Maureen Veurman (1978) is een zeer ervaren expert in communicatie, media en reputatiemanagement. Haar specialisme: crisiscommunicatie. Daarin staat zij een eerlijke, transparante en realistische houding voor. Ze loodst niet alleen organisaties door crises, maar maakt deze ook weerbaarder en veerkrachtiger in vredestijd. Haar bedrijf UP Crisiscommunicatie & Media brengt rust in roerige tijden.
Meer over Maureen VeurmanGeen paniek!
Eerste hulp bij crisiscommunicatie
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083471600Samenvatting
Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt.
Veurman, eigenaar van UP Crisiscommunicatie & Media, komt niet alleen in actie als het kalf verdronken is, ze doet ook aan preventie. De ene keer adviseert ze een CEO om een werknemer niet 'op staande voet te ontslaan' (maar met fluwelen handschoen richting uitgang te begeleiden), de andere keer legt ze uit hoe je een klacht het beste afhandelt. Van datalek tot #MeToo.
Welke acties er ondernomen moeten worden en welke woorden je in die situaties gebruikt: in dit boek krijg je het complete advies. Geen paniek! - Eerste hulp bij crisiscommunicatie is een must-read voor iedereen die het juiste wil doen in noodsituaties.
Specificaties
Inhoudsopgave
Proloog — Gratis advies voor Sywert - 9
Reputatie, waar koop je dat? - 15
Gedragscode sociale media - 37
Kansen in tijden van crisis - 45
Een incident aan boord - 67
De ui van betrokkenheid - 83
Geen commentaar geen optie - 99
Kies je communicatiekanaal - 121
Opgelucht ademhalen - 135
Whitepaper Crisiscommunicatie - 148
Epiloog — Tsjernobyl: de crisis aller crises - 149
Literatuur - 155
Dankwoord - 157
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan