Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Leiderschap in de digitale wereld

Voorbereid zijn op morgen

Paperback Nederlands 2019
10
Voormalig #2Totaal 17 dagen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 26617 dagen in de top 2
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

De wereld verandert razendsnel en wordt steeds complexer door de opkomst van digitale technologie. Dat is een uitspraak die inmiddels bijna tot vervelens toe wordt herhaald. In hun boek Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen daarvan zijn voor organisaties en de benodigde eigenschappen van hun leiders. Dat doen zij vanuit twee visies die elkaars tegengestelden waren voordat zij aan het boek begonnen. Dat maakt hun boek tot een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt.

Als managing partner van een toonaangevend executive search-bedrijf vraagt Knegtmans zich af of de top van het Nederlandse bedrijfsleven klaar is voor de grote impact van digitale technologie op de maatschappij. Als zelfstandig innovatieadviseur bekijkt Poelman het van een andere kant: de digitale revolutie is niet de eerste grote verandering die de mensheid meemaakt. Wie slim is, had zich er allang op kunnen voorbereiden.

Dit boek is een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt. Vraagt het nieuwe tijdperk om een nieuw type leider? Of worden leiders zelfs overbodig gemaakt door artificial intelligence? Om deze vragen te beantwoorden, spraken de auteurs met tal van leiders en experts in kennisgebieden die uiteenlopen van recruitment tot de bankensector en van psychologie tot moderne retailers.

Het resultaat is een prikkelend boek dat uitlegt wat digitalisering eigenlijk is, welke gevolgen digitalisering voor het bedrijfsleven heeft en welke invloed de digitale revolutie heeft op de zoektocht naar de juiste leiders. Leiderschap in de digitale wereld besluit met de eigenschappen die een leider in de nieuwe wereld nodig heeft en wat een leider kan doen om zich in die richting te ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9789462156463
Rubriek:Leiderschap
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:215
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:8-10-2019

Expertrecensies (1)

Leiderschap in de digitale wereld - 'Aanrader voor recruiters en managers'
Louis Thörig | 7 november 2019
We leven in het tijdperk van de digitale revolutie met al zijn disruptieve effecten. Dankzij digitalisering is disruptie het nieuwe normaal geworden. In Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen zijn voor organisaties en hun leiders.Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
7 stemmen
4
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ylva Poelman: ‘De ceo blijft voorlopig nog een mens’
Lex van Almelo 2 december 2019 Een computer als baas vinden mensen niet aanvaardbaar, maar dat kan verschuiven, zeggen innovatieadviseur Ylva Poelman en leadership consultant annex executive searcher Ralf Knegtmans. Zij beschrijven in Leiderschap in de digitale wereld onder meer de noodzakelijke eigenschappen van de toekomstbestendige leider.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Ralf Knegtmans

Ralf Knegtmans is managing partner van het gerenommeerde Leadership Consulting & Executive Search-kantoor De Vroedt & Thierry. Dit 45-jarige bedrijf ziet het als uitdaging om op een vernieuwende manier naar talent te kijken. Naast zijn reguliere werk was Ralf Knegtmans de afgelopen tien jaar columnist bij onder andere FD.nl, De Financieele Telegraaf, Management Team, Elsevier Magazine, Nu.Zakelijk en BNR. Hij schreef onder andere de boeken Toptalent: De 9 universele criteria, Diversiteit als uitdaging, Hoe word je CEO? en Agile Talent. Ook schreef hij verschillende hoofdstukken in boeken over strategisch talentmanagent. Ralf Knegtmans is een veelgevraagd spreker op zijn expertisegebied. Hij geeft interactieve lezingen en presentaties voor congressen, bedrijven en universiteiten in binnen en buitenland.

Andere boeken door Ralf Knegtmans

Over Ylva Poelman

Ylva Poelman studeerde natuurkunde en sterrenkunde en is zelfstandig innovatieadviseur met een specialisatie op het gebied van bio-inspired innovation, ook bekend als biomimicry of bionica. Op dit gebied vervult ze in Nederland een pioniersrol. Ze houdt zich bezig met zowel technische als organisatorische innovatie waarin leiderschap een belangrijke rol speelt. Voorheen was ze mede-oprichter en directeur van een innovatief ICT-bedrijf dat ze verkocht aan een concullega. Onder de titel De Bionische Vrouw publiceerde Ylva de afgelopen vijf jaar meer dan honderd columns over voorbeelden van bio-inspired innovation in dagblad Trouw. Ook schreef ze over deze innovatiemethode het boek De natuur als uitvinder – Miljarden jaren aan innovatie gratis beschikbaar. Daarnaast geeft Ylva lezingen en workshops voor congressen, bedrijven en onderwijsinstellingen over de meest uiteenlopende onderwerpen omdat bio-inspired innovation een zeer breed toepassingsgebied heeft: van (medische) technologie tot zelforganisatie, van architectuur tot marketing en van duurzaamheid tot leiderschap.

Andere boeken door Ylva Poelman

Inhoudsopgave

Deel 1
1. Inleiding
1.1 Aanleiding voor dit boek

2. Wat is digitalisering
2.1 Wat is digitalisering?
2.2 Een aantal belangrijke begrippen
2.3 Toekomstige digitale ontwikkelingen

Deel 2
3. Gevolgen van de digitalisering voor bedrijven
3.1 Concurrentie: grenzen vervagen
3.2 Innovatie: essentieel en zonder eind
3.3 Exploratie en exploitatie: een delicate balanceeract
3.4 Digitalisering: hanteer het slimme gereedschap zinvol
3.5 Klanten: goed geïnformeerd, machtiger en behulpzaam
3.6 Organisatie: agile, lerend en onderdeel van een netwerk
3.7 Werk: hernieuwde war on talent, generaties en de toekomst van werk
3.8 Tot slot


4. Gevolgen van de digitalisering voor (Executive) search
4.1 De impact van digitalisering op de searchsector
4.2 Digitale tools voor het searchproces
4.3 De toekomst van (executive) searchbedrijven

5. Gevolgen van digitalisering voor consumentenbanken
5.1 De opkomst van fintechs
5.2 Een copernicaanse revolutie
5.3 Digitale diensten
5.4 Wat accepteren klanten?
5.5 Anders opereren en werken
5.6 Nieuwe uitdagingen


Deel 3
6. Leiderschap in de digitale wereld
6.1 Wat is leiderschap?
6.2 Evoluerende gedachten over leiderschap in een notendop
6.3 Metamorfosen in het digitale tijdperk
6.4 Existentiële crisis
6.5 Is de leider van de toekomst een AI?
6.6 Conclusie


7. Eigenschappen van een leider in de digitale wereld
7.1 Samenstelling van de lijst
7.2 Eigenschappen die leiders helpen om in de digitale wereld te navigeren
7.3 Niet iedereen is een (goede) leider
7.4 De toekomst

Over de auteurs
Met dank aan
Literatuur
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leiderschap in de digitale wereld