Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Klant in de driver's seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789089651624
Verkooppositie 1793926 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Bedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Maar nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen?

'Klant in de driver's seat' is het eerste Nederlandstalige boek over klantgedreven innovatie. Het biedt u een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces.

Dit boek laat zien hoe u met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van uw innovatie aanzienlijk kunt verhogen. Het geeft u een overzicht van alle verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland.

Laat uw klant plaatsnemen in de driver's seat, zodat hij zelf het innovatieproces kan sturen! Dat levert niet alleen succesvollere innovaties op, maar ook: meer betrokken, tevreden en loyale klanten, en dus meer omzet en meer winst.

Specificaties

ISBN13:9789089651624
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:207
Druk:1
Verschijningsdatum:29-3-2013

Expertrecensies (4)

Redactie Customer Talk | 9 juli 2015
Stilstand is achteruitgang. Sommige tegelwijsheden verliezen in de loop der jaren niets aan kracht. De succesvolle producent van typemachines uit de vorige eeuw zien we enkel nog terug in het museum. En de fotograaf die leeft van het ontwikkelen van analoge fotorolletjes is al geruime tijd met pensioen.Lees verder
Kees Groenewoud | 22 maart 2013
'Klant in de driver's seat' van Sjors van Leeuwen gaat over klantgedreven innoveren. Het boek legt uit hoe je als bedrijf de slagingskans van nieuwe producten en ideeën kunt vergroten door de klant centraal te stellen in het innovatieproces. Dit is overigens meteen Van Leeuwens definitie van klantgedreven innoveren, hetgeen illustratief is voor het boek: niet ingewikkeld, praktisch en hands on.Lees verder
Van USP's naar UBR's
Linda Huijsmans | 31 december 2012
Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil.Lees verder
Klant aan het stuur
Rob Beltman | 15 oktober 2012
Het is zonneklaar dat bedrijven worstelen met het geven van een goed plek aan de klant. Aan de ene kant is deze steeds mondiger en kritischer, en aan de andere kant is hij steeds ‘socialer’ en geneigd tot participeren en cocreëren. Succesvol innoveren is ook geen sinecure, zo blijkt uit de lage succesratio’s die stelselmatig gerapporteerd worden.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.8 van de 5
10 stemmen
8
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013
Justin van Lopik 30 oktober 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 14 mei 2013 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat. Hij is een fervent lezer, maar mocht maar drie boeken in zijn top 3 zetten...
interview
Sjors van Leeuwen: ‘Samen met de consument waarde creëren’
Linda Huijsmans 8 januari 2013 Innoveren is een voorwaarde om te overleven. Toch mislukt nog steeds een groot deel van de productintroducties. Luisteren naar de klant is een essentiële voorwaarde voor succes, betoogt Sjors van Leeuwen daarom in zijn boek Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Dankzij de sociale media is de consument een niet te negeren factor geworden.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Alle interviews en artikelen (4)

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van succesvolle boeken als CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk en Hoe agile is jouw strategie?

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Leeswijzer

1. Waarom u moet innoveren!
1.1 Innovatie als overlevingsstrategie
1.2 Het merendeel van alle nieuwe producten en diensten mislukt
1.3 Klantgedreven innoveren betaalt zichzelf ui

2. Klant in de driver's seat
2.1 De klant neemt het stuur in handen
2.2 Het mediagedrag van de consument verandert
2.3 Consumenten zijn sociale kuddedieren
2.4 De opkomst van The Social Customer
2.5 Consumenten willen zich uiten en meedoen

3. Hoe kiest u de juiste innovatievorm?
3.1 Innovatie is meer dan een uitvinding
3.2 Overzicht van verschillende soorten innovatie
3.3 Waardecreatie door diensteninnovatie
3.4 Nieuwe producten bedenken met toegevoegde waarde
3.5 Optimaliseren van waardeketen en customer journey
3.6 Intern en extern gerichte innovaties
3.7 Impact van innovaties op organisatie en klant

4. Bouwstenen van klantgedreven innovatie
4.1 Mass collaboration - Samenwerken
4.2 Crowdsourcing- Samen bedenken
4.3 Cocreatie - Samen creëren
4.4 User-generated content - Zelf maken
4.5 Productconfiguratie - Op maat maken
4.6 Mass customization - Massamaatwerk
4.7 Nieuwe vormen van massamaatwerk
4.8 Rolverdeling tussen klant en organisatie
4.9 Managen van de community
4.10 Traditionele aanpak biedt nog steeds kansen

5. Het klantgedreven innovatieproces
5.1 De klant centraal in het innovatieproces
5.2 Het begint met een idee - Ideefase
5.3 Pikt de klant het op? - Conceptfase
5.4 Inpassen en opschalen - Groeifase
5.5 Van ondernemen naar managen - Optimalisatiefase
5.6 De innovatietunnel
5.7 Dialoog met de klant
5.8 Tools voor innovatie
5·9 Innovatiespelregels
5.10 Het Innovatie Maturity Model en het Participatie Maturity Model

6. Succesfactoren van klantgedreven innovaties
6.1 Van klantinzicht naar klantvoordeel
6.2 Definiëren van producten en serviceconcepten
6.3 Tien succesfactoren op een rij
6.4 De Innovatie Scorecard
6.5 Managen van de innovatieportfolio

7. Aan de slag met klantgedreven innovatie
7.1 Klantgericht ondernemen vormt de basis
7.2 Hoe staat het met uw innovatiestrategie en cultuur?
7.3 Zorgvoor tevreden en betrokken medewerkers
7.4 Doelstellingen staan centraal, niet de creatieve oplossingen
7.5 Tien belangrijke succesfactoren

Noten
Literatuur en bronnen
Over de auteur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klant in de driver's seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities