Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Coachen met Voice Dialogue

Handboek voor begeleiders

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789462720794
Verkooppositie 2539
Direct te downloaden

Samenvatting

Voice Dialogue is een ervaringsgerichte methode die steeds bekender wordt onder coaches in Nederland. Volgens Voice Dialogue bestaat ieder mens uit meerdere ikken of subpersonen die geregeld het stuur overnemen van ons. Met Voice Dialogue help je de cliënt om zelf de regie te nemen over zijn leven in plaats van dat een paar ikken dat doen. Als begeleider ga je letterlijk in gesprek met de verschillende ikken van de cliënt. Daardoor leert de cliënt zijn innerlijke krachtenveld beter kennen en meer kanten van zichzelf in te zetten.

In dit eerste Nederlandstalige handboek over Voice Dialogue presenteren Judith Budde en Karin Brugman op levendige wijze hoe je kunt werken met deze methode. Helder en toegankelijk leggen ze de aanpak stap voor stap uit, geïllustreerd door tal van herkenbare voorbeelden.

'Coachen met Voice Dialogue' is geschreven voor coaches, loopbaanadviseurs, supervisoren, therapeuten en andere begeleiders. Een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die werkt of wil werken met deze prikkelende methode.

Specificaties

ISBN13:9789462720794
Trefwoorden:coachen, voice dialogue
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:237
Druk:1
Verschijningsdatum:21-5-2016

Expertrecensies (1)

Coachen met Voice Dialogue
Annett Keizer | 22 augustus 2016
Als mens ben je niet één persoon, maar besta je uit verschillende ikken. Coaches, psychologen en andere begeleiders kunnen met elke ‘ik’ in gesprek gaan en met de cliënt ontdekken uit welke aspecten een persoonlijkheid bestaat.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Judith Budde: ‘Je bent de vroedvrouw van het herontdekken van kanten van de cliënt’
van Gils 26 augustus 2016 Voice Dialogue is een ervaringsgerichte methode die steeds bekender wordt onder coaches in Nederland. Judith Budde en Karin Brugman schreven er een boek over: Coachen met Voice Dialogue. Een gesprek.
preview
Preview - Coachen met Voice Dialogue
Judith Budde 18 augustus 2016 Coachen met Voice Dialogue is het eerste Nederlandstalige handboek over Voice Dialogue. Judith Budde en Karin Brugman presenteren op levendige wijze hoe je kunt werken met deze methode. Een preview.
geboekstaafd
Geboekstaafd - De top 3 van Judith Budde
Nienke van Oeveren 10 mei 2016 Judith Budde is directeur van Opleidings- en Conferentiecentrum het Balkon in Vasse. Ze begeleidt teams, coacht directies en professionals en is expert op het gebied van Voice Dialogue, waarover ze opleidingen, retraites en lezingen geeft. Ze vertelt over haar top 3.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Judith Budde

Judith Budde (1963) is mede-oprichter en directeur van Opleidings- en Conferentiecentrum het Balkon. Ze begeleidt teams en coacht directies, managers en professionals. Ze is een van de experts in Nederland op het gebied van Voice Dialogue en de Psychologie van de Ikken en geeft Voice Dialogue-opleidingen voor coaches en Voice Dialogue-retraites voor professionals. Ze houdt geregeld lezingen en publiceert, onder meer over moed en kwetsbaarheid in organisaties.

Andere boeken door Judith Budde

Over Karin Brugman

Karin Brugman is opleider, trainer en coach in het bedrijfsleven. Na haar studie in de gedragswetenschappen werkte ze als trainer bij KPCgroep en was ze tien jaar in dienst bij Boertien Training. Karin Brugman is gespecialiseerd in trainingen op het gebied van persoonlijke effectiviteit, management en in het opleiden van trainers en coaches. Voice Dialogue is een van de methodes die zij daarbij graag inzet.

Andere boeken door Karin Brugman

Inhoudsopgave

Inleiding en opzet van dit boek

1. De geschiedenis van Voice Dialogue
2. De Psychologie van de Ikken
3. De essentie van de Voice Dialogue-methode
4. Faciliteren: de opbouw van een sessie
5. Faciliteren: het proces
6. Werken met verschillende soorten ikken
7. Werken met dromen en dagdromen
8. De facilitator
9. Voorbeelden uit de praktijk

Tot besluit
Literatuur
Noten
Register
Dankwoord
Over de auteurs
Opleidingsmogelijkheden

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Coachen met Voice Dialogue