Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De plakfactor
De plakfactor
De plakfactor
Dan Heath Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media. Meer over de auteurs
Harvest - November 2017 Jeroen Ansink 14 november 2017 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York. Lees het volledige artikel
Dan Heath, Chip Heath

De plakfactor

Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet

Paperback Nederlands 2015 9789400505674
32 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 1588251 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
20,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen - zoals docenten, politici en journalisten - moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen.

Iedereen kent de reclameslogan 'Douwe Egberts koffie, lekkere koffie'. En als u aan bier denkt, denken veel mensen aan 'Heerlijk, Helder, Heineken'. Slogans die al meer dan 20 jaar meegaan. Hoe komt het dat deze slogans blijven hangen en dat u andere alweer na vijf minuten vergeten bent? Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? En hoe verbetert u de kansen van waardevolle ideeën?

In 'De plakfactor' geven Chip en Dan Heath de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe u hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat 'sticky' ideeën hun kracht ontlenen aan zes belangrijke eigenschappen, die ook u kunt leren beheersen.

Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop u ideeën overbrengt. 'De plakfactor' is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. U krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe u met deze regels uw eigen boodschap meer kleefkracht kunt geven. En natuurlijk geeft het heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet… én hoe het niet moet.

Specificaties

ISBN13:9789400505674
Trefwoorden:marketing, basisbibliotheek, reclame, marketing van nieuwe producten, overtuigen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:10-3-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Projectleider-Worden.nl | 7 oktober 2011
Tijdens je loopbaan zul je regelmatig een vlammend betoog houden om later tot de ontdekking te komen dat niets van je verhaal is blijven plakken. Om gek van te worden. Het boek 'de plakfactor' van Dan en Chip Heath legt je uit hoe dat komt, en wat je er aan kunt doen om jouw verhalen voortaan te laten 'plakken'.Lees verder
Bas van Vlierden | 23 juni 2010
Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'De plakfactor' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas).Lees verder
Carla Verwijs | 17 juli 2007
Communicatie bestaat voor een groot deel uit non-verbale communicatie en slechts voor een klein deel uit informatie die we direct en verbaal willen overbrengen, zo lezen we vaak. We besteden dan ook veel aandacht aan de manier waarop we over willen komen bij ons publiek.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
32 stemmen
15
11
4
2
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Harvest - November 2017
Jeroen Ansink 14 november 2017 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
Artikel lezen
nieuws
Beslist plakken
Bertrand Weegenaar 19 maart 2013 Chip en Dan Heath hebben hun derde boek uitgebracht: ‘Decisive’. Na de zeer succesvolle titels De plakfactor en Switch - Veranderen als verandering moeilijk is zijn Chip Heath en Dan Heath uitgegroeid tot ware verandergoeroes.
Artikel lezen
nieuws
Dag van Zelforganisatie
Joep Schrijvers 12 november 2009 Waarom moet het roer van organiseren volledig om? Dat was de rode draad van de ‘Eerste Nationale Dag voor de Zelforganisatie’. Ruim tweehonderd managers en professionals luisterden woensdag 11 november in De Rotterdamse Doelen naar praktijkmensen en wetenschappers. Waarom werkt het oude managen niet meer? Welke nieuwe vormen worden ontwikkeld? Waarom moeten we ons laten inspireren door de dierenwereld? In de wandelgangen oefenden de bezoekers het onvermijdelijke nieuwe vocabulaire: emergentie, situational awareness, kuddes, zwermen, virale replicatie en natuurlijk het woord ‘zelforganisatie’. Hier was die dag de broedplaats van het nieuwe organiseren.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Dan Heath

Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.

Andere boeken door Dan Heath

Bekijk alle boeken

Over Chip Heath

Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University.

Andere boeken door Chip Heath

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Wat blijft hangen?

1. Eenvoudig
2. Onverwacht
3. Concreet
4. Geloofwaardig
5. Met gevoel
6. Met een verhaal

Epiloog: Wat blijft hangen...
Zorgen dat ideeën blijven hangen
Handig overzicht

Noten
Woord van dank
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het boek waarom
    Judea Pearl
    Het boek waarom
    € 24,50
  • Ariely weet raad
    Dan Ariely
    Ariely weet raad
    € 19,00
  • Marketingfacts Jaarboek 2019-2020
    Jeroen Mirck
    Marketingfacts Jaarboek 2019-2020
    € 29,95
  • Concurreren op kennis
    Erik Elgersma
    Concurreren op kennis
    € 29,99
  • Made to Stick
    Chip Heath
    Made to Stick
    € 28,95
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De plakfactor

        De plakfactor
        Dan Heath , Chip Heath
        /