Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Alles transactie

Over data, vertrouwen en de ongekende kansen van het transactionele internet

Paperback Nederlands 2018 9789401457095
1
Voormalig Nr. 1Totaal 27 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Managementboek van het Jaar 2019. Op 18 april 2019, tijdens het managementboekengala, heeft de jury 'Alles transactie' tot winnaar gekroond.

Helpt leiders in organisaties hype van hoop te onderscheiden, en koers te houden bij verandering.

Interacties en transacties zijn als ademhalen. We zijn er de hele dag mee bezig, zonder dat we erbij stilstaan.

Ze variëren van bellen en chatten tot elektronisch betalen en inloggen op social media. Maar wat zijn transacties eigenlijk in hun diepste wezen? In dit boek een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.

- Onmisbaar boek voor de leiders van vandaag
- Geeft inzicht in de wereld van internetplatformen: de fouten en de kansen
- Hoe zorg je voor vertrouwen: de basis van alle transacties
- Met praktische inserts en werkkaternen:
- Hoe maak je een transactie risio-analyse?
- Hoe bouw je een internetplatform met het trust model?

Specificaties

ISBN13:9789401457095
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:LannooCampus
Druk:2
Verschijningsdatum:19-12-2018
ISSN:

Expertrecensies (2)

Alles transactie – informatieve deconstructie.
Elly Stroo Cloeck | 26 maart 2020
Je zou zeggen dat er al genoeg geschreven is over platformen à la Airbnb en Facebook, maar Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lyckelama en Shikko Nijland bewijst het tegendeel.
Lees verder
Alles transactie - 'Draagt bij aan vergroten bewustzijn en kennisdelen'
Sjors van Leeuwen | 7 januari 2019
Het internet is ooit gebouwd als communicatienetwerk, maar nooit voor het dagelijks uitvoeren van miljarden transacties. Dat levert op gebied van data en vertrouwen steeds meer problemen op.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
15 stemmen
12
1
0
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (6)

column
Redactioneel - Boeken van het Jaar
Pierre Pieterse 16 maart 2021 De shortlist. Zoals elk jaar een paar boeken die je wist dat op de lijst zou komen, naast de witte raaf, en de gedoodverfde winnaar (die het vaak niet wordt). Laten wij voor de verandering eens terug kijken en de toekomst ongewis laten.
interview
Managementboekengala & Managementboek van het Jaar
Hans van der Klis 13 mei 2019 Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2019. Dat maakte de voorzitter van de jury Pierre Spaninks op 18 april bekend tijdens het zestiende Managementboekengala in The Boat House in Rotterdam.
nieuws
Managementboek van het Jaar 2019: Alles transactie
Hans van der Klis 19 april 2019 Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2019. Dat maakte de voorzitter van de jury Pierre Spaninks gisteren bekend tijdens het zestiende Managementboekengala in The Boat House in Rotterdam.
preview
Alles transactie - Over data, vertrouwen en het transactionele internet
Chiel Liezenberg 12 december 2018 In dit boek een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen. Een preview.
interview
Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama: ‘Infrastructuur om controle over onze data te houden’
Pierre Spaninks 29 november 2018 In Alles transactie doen Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama (oprichters van Innopay) samen met Shikko Nijland (de huidige CEO) een oproep om dat digitale vertrouwen beter te gaan organiseren. We spraken de eerste twee over hun beweegredenen en over hun call to action.

Over Shikko Nijland

Shikko Nijland (1971) is CEO en managing partner van INNOPAY en heeft meer dan twintig jaar internationale ervaring in management consulting. Hij werkte eerder voor EY, KPMG en Accenture, waar hij leiding gaf aan de groei- en innovatiepraktijk. Hij is verantwoordelijk voor nieuwe INNOPAY proposities inzake datadelen, customer in control, openness en digitale transformatie.

Andere boeken door Shikko Nijland

Over Chiel Liezenberg

Chiel Liezenberg (1968) startte INNOPAY als hands-on ondernemer met een passie voor technologie, product design en verbinding. Hij stond aan de basis van diverse betaalinnovaties en fintech- ondernemingen en is houder van meerdere octrooien. Diverse publicaties van zijn hand hebben bijgedragen aan gemeenschappelijke denkkaders in de transactie-industrie.

Andere boeken door Chiel Liezenberg

Over Douwe Lycklama

Douwe Lycklama (1965) is mede-oprichter van INNOPAY en één van de thought leaders in diverse soorten digitale transacties zoals data delen, betalen, factureren, identiteit en toepasselijke regelgeving. Zijn drive zit in het naar bedrijven en overheden brengen van innovaties op deze gebieden, en ze te helpen gezamenlijk te innoveren om kansen in digitalisering concreet te maken.

Andere boeken door Douwe Lycklama

Inhoudsopgave

Voorwoord 6
Inleiding 8

HOOFDSTUK 1
Alles transactie – het perspectief
1.1 Inleiding 18
1.2 Transacties: waar hebben we het eigenlijk over? 20
1.3 De vele gezichten van de intermediair 27
1.4 Tweezijdige markten 34
1.5 Platforms: de fabrieken van tussenpersonen 36
1.6 ‘Customer journey’ 39
1.7 Op weg naar het transactionele internet 46
1.8 Samenvatting 52

HOOFDSTUK 2
Kip-ei – de dynamiek van tweezijdige markten
2.1 Inleiding 58
2.2 De rol van de tussenpersoon 60
2.3 Proposities 63
2.4 Netwerkeffecten 71
2.5 ‘Winner takes all’ 81
2.6 Marktregulering en -herstructurering 84
2.7 Samenvatting 90

HOOFDSTUK 3
Platformatie – alles een platform
3.1 Inleiding 96
3.2 Redesign van waardeketens 98
3.3 Soorten platforms 103
3.4 De platformatie van het koopproces 113
3.5 Strategische businessmodellen 115
3.6 Samenvatting 130

ONTWERPKATERN
Hoe ontwerp je een platform?
I Het Transactiecontextmodel 137
I.1 De vier contextfactoren 141
I.2 Risicobalans 142
I.3 Samenvatting 145
II Het T.R.U.S.T.-raamwerk 148
II.1 De vijf T.R.U.S.T.-dimensies 150
II.2 Vertrouwen in het hub- of netwerkmodel 155
II.3 Samenvatting 157

HOOFDSTUK 4
In data we trust – transactieplatforms
4.1 Inleiding 164
4.2 Data als veelzijdige waarde 166
4.3 De ‘data benefit balance’ 175
4.4 In data we T.R.U.S.T. 184
4.5 Vertrouwen als tweezijdige markt 191
4.6 Betaalplatforms 201
4.7 Identiteitsplatforms 212
4.8 De ontbundeling van identiteit en betalen 221
4.9 Samenvatting 226

HOOFDSTUK 5
Het transactionele internet – de shift naar infrastructureel vertrouwen
5.1 Inleiding 232
5.2 Explosieve toename van digitale transacties 234
5.3 Twee big fixes 245
5.4 De digitale agenda voor leiders 258
3.5 Samenvatting 266

Referenties 269
Dank 283
Over INNOPAY 286
Over de auteurs 287

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alles transactie