Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wat is Lean Six Sigma?

Sneller en slimmer werken met beter resultaat

Paperback Nederlands 2005
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 2043529 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Klanten worden steeds veeleisender en willen een snelle levering tegen minimale kosten. 'Lean Six Sigma' helpt bedrijven bij het halen van deze doelstellingen en zorgt daarbij ook voor tevreden klanten.

'Lean Six Sigma' integreert twee belangrijke verbetermethoden: beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean principes). U ontdekt hoe deze verbetermethode u de instrumenten in handen geeft om in uw organisatie verspilling en kwaliteitsproblemen te herkennen en op te lossen. Zo bereikt u wat u wilt: een beter bedrijfsresultaat.

Deze praktische gids is een eenvoudige introductie in Lean Six Sigma. De methodiek integreert twee belangrijke verbetermethoden: beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean principes). U ontdekt hoe deze verbetermethode u de instrumenten in handen geeft om in uw organisatie verspilling en kwaliteitsproblemen te herkennen en op te lossen. Zo bereikt u wat u wilt: een beter bedrijfsresultaat.

- Steeds meer Nederlandse organisaties werken met Lean Six Sigma
- Beknopte introductie in snel groeiende verbetermethode
- Lager kosten, betere bedrijfsresultaten

Specificaties

ISBN13:9789058710765
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:110
Druk:1
Verschijningsdatum:2-12-2013

Expertrecensies (2)

Henk van Tent Becking | 18 augustus 2010
Mike George, Dave Rowlands en Bill Kastle geven in 'Wat is Lean Six Sigma?' een begrijpelijke introductie van twee gecombineerde verbetermethoden; beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean-principes). Het is een duidelijk boek dat een goed beeld van de methoden en hun mogelijkheden geeft.Lees verder
Renze Klamer | 8 augustus 2007
In een recente discussie met een managementteam van een geheel op één marktsegment gespecialiseerd bedrijf, stelde een van de managers dat hun bedrijf in niets te vergelijken was met andere bedrijven. Niemand anders kon tippen aan hun servicegraad en flexibiliteit en alleen in hun (kleine) marktsegment speelde tijd zo'n cruciale rol.Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
33 stemmen
7
15
2
8
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Aan de lezer

Inleiding: wat kunt u met Lean Six Sigma?

Deel 1 - De basis van Lean Six Sigma
1. De vier principes van Lean Six Sigma
2. Principe 1 - Stel uw klanten tevreden met snelheid en kwaliteit
3. Principe 2 - Verbeter uw processen
4. Principe 3 - Werk samen voor een maximale opbrengst
5. Principe 4 - Baseer beslissingen op gegevens en feiten
6. De vijf wetten van Lean Six Sigma

Deel 2 - Implementatie van Lean Six Sigma
7. Starten met Lean Six Sigma
8. Werken aan blijvende verbeteringen
9. Praktijkervaringen met Lean Six Sigma
10. Zes dingen die manager moeten doen

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat is Lean Six Sigma?