
Lees verder
Jacqueline de Jong is redacteur, tekstschrijver en journalist. Samen met Annic van Wonderen, ceo van I Love Fashion News.
Meer over Jacqueline de JongRobert Cialdini schreef het boek Influence (Invloed), dat al meer dan dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini tot zes 'hefbomen' om mensen te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
De kleine Cialdini geeft een heldere samenvatting van Robert Cialdini's theorie. Het verschaft je inzicht in de zes beïnvloedingswapens: niet alleen kun je ze naar wens inzetten, je hebt het ook direct door als anderen ze gebruiken.
Met een inleiding van Ap Dijksterhuis.
beïnvloeding beïnvloedingstechnieken psychologie overtuigingstechnieken verkopen overtuigingskracht gedragsbeïnvloeding marketing autoriteit wederkerigheid sympathie sociale bewijskracht schaarste commitment en consistentie automatische gedragspatronen gedragspsychologie communicatie besluitvorming persuasieve communicatie manipulatie consumentengedrag nudging persoonlijke effectiviteit sociale psychologie reclame ethiek verkooptechnieken onbewuste beïnvloeding gedragsverandering klantgerichtheid