Freek Vermeulen is hoogleraar strategie en ondernemerschap aan de London Business School. Hij is de eerste winnaar ooit van de Excellence in Teaching Award van deze topuniversiteit, en kreeg vele internationale prijzen voor zijn onderzoek naar strategisch management – in het bijzonder voor de toepassing van rigoureus onderzoek naar verbetering van de managementpraktijk.
Meer over Freek VermeulenBusiness exposed
Een no-nonsense analyse van de wereld van ceo's
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789052619682Samenvatting
Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2012!
Vindt u het ook zo vreemd dat onze raden van commissarissen feitelijk bestaan uit parttimers en amateurs? Heeft u zich ook altijd verbaasd over de voortdurende stroom van managementhypes die het zakelijk landschap overspoelen? Vraagt u zich wel eens af waarom er nog steeds zo veel overnames zijn, terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat ze veel meer kosten dan ze opleveren?
Er kleven nogal wat aspecten aan de zakenwereld die we als onveranderlijk zien en daarom nauwelijks aan nadere beschouwing onderwerpen of zelfs maar ter discussie stellen. Dit boek brengt daar verandering in.
In 'Business Exposed' houdt managementgoeroe Freek Vermeulen het bedrijfsleven zonder pardon tegen het licht en onthult hij hoe het er werkelijk aan toegaat. De verleidingen, de prikkels en de (soms dubieuze) vervlechtingen en strategieën, ze passeren allemaal de revue.
Hoe bereiken bedrijven de top of waarom gaan ze juist ten onder? Wat zijn CEO's eigenlijk voor mensen? En wat zijn hun echte drijfveren? Hoe wordt het grote geld verdiend - en verloren? Hoe kan het succes van vandaag morgen alweer omslaan in een regelrechte mislukking? En dan was er nog zoiets als strategie...?
'[Freek Vemeulen] is een rijzende ster en zijn krachtige observaties zijn even helder als gezaghebbend.'
- Financial Times
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Freek Vermeulen
Inhoudsopgave
Het experiment met de apen
1. Strategie overkomt je
2. De valkuil die succes heet (en wat ideeën over hoe je 'm kunt ontwijken)
3. Veroveringsdrang
4. Goden en schurken
5. Liasons en intriges
6. Managementmythes
7. Verreikende besluiten nemen (als je geen hand voor ogen kunt zien)
8. Keihard of een warm nest?
Epiloog: De nieuwe kleren van de keizer
Bronnen
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan