Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Effectief in cruciale gesprekken

De vier eigenschappen van een succesvol gesprek over lastige kwesties

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789462201095
Direct te downloaden

Samenvatting

Overal waar gewerkt wordt, gaan dingen nodeloos mis: deals blijken niets op te leveren, projecten mislukken, promotiekansen worden gemist, fusies gaan niet door of mislukken, er gebeuren bedrijfsongevallen die te voorkomen waren geweest, intelligente mensen nemen gezamenlijk toch domme beslissingen, naar verstandige mensen wordt niet geluisterd, enzovoort.

Achteraf blijkt vaak dat belangrijke feiten en inzichten niet goed zijn besproken. Veel van wat er misgaat in bedrijven, projecten en loopbanen is dan ook te wijten aan het slecht voeren (of helemaal niet voeren) van cruciale gesprekken.

'Effectief in cruciale gesprekken' laat u op een praktische en onderhoudende manier zien welke vier eigenschappen nodig zijn om gesprekken over lastige kwesties wél tot een succesvol einde te brengen. Dankzij de inzichten, tips en praktijkvoorbeelden treed je cruciale gesprekken voortaan met vertrouwen tegemoet.

Als u een cruciaal gesprek goed voert, maakt u bovendien veel beter gebruik van de kennis, ervaringen en inzichten van de mensen met wie u (samen)werkt, zodat u uiteindelijk de best haalbare resultaten boekt.

Specificaties

ISBN13:9789462201095
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:25-9-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Anne-Loes Pool | 13 januari 2015
Volgens John Manschot moeten we meer en effectiever gaan communiceren. Zijn stelling spreekt mij aan, want vaak denk ik na belangrijke gesprekken dat ik dingen anders had moeten formuleren. Vandaar de keuze voor ‘Effectief in cruciale gesprekken’: ik ben benieuwd wat ik vooraf kan doen om beter voorbereid een gesprek in te gaan.Lees verder
Maarten Fijnaut | 30 december 2014
Met zijn eerste titel zet auteur John Manschot een compleet en nuttig werk neer. Ruim 25 jaar ervaring binnen diverse organisaties wordt samengevat in een tijdloos boek: ‘Effectief in cruciale gesprekken’. Hierin krijgt de lezer handige tips om lastige debatten om te buigen naar resultaatgerichte dialogen.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
John Manschot: ‘Men verwart dialoog nogal eens met oeverloos gepraat’
Ronald Buitenhuis 2 februari 2015 John Manschot is geen voorstander van compromissen en democratische besluitvorming. ‘Het leidt allemaal tot suboptimale oplossingen. Je haalt er niet uit wat er in zit.’ In zijn boek Effectief in cruciale gesprekken legt hij uit hoe juist collectieve intelligentie bedrijven verder helpt.
Alle interviews en artikelen (1)

Over John Manschot

John Manschot is gespreksleider, onderhandelaar, trainer en (gedrags)veranderaar. In zijn visie worden de beste oplossingen, de beste inzichten, de beste beslissingen en de beste deals bereikt in dialogen en samenwerking. Johns visie en aanpak zijn ontstaan gedurende meer dan 25 jaar werkervaring in sales, business development, (verander)projecten en leidinggeven.

Andere boeken door John Manschot

Inhoudsopgave

1. Wat is een cruciaal gesprek?
1.1 Vooraf
1.2 Kenmerken van een cruciaal gesprek
1.3 Wanneer ben je effectief in een cruciaal gesprek?
1.4 Cruciale gesprekken en dialoog
1.5 Van debatteren word je niet wijzer
1.6 Democratie is een zwaktebod
1.7 Alternatieven zijn beter dan compromissen
1.8 Angst is een slechte raadgever maar een uitstekende informant
1.9 Zwijgen lost niets op en van schreeuwen wordt het ook niet beter
1.10 Maak van dilemma’s geen problemen … en omgekeerd

2. De vier eigenschappen van een succesvol gesprek over lastige kwesties
2.1 Belangen wegen zwaarder dan standpunten en meningen
2.2 Organisatie in plaats van chaos
2.3 Focus op zowel resultaten als relaties
2.4 Assertief gedrag, niet passief of agressief
2.5 De BORG-ruit

3. Eigenschap 1: Belangen wegen zwaarder dan standpunten en meningen
3.1 Wat je over belangen moet weten
3.2 Belangen, standpunten, meningen en bedoelingen: een explosief mengsel
3.3 Hoe kun je belangen indelen?
3.3.1 Veelgebruikte maar onhandige indelingen
3.3.2 Negen universele belangen
Praktijkvoorbeeld: Het antwoord is ‘nee’!

4. Eigenschap 2: Organisatie in plaats van chaos
4.1 Voorbereiding
4.1.1 Plan je gesprek
4.1.2 Baken het af
4.1.3 Selecteer de deelnemers
4.1.4 Deel beschikbare informatie
4.1.5 Kies de vorm
4.1.6 Kies de opstelling
4.1.7 Zorg voor een procesbegeleider
4.2 Het eigenlijke gesprek
4.3 Opvolging
Praktijkvoorbeeld: Een slecht moment en een verkeerde plek

5. Eigenschap 3: Focus op zowel resultaten als relaties
5.1 Schaarste en concurrentie
5.2 Belangen en hun invulling: zoek de alternatieven
5.3 Resultaten en onderliggende belangen
Praktijkvoorbeeld: Take it or leave it!

6. Eigenschap 4: Assertief gedrag, niet passief of agressief
6.1 Over gedrag in het algemeen
6.2 Hoe ontstaat gedrag?
6.3 Hoe kun je gedrag veranderen?
6.4 Wat moet je doen om een cruciaal gesprek effectief te voeren?
6.4.1 Algemene spelregels
6.5 Wat is assertief gedrag?
6.5.1 Ga verstandig met je angst om
6.5.2 Neem een effectief verhaal op in je gedragsroutines
6.5.3 Stem af op je omgeving
6.5.4 Luister actief
6.5.5 Spreek zelfbewust
6.5.6 Rond af zonder losse eindjes
Praktijkvoorbeeld: Het zicht op de werkelijkheid verliezen

7. Omgaan met tegenwerking
7.1 Bereid je voor op tegenwerking
7.2 Doe geen aannames maar stel vragen
7.3 Communiceer duidelijk, vastbesloten en oplossingsgericht
7.4 Verbind waar mogelijk, breek (af ) waar nodig
7.5 Capituleer niet, mobiliseer hulp
7.6 Reageer effectief op het overtreden van spelregels

Tot besluit
Over de auteur
Inspirerende boeken
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Effectief in cruciale gesprekken