Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789089652836
Verkooppositie 5987269 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

MerkWaardige bedrijven weten precies wat hun bewezen toegevoegde waarde is. Voor hen geen zesjescultuur. Ze doen er alles aan om inspirerend en waardevol te zijn voor hun klanten. Daarbij maken ze optimaal gebruik van talent, energie en financiële middelen. Het zijn bedrijven waar klanten enthousiast van worden en graag zaken mee doen. Het zijn bovendien bedrijven die hun medewerkers weten te inspireren.

Na de succesvolle introductie van zijn eerste boek 'Ben jij wel MerkWaardig genoeg?' komt Kasper Klaarenbeek nu met het vervolg. In dit boek laat hij zien hoe je als organisatie nu en in de toekomst het verschil maakt in de relatie met je klanten. Dat doet hij op zijn welbekende manier: prikkelend, positief en praktisch.

Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? Je leest het in dit boek!
- Het vervolg op de bestseller 'Ben jij wel MerkWaardig genoeg?'
- Een inspirerend doeboek dat je helpt om keuzes te maken, zaken uit te werken en plannen om te zetten naar acties
- Met een groot aantal voorbeelden van MerkWaardige bedrijven
- Met gratis toegang tot een handige digitale toolbox, die je helpt om je ideeën van het papier af te krijgen

'Een voorsprong is altijd relatief en tijdelijk. Dit boek geeft duidelijke en inspirerende kansen en mogelijkheden om de eigen MerkWaarde te versterken, met de MerkWaarde Matrix® als krachtig hulpmiddel.' - Wim Kannegieter, Directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB)

'MerkWaardige bedrijven laten hun verhaal vertellen door klanten en medewerkers. Kasper nodigt ons uit om hen daarvoor alle ruimte te geven!' - Mirjam Groenendijk, directeur Marketing & Communicatie Flynth adviseurs en accountants.

'This book is like an energy bar full of fiber, protein, vitamins and motivation. All you need to get going to make your business fit and healthy. Wow. Can't wait to have it in my hands just to get reminded of practical things to do to get ahead. This book belongs in your every day working bag!' - Jeroen Bik, Co-Founder van Klein Epstein & Parker

'In dit tweede boek maakt Kasper Klaarenbeek de naadloze vervolgstap naar de marketing en bedrijfskundige aspecten van MerkWaardigheid. Hij schreef het voor bedrijven, maar ook overheden hebben klanten en kunnen hier nog heel veel van leren.' - Mr. A.W. (Wouter) Kolff, Burgemeester gemeente Veenendaal

'Met zijn tweede MerkWaardige boek zet Kasper mij wederom aan tot actie. In klare taal vat hij marketingtheorie samen en met heldere voorbeelden inspireert hij tot verandering.' - Nico de Jong, Storemanager IKEA Amersfoort

'Doordat de samenleving doorlopend verandert en daarmee ook de vraag van de consument, is voor ieder bedrijf, ieder merk, de noodzaak tot veranderen een permanente vereiste. Alleen door aansluiting te houden met de veranderende consument kun je succesvol blijven!' - Hans Gelauff, Zelfstandig Adviseur en Coach

'Kasper beschrijft op inspirerende wijze duidelijk en goed wat er moet gebeuren. Met zijn praktische en theoretische voorbeelden word je gedwongen (opnieuw) na te denken over JOUW bedrijf. Erg waardevol!' - Paul Roorda, DGA Residence Rhenen

'Een echt inspirerend boek over merkmanagement. Een must om te lezen, het zet je weer scherp. Direct, toegankelijk en als een collega geschreven. Erg sterk is de MerkWaarde Matrix, die helder en overzichtelijk de kern van de problematiek voorlegt.' - Drs. Rom van Oers, directeur VEDIS Retail Platform

'Een lekker merk krijgt de gunst van klanten. Hongerige klanten krijg je door samen meer verrassing en plezier te bieden voor je klanten.' - Harry Bijl, innovatie en inspiratie manager Inretail

'Op magistrale wijze beschrijft Kasper hoe je waarde(n)volle relaties opbouwt met businesspartners en klanten. Hij doet dit op de voor hem kenmerkende authentieke en bevlogen manier, met een energieniveau dat van de pagina’s afknalt.' - René Warmerdam, Commercieel directeur Speakers Academy®

'Kasper Klaarenbeek prikkelt mensen om onderscheidend en authentiek te zijn. In dit boek laat hij zien hoe ook organisaties het verschil kunnen maken. Wederom een boek dat makkelijk en snel leest, maar waar je levenslang je voordeel mee kunt doen.' - Alex Versteeg, Country Vice President Benelux, Essilor

'Als bureau zijn juist wij erop gericht de 'reasons to believe' en de werkelijke toegevoegde waarde van het aanbod van onze klanten te profileren en te communiceren. Kasper biedt met dit nieuwe boek weer een aantal nieuwe dimensies en tools om deze toegevoegde waarde duidelijk te maken, en dit ook nog eens goed te managen in je bedrijf. Wij zijn er weer blij mee!' - André van der Meer, Managing Partner bij Campagne

Specificaties

ISBN13:9789089652836
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Hanneke Tinor-Centi | 16 september 2015
In veel organisaties heerst een zogenaamde zesjescultuur. Kasper Klaarenbeek gaat in dit boek de strijd aan met deze slaapverwekkende middelmatigheid. Waarschuwing vooraf: dit is (dus) geen boek voor bange managers, maar voor hen die anders durven te zijn!Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
28 stemmen
24
2
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Marketing Literatuurprijs 2015
Pierre Pieterse 29 oktober 2015 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft 21 oktober de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan vijftig marketingboeken zijn elf boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015.
preview
Preview - Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Kasper Klaarenbeek 7 mei 2015 Onderscheidend vermogen is een voorwaarde voor succes, helemaal NU! Het maken van keuzes is geen sinecure, voorspellen is nu eenmaal lastig (helemaal als het over de verre toekomst gaat). Met zijn boek Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? helpt Kasper Klaarenbeek je op weg om ‘haakjes’ te hebben waarmee je aan de slag kunt. Het helpt nu eenmaal om eerst een paar gedachten en ingangen te hebben om aan de toekomst van je bedrijf te werken – en de toekomst is aan jou. In deze preview behandelt Klaarenbeek 5 vragen uit zijn boek, zodat jij kunt ontdekken of jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg is.
interview
Kasper Klaarenbeek: ‘Bestaande bedrijfsmodellen hebben hun langste tijd gehad’
Erik de Vries 10 juni 2014 Bedrijven zouden zich meer moeten toeleggen op het creëren van toegevoegde waarde, aldus Kasper Klaarenbeek. Wie dit te vaag in de oren klinkt, pakt zijn boek Ben jij wel MerkWaardig genoeg? erbij waarin hij stap voor stap (inclusief oefeningen!) uitlegt hoe je dit bereikt.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Kasper Klaarenbeek

'MerkWaardigheid' staat centraal in alle dingen die Kasper Klaarenbeek doet, hij daagt uit om écht verschil te maken. Kasper leerde in de praktijk (o.a. als directielid van Kruidvat) dat leiderschap van succes vraagt om focus, loslaten en samenwerking op basis van zakelijke duidelijkheid. Organisaties moeten aantoonbaar MerkWaardiger worden, je bent zo goed als het laatste contact met je klant. Vanuit dat principe zoekt hij naar ‘verschilligheid’, niet op papier maar in real life. Leiders van MerkWaardige bedrijven en hun teams zorgen voor heldere kaders, dialoog, onvoorwaardelijke sturing op MerkWaarde(n) en vooral concrete actie. Op een vriendelijk-confronterende manier werkt hij als business coach en trainer met zijn klanten aan concrete resultaatverbetering. In 2013 werd hij bovendien door Speakers Academy genoemd in de top honderd van meestgevraagde sprekers.

Andere boeken door Kasper Klaarenbeek

Inhoudsopgave

Inleiding

1. MerkWaardige bedrijven doen het zo!
1.1 De basis van MerkWaardig succes
1.2 De fundamenten van een MerkWaardig bedrijf
1.3 Tijd voor een reality check
1.4 Sterke merken en hun belofte

2. De beleving van je MerkWaarde kun je meten
2.1 Al bestaande methoden
2.2 Kun je de MerkWaarde van jouw eigen bedrijf/merk ook meten?
2.3 Aan de slag?!

3. MerkWaardig veranderen is een vak apart
3.1 Een voorsprong is altijd relatief en tijdelijk
3.2 De weg van de meeste weerstand
3.3 Het 360° verandermodel
3.4 Randvoorwaarden voor MerkWaardige verandering
3.5 De kracht van storytelling bij veranderingen

4. Aan de slag met de MerkWaardige toekomst van je bedrijf
4.1 De consument van de toekomst
4.2 Techniek en de toekomst
4.3 De toekomst per sector
4.4 De medewerker en organisatie van de toekoms

Epiloog
Bijlage 1: Voorbeelden van MerkWaardige projecten
Bijlage 2: Formulier Ansoff Matrix
Bijlage 3: Interbrand scoreformulier
Bijlage 4: Aanzet vragenlijst MerkWaarde Matrix©

Bronnen
Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?