

Klanthelden in de 9+ organisatie
Excelleren in emotionele klantbeleving
Gebonden Nederlands 2014 9789089652256Samenvatting
Klanten die zó enthousiast zijn over een organisatie dat ze er bij wijze van spreken een tatoeage van zouden willen laten zetten?! Zo’n organisatie is een Klantheld! Klanthelden zijn 9+ ervaringen, serviceprocessen, medewerkers, teams of zelfs complete organisaties die klanten emotioneel 'raken'. Met een hoge loyaliteit, exceptionele (9+) klanttevredenheid, spontaan aanbevelingsgedrag en commercieel resultaat als logisch gevolg.
'Klanthelden in de 9+ organisatie' opent de deur naar deze nieuwe wereld. Het biedt inzicht in:
- methoden en technieken om excellent Customer Experience Management structureel te organiseren;
- cases, achtergronden en resultaten van class leaders;
- de benodigde competenties om een 9+ organisatie te worden;
- nieuwe verbindingen tussen onbewuste, emotionele klantbeleving en continu verbeteren.
In 'Klanthelden in de 9+ organisatie' ervaart u het harde rendement van zachte factoren!
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (1)
Over Berry Veldhoen
Over Stephan van Slooten
Inhoudsopgave
De ‘journey’ van dit boek
1. Van marketshare naar mindshare
1.1 Customer Experience Management: sleutelen aan klantbeleving
1.2 Customer Experience Management is (not) one of a kind
1.3 Klantbeleving wereldwijd
1.4 ‘Okay’ is eigenlijk ‘niet oké’: 9+ experience maakt het verschil
1.5 9+: the breakaway zone
1.6 9+: hoe (vaak) doe je dat; Momenten en Emoties van de Waarheid?
1.7 Het harde rendement van zachte factoren: een nieuwe 9+ business case
1.8 Tevreden klant of enthousiaste ambassadeur?
1.9 Wilt u mij aanbevelen, alstublieft?
1.10 9+ organisaties: wat doen ze anders?
2. Functionele beleving versus emotionele beleving
2.1 De basis voor opwinding...
2.2 Why touchpoints don’t really touch…
2.3 Don’t get the basics too right: we zijn ‘uitverbeterd’
2.4 De uitzondering: ’de perceptie van de eerlijke ruil’
2.5 De emotionele bankrekening: een gezamenlijke rekening
2.6 De ene klantreis is de andere niet…
2.7 Emotie in B2B
2.8 Emotionele Belevingsklassiekers (gebaseerd op meer dan 160 Customer Journeys ESPE)
3. De ‘math’ van onbewuste emotie
3.1 Relatietherapie voor organisaties
3.2 Emotie: grotendeels onbewust
3.3 Waarom is emotie zo aantrekkelijk voor organisaties?
3.4 Wereldwijd wordt gezocht naar een nieuw Waarom
3.5 Emotionele beleving als Blue Ocean
4. Emotie als nieuwe (top)kwaliteit; de tweede GlobalQuality Revolution
4.1 The Toyota Way – hoe een Japanse autobouwer de eerste Global Quality Revolution ontketende
4.2 Emotionele productie als driver van de tweede Global Quality Revolution
4.3 De ‘Why’ van Coolblue: elke dag een beetje beter
4.4 Mentale, emotionele productie versus fysieke productie
4.5 Als de schellen je van de ogen vallen
5. Hoe organiseer ik excellente klantbeleving en Klanthelden?
5.1 De nieuwe Care Competenties
5.2 Care Competentie 1: klant(beleving) in de processen
5.3 Care Competentie 2: klant(beleving) op de borden
5.4 Care Competentie 3: empowerment: that’s Why
6. On the MOVE
6.1 Samen op weg
6.2 De 9+ moves van transavia.com
6.3 De stip op de horizon
Over de auteurs
Note
Referenties
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan