzamel informatie en zorg dat u goed inzicht krijgt in uw reputatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, uw identiteit en strategische doelen.
* Kies een marsroute, neem positie en kies een helder doel. Duurzame relaties opbouwen kan op twee manieren: de zachte of de harde, onderhandelend of ... confronterend.
* Communiceer uw marsroute, positie en doelen vervolgens op een aansprekende manier, zodat u het onderhandelen of confronteren ondersteunt.
* Toon uw successen en wees accountable: zorg dat u op het niveau van de raad van bestuur kunt uitleggen wat de effecten zijn van uw inspanningen om duurzame relaties tot stand te brengen.

Specificaties

ISBN13:9789052619231
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:10-4-2014

Expertrecensies (2)

Nico Jong | 10 mei 2012
Taalpuristen zullen huiveren bij de nieuwe titel uit de stal van de Rotterdamse hoogleraar Cees van Riel. Alignment is een nieuw begrip in het gestaag groeiende lexicon van de communicatieprofessional. Het vervelende is dat deze Engelse term bij vertaling sterk inboet aan kracht en betekenis.Lees verder
Louis Thörig | 7 mei 2012
Organisaties hebben een grotere kans op succes wanneer sprake is van volledige steun van de belangrijkste stakeholders binnen en buiten het bedrijf of de instelling. Dat is de stelling van Cees van Riel in 'De alignment-factor'. Alignment is volgens deze auteur een wederzijds lonende relatie tussen een onderneming en haar belangrijke stakeholders, waarmee het bedrijf zijn doelstellingen kan realiseren en zijn bestaanswaarde aantoont.Lees verder

Lezersrecensies

2.5 van de 5
2 stemmen
0
1
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Cees van Riel: ‘Reputatie is een middel, alignment een doel’
Paul Groothengel 4 april 2012 Je mag ‘m gerust de koning van het reputatiemanagement noemen. Cees van Riel introduceerde als eerste een concrete maatstaf om reputaties van bedrijven te meten. Waarmee hij aantoonde hoe groot het belang van reputatie kan zijn. Met zijn nieuwe boek De alignment-factor met als ondertitel ‘Leveraging the power of total stakeholder support’, gaat hij een flinke stap verder. Een gesprek met deze hoogleraar corporate communicatie over onder meer de wijze waarop je een langetermijnrelatie bouwt met al je stakeholders, de positie van de communicatieprofessional, en alignment-in-praktijk. ‘Bij Philips begon het proces van alignment bij de Board.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Cees van Riel

Cees B.M. van Riel was hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij publiceerde talrijke artikelen over bedrijfsidentiteit en branding en schreef eerder de boeken 'Handbook of Corporate Communication', 'Identity and Images' en 'Principles of Corporate Communications. Hij is tegenwoordig hoofdredacteur van 'Corporate Reputation Review', algemeen directeur van het 'Reputation Institute' en directeur-oprichter van het International Masters Program in Corporate Communications, een joint-venture van vijf leidende Europese bedrijfsopleidingen. Hij is ook lid van het Branding Steering Committee van ING Groep.

Andere boeken door Cees van Riel

Inhoudsopgave

Een richtinggevend werk

Voorwoord

INTRODUCTIE
1. Alignment met stakeholders door corporate communicatie

DEEL I: INTERN ALIGNMENT
2. Informatie vergaren in de organisatie
3. Een marsroute naar intern alignment
4. Intern alignment bouwen met effectieve interne communicatie

DEEL II: EXTERN ALIGNMENT
5. Informatievergaring voor de bouw van extern alignment
6. Een marsroute naar extern alignment
7. De inzet van corporate communicatie bij de bouw van extern alignment

DEEL III: KEY PERFORMANCE INDICATORS VOOR CORPORATE COMMUNICATIE OM ALIGNMENT TE BOUWEN
8. Het succes van alignment-inspanningen meten

DEEL IV: EPILOOG
9. Alignment: het bouwen en onderhouden van totale stakeholdersteun

Noten
Bibliografie
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De alignment-factor