Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Personeelsmanagement Employee Experience
Employee Experience
Employee Experience
Heleen Mes Heleen Mes en Gea Peper delen de missie om van gelukkig werken de norm te maken in Nederland (en daar buiten) en om van iedere werkgever een topwerkgever te maken. Meer over de auteurs
Employee Experience - Happy People Better Business Justin van Lopik 25 october 2018 De laatste jaren wint het besef dat als je de medewerker écht op de 1e plaats zet en een geweldige employee experience biedt, dit dé manier is om een topwerkgever te worden. Heleen Mes en Gea Peper schreven er een boek over: Employee Experiece. Lees het volledige artikel
Heleen Mes, Gea Peper

Employee Experience

Happy people, better business

Paperback Nederlands 2018 9789462155367
16 beoordelingen
10
Voormalig #2Totaal 12 dagen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 584232 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
34,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wat zijn de geheimen van topwerkgevers? Wat kunnen organisaties doen om het werkgeluk van hun medewerkers te vergroten? Hoe kan HR het voortouw nemen om de beste employee experience te creëren? Employee experience is volgens HR trendwatchers de next step voor HR en uitgeroepen tot hét HR-thema voor de komende jaren.

Organisaties beseffen steeds meer dat ze alleen tevreden en loyale klanten krijgen en behouden als hun medewerkers zelf goed in hun vel zitten. De praktijk wijst het uit: organisaties die actief werken aan het geluk van medewerkers zijn innovatiever en succesvoller.

De krappe arbeidsmarkt vraagt dat werkgevers zich veel aantrekkelijker maken om talentvolle medewerkers te werven en ook te behouden. Hoe dat je lukt? Door medewerkers op de eerste plaats te zetten en een topwerkgever te worden! Daarvoor is een goede employee experience vereiste nummer 1.

Employee experience-experts Heleen Mes en Gea Peper nemen je in dit boek mee langs de vijf factoren die de beste employee experience creëren, afgekort HEART: Happy cultuur, Energiegevende werkplekken, Agile leiderschap en organiseren, Redesign de employee journey en Technologie die voor je werkt.

Dit boek is het eerste Nederlandse boek over employee experience en belicht het gehele proces: van het eerste contact met een (potentiële) medewerker tot zijn vertrek, en zelfs daarna, zodat voormalige medewerkers ambassadeurs voor je organisatie zijn. Het boek geeft concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan met het creëren van de beste employee experience. Het bevat daarnaast inspirerende praktijk casussen van o.a. ABN Amro, VGZ, Tony’s Chocolonely, Hutten en Kinki Kappers.

Specificaties

ISBN13:9789462155367
Trefwoorden:basisbibliotheek, HRM (Human Resource Management), werkgeluk, employee experience
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:8-10-2018
Hoofdrubriek:Personeelsmanagement

Expertrecensies (2)

Employee experience - 'Uitgebreid, actueel en relevant '
Sjors van Leeuwen | 11 december 2018
Om de wedstrijd om de klant én medewerker te kunnen winnen, moet je de medewerker op de eerste plaats zetten. Door medewerkers een geweldige ‘employee experience’ te bieden. Dit is dé manier om een topwerkgever te worden. Dat schrijven Heleen Mes en Gea Peper in Employee experience.Lees verder
Employee Experience - 'Aanrader!'
Carole Lucas | 5 december 2018
Vorige week hebben mijn HR collega en ikzelf een presentatie gegeven voor de directie van het bedrijf waarvoor ik werkzaam ben in het kader van strategische personeelsplanning. Binnen de context van de snelheid van de business waarin wij opereren, merkte ik dat er te weinig aandacht is geweest voor inzicht in de koers van de organisatie en de zichtbaarheid en bekendheid van de missie, visie en strategie op de korte en lange termijn, maar zeker ook voor de juiste aandacht voor de ‘factor mens’ in de organisatie.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
16 stemmen
8
1
7
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Employee Experience - Happy People Better Business
Gea Peper 25 oktober 2018 De laatste jaren wint het besef dat als je de medewerker écht op de eerste plaats zet en hem een geweldige Employee Experience biedt, dit dé manier is om een topwerkgever te worden. Heleen Mes en Gea Peper schreven er een boek over: Employee Experience - Happy People Better Business.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Heleen Mes

Heleen Mes en Gea Peper delen de missie om van gelukkig werken de norm te maken in Nederland (en daar buiten) en om van iedere werkgever een topwerkgever te maken. Zij zijn (internationale) keynote speakers en geven opleidingen en workshops over employee experience, employee journey mapping & design en gelukkig werken. Heleen en Gea zijn editors van de succesvolle nieuwssite Happy People Better Business Nieuws (www.hpbb nieuws.nl en www.hpbbnews.com) en oprichters van de LinkedIn-groep Employee Experience Nederland/België. Gea is oprichter van het HappinessBureau waar Heleen als partner aan verbonden is (www.happinessbureau.nl).

Andere boeken door Heleen Mes

Bekijk alle boeken

Over Gea Peper

Heleen Mes en Gea Peper delen de missie om van gelukkig werken de norm te maken in Nederland (en daar buiten) en om van iedere werkgever een topwerkgever te maken. Zij zijn (internationale) keynote speakers en geven opleidingen en workshops over employee experience, employee journey mapping & design en gelukkig werken. Heleen en Gea zijn editors van de succesvolle nieuwssite Happy People Better Business Nieuws (www.hpbb nieuws.nl en www.hpbbnews.com) en oprichters van de LinkedIn-groep Employee Experience Nederland/België. Gea is oprichter van het HappinessBureau waar Heleen als partner aan verbonden is (www.happinessbureau.nl).

Andere boeken door Gea Peper

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 11

1. Employee experience: You’re in or you’re out! 14
Aanleidingen voor verandering 15
Een nieuw tijdperk dient zich aan: Employee experience 17
Van tevreden en betrokken naar gelukkige medewerkers 18
P3F-model 20
Wat is employee experience? 23
Van customer experience naar employee experience 25
Waarom employee experience? 25
Wat levert een goede employee experience op? 27
Wie is verantwoordelijk voor een optimale employee experience? 29
Hoe creëer je de beste employee experience? 29
Onderzoek: Gelukkig werken? Streef naar een 9+! 33

2. Happy cultuur 40
Zingeving of ‘purpose’: een hoger doel om voor te werken 40
Walk the talk 43
Innovatie: vraag het je medewerkers 47
Koekjesfabriek Veldt: ‘Koekjes van gelukkige medewerkers smaken beter’ 50
Open en inclusieve cultuur 53
Tony’s Chocolonely: ‘Werken aan onze missie “Crazy about chocolate, serious about people” doen we met alle medewerkers’ 62

3. Energiegevende werkplekken 68
Het kantoor als ontmoetingsplek en inspiratiebron 69
D/Dock: Het toepassen van ‘Healing Offices’ kan ziekteverzuim tot 30% reduceren 72
Het kantoor als visitekaartje 75
De werkomgeving bevordert de eigen gezondheid en vitaliteit 76
Prettig vergaderen 79
Je werkplek afstemmen op je werk, je voorkeuren en regelvermogen 80
Coöperatie VGZ: ‘HR en Facility Management integreren is pas een eerste stap’ 82

4. Agile leiderschap en organiseren 88
Inspirerende directie 90
Dienend leiderschap 92
Alexander Kjerulf: ‘Leider kan het verschil maken’ 96
Transparante bedrijfsvoering 98
Agile werken en flexibel organiseren 99
Autonomie en zelfsturing 100
Kinki Kappers: ‘Luisteren naar elkaar levert meer opties op’ 103
Persoonlijk leiderschap 107
Effectieve teams 108
Generatiemanagement 110

5. Redesign de employee journey 114
Recruitment: Cultuur als employer brand 121
Hunkemöller: ‘Ons verloop keldert dankzij videorecruitment’ 131
Onboarding: een goed begin… 133
De onboarding-app van Young Capital: spelenderwijs het vak leren kennen 135
Van functies naar rollen en jobcraften 139
Training & Opleiding: groei is essentieel 142
Talentmanagement: iedereen is een talent 145
Performancemanagement: een boost geven aan ontwikkeling 149
Go Grow spel van Parktheater Eindhoven: Zo kan het ook! 155
Corporate fitness 166
Offboarding: vertrek als ambassadeur 168
Bynder: ‘We meten het hele jaar door hoe happy onze collega’s zijn’ 171

6. Technologie die voor je werkt 176
Trends in de technologie 178
Technologie voor medewerkers 183
Technologie voor HR 187
Oracle: HR in de ‘wolken’ 190
Nextview: ‘App geeft medewerkers grip op werkbeleving’ 197

7. Aan de slag met employee experience 204
Verzamel inzichten 206
Start met employee experience design 207
ABN AMRO: ‘Employee experience gaat HR veranderen’ 210

Overzicht HEART voor de beste employee experience 213
Verder lezen? 215
Dankwoord 216
Bronnenlijst 217
Trefwoordenregister 227

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De employee journey
    Sascha Becker
    De employee journey
    € 28,95
  • Werken aan werkgeluk
    Heleen Mes
    Werken aan werkgeluk
    € 22,95
  • De High Performance Organisatie, deel 1 - Leiderschap, strategie, beleid & cultuur
    Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc, CM
    De High Performance Organisatie, deel 1 - Leiderschap, strategie, beleid & cultuur
    € 42,50
  • Onboarding
    Ardiënne Verhoeven
    Onboarding
    € 39,95
  • HR Impact - De kracht van vakmanschap
    Maarten van Beek
    HR Impact - De kracht van vakmanschap
    € 34,95
  • It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    Sjaak Laan
    It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    € 55,74

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Employee Experience

        Employee Experience
        Heleen Mes , Gea Peper
        /