Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hooked - Hoe je mensen 'verslaafd' maakt aan je product

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789089652713
Verkooppositie 5546
Direct te downloaden

Samenvatting

Een must read voor iedereen die customer engagement wil stimuleren' - Eric Ries van 'De Lean Startup'

We checken onze smartphone gemiddeld 34 keer per dag. Als we ons een momentje vervelen, kijken we op Twitter of Facebook. En kunnen we ergens niet op komen? Dan googelen we het gewoon. Het zijn relatief nieuwe technologieën, maar ze zijn nu al niet meer uit ons leven weg te denken. We zijn er in korte tijd aan 'verslaafd' geraakt!

Wil je dat jouw product ook zo succesvol wordt? Zorg er dan voor dat het een vast onderdeel wordt van het dagelijks leven van de gebruikers. In 'Hooked' legt Nir Eyal de vier stappen bloot waarmee je klanten verslingerd maakt aan wat jij te bieden hebt. En dat zonder enige vorm van dure reclamecampagne. Of het nu om een website, app, game, evenement of iets heel anders gaat, je kunt dit principe steeds weer toepassen. Het resultaat: een product dat niemand meer wil missen.
Een praktische gids voor productontwikkelaars, (online)marketeers, webdesigners, ontwerpers en start-ups, inclusief stappenplan om van je product een gewoonte te maken.

Met voorbeelden van onder andere Twitter, Instagram en Pinterest: bedrijven die het Hook-model goed begrepen hebben en zo hun klanten steeds weer naar hen terug weten te laten keren.

'Hooked toont je de blauwdruk voor de nieuwste generatie producten. Lees Hooked, als jij het niet doet, doen je concurrenten het wel.' – Matt Mullenweg, oprichter van WordPress

Specificaties

ISBN13:9789089652713
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:156
Druk:1
Verschijningsdatum:6-3-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Sjors van Leeuwen | 22 mei 2015
Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn?Lees verder
Daniëlle de Jonge | 19 mei 2015
Doorgaans kijk ik binnen een kwartier nadat ik wakker ben op mijn telefoon, net als 79% van de smartphonegebruikers overigens. Ik zweer bij Google als zoekmachine en laat de rest links liggen. En met regelmaat gier ik het uit van het lachen om kattenfilmpje op YouTube.Lees verder
Margot van Trier | 29 april 2015
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren?Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
7 stemmen
4
2
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Nooit meer afgeleid
Bertrand Weegenaar 23 oktober 2019 Nir Eyal weet hoe dat moet, aandacht vasthouden. Als hoogleraar en auteur van 'Hooked, Hoe je mensen verslingerd maakt aan je product' (2010) heeft Nir Eyal het playbook geschreven voor ondernemers in de attentie economie. Die van likes, comments en continue aandacht. Eén van zijn studenten richtte gebaseerd op deze theorieën een klein bedrijf op rondom foto’s. Instagram werd een succes.
column
iVak
Pierre Pieterse 1 juli 2015 In voorgaande jaren wilde ik nogal wel eens boeken meenemen die gewoon te lijvig waren om op een zonnige achternamiddag te consumeren. Of om andere redenen nooit verder kwamen dan de stapel. Dit jaar ga ik eens ‘licht reizen’ en tegelijk mijn iPad leeg lezen. Inmiddels is het stapeltje iBooks aanzienlijk in bits & bytes. Maar ook rijp & groen door elkaar. Voor iedere dag wat wils dus. Zelfs een paar iPubs die het apparaat niet kan openen zodat een bezoekje aan dit of dat tot de mogelijkheden behoort.
interview
Nir Eyal: ‘Twitter is het slachtoffer van zijn eigen succes’
Jeroen Ansink 10 maart 2015 Het internet geeft bedrijven een totaal nieuwe mogelijkheid om merkloyaliteit op te bouwen, zegt de Amerikaanse denker Nir Eyal. In Hooked legt hij uit hoe ondernemingen klanten verslingerd kunnen maken door op een verantwoorde wijze in te spelen op dezelfde psychologische factoren die gokken ook zo verslavend maken. ‘Facebook of Instagram hoeven geen cent uit te geven aan marketing.’
Alle interviews en artikelen (3)

Over Nir Eyal

Nir Eyal is grondlegger van het Hook-model, blogger en veelgevraagd spreker. Hij gaf les aan de Stanford Graduate School of Business en schrijft onder meer voor Harvard Business Review en Time. Zijn bestseller 'Hooked' is in vertaald in achttien talen en won de 'Marketing Book of the Year'-award van 800 CEO Read'

Andere boeken door Nir Eyal

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De gewoontezone
2. Trigger
3. Actie
4. Variabele beloning
5. Investering
6. Wat ga je nu met deze kennis doen?
7. Casestudy: De Bijbel-app
8. Gewoonten testen en hoe je gewoontevormende kansen kunt herkennen

Dankwoord
Over de auteurs
Appendix: Wat nu?
Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hooked - Hoe je mensen 'verslaafd' maakt aan je product