Examenboek NIMA A1 Online Marketing
Alle exameneisen toegelicht en uitgelegd
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083476315Samenvatting
Het examenboek NIMA Online Marketing A1 bevat alle kennis die je nodig hebt om het examen Online Marketing A1 van NIMA te halen. Bij elke exameneis is een toelichting en of een uitleg geschreven, zodat je goed in staat bent de gevraagde begrippen te kennen, weet wat ze betekenen en hoe je ze van andere vaktermen kunt onderscheiden. Het examen bestaat uit meerkeuzevragen aangevuld met een aantal open vragen waarin je de kennis moet toepassen.
Dit examenboek begint met een diepgaande introductie van het vakgebied Online Marketing door meteen te beginnen met het leren van begrippen die te maken hebben met het bereiken van potentiële klanten, zoals bereik, conversie, lead, het verschil in soorten websites, customer journey, marketingfunnel, en de verschillende internetreality's, het PESO-model voor sociale media en het kunnen berekenen van de kosten van sociale mediacampagnes.
Op het gebied van online advertising leer je verschillende mediastrategieën combineren met planningsmodellen en het berekenen van de kosten ervan. Daarnaast wordt uitgebreid aandacht besteed aan zoekmachinemarketing, e-mailmarketing, online crm, contentmarketing en analytics.
Trefwoorden
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan