Lees verder
Ralf Knegtmans is Managing Partner en mede-eigenaar van De Vroedt & Thierry: een van de oudste executive search-bureaus van Nederland met een ruim 35-jarige historie.
Meer over Ralf KnegtmansHoe word je CEO? De 3 allesbepalende succesfactoren
Over competenties, persoonlijkheid en drijfveren
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789461561503Samenvatting
'Je wordt aangenomen op wat je kunt, en ontslagen om wie je bent' - Henk Breukink - Beroepscommissaris en executive coach
Als u nu carrière wilt maken en de ambitie hebt om bijvoorbeeld CEO te worden, kunt u allang niet meer volstaan met een goed stel hersens en een set imponerende competenties. Het is ook zaak te focussen op wie u bent en wat u drijft. De vraag is hoe u dat op een zinvolle en verantwoorde manier doet.
Want uw talenten richten naar uw drijfveren is niet langer luxe maar bittere noodzaak in de arbeidsmarkt van de (nabije) toekomst. De veranderende markt vraagt meer dan ooit om passie en bevlogenheid.
In 'Hoe word je CEO?' geeft headhunter Ralf Knegtmans zijn visie op de drie allesbepalende succesfactoren om door te kunnen breken als talent. Maar hij laat ook zien hoe het ‘veld’ bestaande uit CEO’s, wetenschappers en practice leaders daar tegenaan kijkt.
Met interviews en input van Feike Sijbesma (DSM), Herna Verhagen (PostNL), Tex Gunning (TNT), Daniël Ropers (Bol.com), Bernard Wientjes (VNO/NCW) en vele anderen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Ralf Knegtmans
Inhoudsopgave
1 Wat is een CEO?
2 Toptalent
Wat is een toptalent?
Hoe word ik een toptalent? Belangrijke randvoorwaarden
3 De drie allesbepalende succesfactoren (kunnen, willen, zijn)
Waarom bereikt bijna niemand de top?
De kracht van motivatie
Primaire Sociale Motieven (de drie belangrijkste drijfveren)
DEEL 2 Hoe word je geselecteerd?
4 Hoe kijkt men naar talent?
Traceren van talent. Hoe herkent en selecteert men talent?
Waarom selecteren we toch vooral op basis van kunnen en weten?
5 Testen
Inzicht in testen
De voorspellende waarde van selectietechnieken
(wetenschappelijk onderzoek)
De Thematic Apperception Test (tat).
DEEL 3 Wat je als CEO moet weten
6 Het profiel van de CEO
7 Tips voor potentiële CEO’s
8 Profielen van banen en marktontwikkelingen
De essentie van een baan
Marktontwikkelingen voor nieuwe ceo’s
9 CEO worden is geen doel op zich
Appendix 1
Appendix 2
Met dank aan
Verklarende woordenlijst
Literatuurlijst
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan