Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Persoonlijke effectiviteit Het Anti-klaagboek
Het Anti-klaagboek
Het Anti-klaagboek
Bart Flos spreker, inspirator, bestsellerauteur, docent, adviseur met 25 jaar ervaring als project-, verander- en crisismanager. Meer over Bart Flos
Podcast - Glenn van der Burg in gesprek met Bart Flos Justin van Lopik 9 november 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Bart Flos, auteur van Het Anti-klaagboek. Lees het volledige artikel
Bart Flos

Het Anti-klaagboek

Eerste hulp bij zeuren en zaniken

Paperback Nederlands 2010 9789077881934
16 beoordelingen
1
Voormalig #1Totaal 34 dagen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 8334576 dagen in de top 100
Paperback | NL € 17,50 E-book | NL € 13,50
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
17,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Laat uw dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe u korte metten maakt met hun geklaag. Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend? Maak dan gebruik van uw aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk!

Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.

Naast 'Het anti-klaagboek' van Bart Flos is er nu ook 'Het anti-klaaglied', een originele carnavalshit waarin Flos oproept om minder te zeuren en te zaniken.

Specificaties

ISBN13:9789077881934
Trefwoorden:klachtenafhandeling, persoonlijke effectiviteit, optimistisch, positief
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2018
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit

Expertrecensies (1)

Michel Hoetmer | 11 juli 2011
Klagen lijkt zo'n beetje een nationale hobby in Nederland. Er gaat geen dag voorbij of u hoort iemand mopperen of klagen. Misschien hoort u zelfs uzelf wel eens zeuren. Auteur Bart Flos belooft zijn lezers in 'Het anti-klaagboek' eerste hulp bij zeuren en zaniken.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
16 stemmen
8
4
2
1
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Podcast - Glenn van der Burg in gesprek met Bart Flos
Glenn van der Burg 9 november 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Bart Flos, auteur van Het Anti-klaagboek.
Artikel lezen
interview
Anti-klagen
Pierre de Winter 26 januari 2011 Crisismanager Bart Flos schreef Het Anti-klaagboek. Volgens Flos kun je met anti-klagen de klachten van minimaal 90 procent van je medemensen vlot leren ontregelen. En over ons eigen klaaggedrag moeten we nodig eens in gesprek met onszelf.
Artikel lezen
podcast
Bart Flos over anti-klagen
Pierre de Winter 2 januari 2011 ‘Ook al heb je het probleem opgelost, een aantal mensen blijft altijd hangen in de klaagzang.’ Bart Flos geeft in Het anti-klaagboek negen ‘prikkels’ om deze mensen tot anti-klagen te bewegen. Hij spreekt met M&L over het nut van minder klagen. ‘We focussen van nature op het negatieve.’
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Bart Flos

Bart Flos schreef een van de bestverkochte managementboeken van de afgelopen tijd: Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Als logisch vervolg schreef hij Het anti-sleurboek - Eerste hulp bij baanbalen en ander werkbederf en al snel volgde Het perfecte project - De mens als sleutel tot succes en De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie. Inmiddels heeft hij daar een meer globale visie aan toegevoegd met zijn boek Vooruitkijken voor gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet. Flos is een levendig en geestdriftig spreker, inspirator en docent. In zijn verhalen bundelt hij een solide theoretisch fundament met 25 jaar ervaring als project-, verander- en crisismanager. Het resultaat: een overdaad aan goed onderbouwde en zeer praktisch toepasbare eyeopeners die u al lachend aan het denken zetten. Als geen ander weet hij hoe je zelfs mondiale problemen kunt omzetten in hoopvolle oplossingen. Hij schuwt daarbij de frontale confrontatie niet want er wordt flink geprikkeld en aan de stam geschud. Om nieuwe kennis blijvend te laten beklijven moeten we namelijk iets heel moeilijks doen: we moeten onze gewoonten doorbreken.

Andere boeken door Bart Flos

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
1. Wat is klagen?
Over brommen en zeiken, drammen en zieken
De top tien van populairste klaagonderwerpen
Anti-klagen voor beginners
Word ook anti-klager

2. Waarom klagen we?
Te hoge verwachtingen
Verwend door de moderne tijd
Behoefte aan aandacht en erkenning
Oogkleppen tegen het positieve
Er graag bij willen horen
Denken dat klagen gewoon is
Volgzaam het leven leiden dat je niet wilt
Ontevreden, onnozel en angstig zijn
Binnenvetter zijn door piekeren en tobben

3 Ontmasker de klager
Hoe herken je een klager?
Hoeveel klaag je zelf?
Hoeveel klagen al die anderen?

4 Reken af met je eigen gezeur
Een goed gesprek met jezelf
Wat te doen als je het niet kunt laten?

5 Reken af met andermans gezanik
De kracht van het positieve
De slimme afleiding
De aandacht voor de emotie
Luisteren, spiegelen en herhalen
De kracht van de lach
Ga terug naar de bron
De kracht van het onverwachte
De doorverwijzing
Ga achterom via het waarom

6 Noodpakket voor klaagrampen
De zelfvervullende voorspelling
De nuchtere werkelijkheid
Aanvaarden en berusten
Confronteren met de consequenties van het geklaag

Epiloog

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Ik ben oké. Jij bent een sukkel
    Berthold Gunster
    Ik ben oké. Jij bent een sukkel
    € 21,00
  • Het anti-sleurboek
    Bart Flos
    Het anti-sleurboek
    € 21,50
  • Beter communiceren met voelers, denkers en doeners
    Sjaak Overbeeke
    Beter communiceren met voelers, denkers en doeners
    € 33,50
  • Het gezeur de baas
    Miranda Keijser-Van Gils
    Het gezeur de baas
    € 28,95
  • Meer inzicht en overzicht met mindmappen
    Hans Buskes
    Meer inzicht en overzicht met mindmappen
    € 12,00
  • De mythe van perfectionisme
    Bert van Dijk
    De mythe van perfectionisme
    € 14,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Anti-klaagboek

        Het Anti-klaagboek
        Bart Flos
        /