Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ben jij wel MerkWaardig genoeg?

Inclusief gratis Belbintest en online toolbox

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789089652058
Verkooppositie 417522 dagen in de top 10
Direct te downloaden

Samenvatting

In veel organisaties heerst een zesjescultuur. Ondernemers, managers en medewerkers richten zich alleen nog op de dagelijkse problemen, en kijken niet meer hoe ze hun organisatie inspirerend en waardevol kunnen maken. In dit boek laat Kasper Klaarenbeek zien hoe u die negatieve spiraal doorbreekt - door MerkWaardig te zijn.

MerkWaardige mensen kiezen ervoor om onderscheidend en authentiek te zijn, zich niet 'zomaar' te conformeren aan de gevestigde orde en vooral te doen waar ze echt in geloven. Ze creëren energie en inspireren hun omgeving om mee te doen. Ze zijn bereid en in staat om hun doelen ook echt te realiseren. Niet met macht en kracht, maar door gebruik te maken van talenten en alleen genoegen te nemen met het beste resultaat.

Bent u wel MerkWaardig genoeg? U leest het in dit boek!
- Een inspirerend doeboek dat u helpt om keuzes te maken, zaken uit te werken en plannen om te zetten naar acties
- Met gratis toegang tot een handige online toolbox, die u helpt om uw ideeën van het papier af te krijgen

Quotes over het boek
‘Ondernemen anno nu vraagt om besluitvaardigheid, doorpakken en flexibiliteit. Omdat ‘overleven’ simpelweg niet genoeg is, raad ik je aan dit boek te lezen en (weer) het verschil te gaan maken.’ – Hans Biesheuvel, initiatiefnemer ONL voor Ondernemers

‘Een absolute aanrader voor iedereen die het maximale uit zichzelf en zijn omgeving wil halen. Toegankelijk, pragmatisch, inspirerend, MerkWaardig: een boek dat je in één adem uitleest.’ - René Warmerdam, commercieel directeur Speakers Academy®

‘Dit boek is niet bedoeld voor managers die goed al goed genoeg vinden. Want goed is de vijand van geweldig, leert Kasper Klaarenbeek ons. - Fou-Khan Tsang, voorzitter raad van bestuur Alfa Accountants en Adviseurs

‘Kasper Klaarenbeek daagt je uit om het beste in jezelf en anderen naar boven te halen, door uit je comfortzone te stappen en het verschil te gaan maken.’ - Wouter Kolff, burgemeester gemeente Veenendaal

‘Ondernemen is net boksen: het gaat niet alleen over hoeveel je kunt incasseren, maar met name ook over hoe je de aanval slim kunt ontwijken. Dit boek laat zien hoe je dat doet.’ - Krein Brons, CEO vanHaren Schoenen

‘Wie wil er nu niet MerkWaardig zijn en daarvoor geWAARDEerd worden? Een must-read voor unieke ondernemers en managers met passie.’ - Lorraine Vesterink, auteur, (tv-)presentatrice en oprichter van De Unieke Ondernemer

‘Kasper slaagt erin om sleutelmodellen en -concepten op een logische, duidelijke manier te presenteren, als leidraad voor persoonlijke ontwikkeling.’ - Alex Versteeg, country vice president Benelux bij Essilor

‘Kasper Klaarenbeek beschrijft welke mogelijkheden er zijn om je bedrijf weer bij de les te krijgen. Een aanrader, ook als je denkt dat het in jouw bedrijf wel goed zit.’ - Dick Siebrand, voormalig CEO A.S. Watson Health & Beauty Continental Europe

‘In dit boek komt Kasper Klaarenbeek meteen tot de kern van de zaak. Scherp, helder en zonder poeha. Een geweldig praktisch handboek voor succes!’ - Jeroen Bik, medeoprichter van Klein Epstein & Parker

‘Ben jij wel MerkWaardig genoeg? helpt je de juiste vragen te stellen en de betreden paden te verlaten. Een boek om regelmatig in te grasduinen en zo tot nieuwe ideeën te komen.’ - Lieke Vogels, directeur Koninklijke Horeca Nederland

‘Soms moet je weer even geprikkeld worden. Kasper Klaarenbeek lukt dat als geen ander.’ - Michael Janssen, eigenaar Jumbo Michael Janssen

‘Gebruik dit boek als manual om kritisch naar jezelf en je organisatie te (blijven) kijken!’ - André van der Meer, Partner bij Campagne

‘Dit boek biedt inspiratie om los te komen van het huidige negatieve sentiment. Geloof in kansen en in jezelf. Want uiteindelijk maak je zelf het verschil!’ - Barry van de Lagemaat, directievoorzitter bij Rabobank Vallei en Rijn

Specificaties

ISBN13:9789089652058
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:10-4-2014

Expertrecensies (1)

Hanneke Tinor-Centi | 16 september 2015
In veel organisaties heerst een zogenaamde zesjescultuur. Kasper Klaarenbeek gaat in dit boek de strijd aan met deze slaapverwekkende middelmatigheid. Waarschuwing vooraf: dit is (dus) geen boek voor bange managers, maar voor hen die anders durven te zijn!Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
28 stemmen
24
2
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Marketing Literatuurprijs 2015
Pierre Pieterse 29 oktober 2015 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft 21 oktober de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan vijftig marketingboeken zijn elf boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015.
preview
Preview - Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Kasper Klaarenbeek 7 mei 2015 Onderscheidend vermogen is een voorwaarde voor succes, helemaal NU! Het maken van keuzes is geen sinecure, voorspellen is nu eenmaal lastig (helemaal als het over de verre toekomst gaat). Met zijn boek Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? helpt Kasper Klaarenbeek je op weg om ‘haakjes’ te hebben waarmee je aan de slag kunt. Het helpt nu eenmaal om eerst een paar gedachten en ingangen te hebben om aan de toekomst van je bedrijf te werken – en de toekomst is aan jou. In deze preview behandelt Klaarenbeek 5 vragen uit zijn boek, zodat jij kunt ontdekken of jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg is.
interview
Kasper Klaarenbeek: ‘Bestaande bedrijfsmodellen hebben hun langste tijd gehad’
Erik de Vries 10 juni 2014 Bedrijven zouden zich meer moeten toeleggen op het creëren van toegevoegde waarde, aldus Kasper Klaarenbeek. Wie dit te vaag in de oren klinkt, pakt zijn boek Ben jij wel MerkWaardig genoeg? erbij waarin hij stap voor stap (inclusief oefeningen!) uitlegt hoe je dit bereikt.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Kasper Klaarenbeek

'MerkWaardigheid' staat centraal in alle dingen die Kasper Klaarenbeek doet, hij daagt uit om écht verschil te maken. Kasper leerde in de praktijk (o.a. als directielid van Kruidvat) dat leiderschap van succes vraagt om focus, loslaten en samenwerking op basis van zakelijke duidelijkheid. Organisaties moeten aantoonbaar MerkWaardiger worden, je bent zo goed als het laatste contact met je klant. Vanuit dat principe zoekt hij naar ‘verschilligheid’, niet op papier maar in real life. Leiders van MerkWaardige bedrijven en hun teams zorgen voor heldere kaders, dialoog, onvoorwaardelijke sturing op MerkWaarde(n) en vooral concrete actie. Op een vriendelijk-confronterende manier werkt hij als business coach en trainer met zijn klanten aan concrete resultaatverbetering. In 2013 werd hij bovendien door Speakers Academy genoemd in de top honderd van meestgevraagde sprekers.

Andere boeken door Kasper Klaarenbeek

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Hoe MerkWaardig ben jij eigenlijk?
1.1 Stop met ‘zeuren’!
1.2 Kom uit je comfortzone en ‘reset’ jezelf
1.3 Ontdek het Merk JIJ
1.4 Op zoek naar jouw ‘brandend verlangen’
1.5 Neem verantwoordelijkheid voor je eigen energie

2. Zonder warming-up geen topprestaties
2.1 Wat wil je bereiken?
2.2 Waarom kies je voor dit doel?
2.3 Waarom teamwork werkt
2.4 MerkWaardige talenten en teamrollen
2.5 Praktische tips bij het samenstellen van een team

3. Klaar voor de start... Af!
3.1 Een goed begin is het halve werk!
3.2 Leerstijlen en leren samenwerken
3.3 Waarde(n)vol samenwerken
3.4 Teamdoelen stellen die helpen
3.5 Timemanagement en prioritijd

4. Yes, gedoe in het team!
4.1 Conflicten
4.2 Conflictaanjagers en conflictremmers

Epiloog
Bijlagen
Bijlage 1: SWOT-formulier
Bijlage 2: Vragenlijst voor het verzamelen van feedback
Bijlage 3: Plan van aanpak op basis van feedback
Bijlage 4: Aanvalsplan gewoonte
Bijlage 5: De bollen van Collins
Bijlage 6: Beschrijvingen van de teamrollen van Belbin
Bijlage 7: Basisopstelling team
Bijlage 8: Doelen stellen
Bijlage 9: Timemanagement
Bijlage 10: Crisis? 96 tips om ‘gewoon’ te gaan!

Bronnen
Over de auteur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ben jij wel MerkWaardig genoeg?