Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Marketing 4.0
Marketing 4.0
Marketing 4.0
Philip Kotler Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Meer over de auteurs
Marian Dingena: ‘Strategische klanten leveren niet alleen veel op, ze dagen je ook uit’ Paul Groothengel 2 march 2016 Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties zijn het nieuwe devies. Lees het volledige artikel
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Marketing 4.0

Van traditioneel naar digitaal

Paperback Nederlands 2017 9789462762022
23 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 3228119 dagen in de top 100
Gebonden | EN € 26,59 Paperback | Nederlands € 32,95
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
32,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een totaal nieuwe manier om naar marketing te kijken en geeft hij vernieuwende inzichten in hoe klanten vandaag de dag beslissingen nemen. Sinds hij met Marketing 3.0 mensgerichte marketing introduceerde, geven geavanceerde technologieën, zoals big data analytics, nieuwe inzichten in wie onze klanten zijn en hoe ze beslissingen nemen.

Marketing 4.0 is een praktische handleiding voor het beïnvloeden van klanten op het pad naar aankoop in de digitale wereld. Handige samenvattingen, voorbeelden van innovatieve best practices en de reflectievragen per hoofdstuk helpen je voorop te blijven lopen in het digitale tijdperk. Voorkennis van analytics of IT is niet vereist.

Met de praktische adviezen in dit onovertroffen handboek maak je vanaf dag één de omslag van een traditionele naar een digitale marketing-mindset. Je leert onder andere:
- Datagestuurd inzicht te verwerven in nieuwe manieren waarop klanten geld uitgeven.
- Met voorbeelden uit de eerste hand te ontdekken hoe Marketing 4.0 de productiviteit verhoogt door klanten te betrekken op elk touchpoint van hun pad in de hedendaagse digitale markt.
- Klantbetrokkenheid in het digitale tijdperk te realiseren, klantgesprekken te creëren en omnichannel strategieën te ontwerpen.

Het eenvoudig te gebruiken raamwerk van Marketing 4.0 stelt je in staat de klant van nu effectiever te bereiken dan ooit tevoren.

Philip Kotler schreef meer dan vijftig boeken, waaronder het wereldwijd populaire Marketing Management. Voor Marketing 4.0 werkte hij samen met thought leaders Hermawan Kartajaya en Iwan Setiawan van het grootste marketingadviesbureau van Indonesië.

Specificaties

ISBN13:9789462762022
Trefwoorden:toekomst, digitale marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:188
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:16-8-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (7)

Marketing 4.0 - Van traditioneel naar digitaal
Elly Stroo Cloeck | 26 februari 2018
Weet je hoe je het marktaandeel van je product het best kan vergroten? Door je reclame te richten op vrouwen! Die zijn koopziek, zeker? Nee! Bij koopbeslissingen in het gezin weegt hun stem gewoon wat zwaarder. Hoezo? Omdat zij vaak de manager van het gezin zijn en daarmee ook bepalen waar het salaris van de kostwinner aan uitgegeven kan worden.Lees verder
Marketing 4.0 - 'Alomvattend en actueel'
Jeanine Dijkhuis | 14 december 2017
Met de naam Philip Kotler op de omslag, verwacht je een belangrijk marketingboek. Kotler geldt immers nog altijd als een van de grondleggers van de marketing. Wat mogen we verwachten na zijn evergreens over marketing analyse, het traditionele marketingplan, het creëren van klantwaarde en corporate social responsibility?Lees verder
Marketing 4.0 - 'Degelijk maar niet al te spannend'
Sjors van Leeuwen | 10 oktober 2017
De wereld verandert snel en markten en klanten veranderen mee. Dat heeft grote consequenties voor het marketingvak. In Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een nieuwe manier om naar marketing en klanten te kijken.Lees verder
Paul Riegen | 9 april 2013
'Marketing 3.0' is het nieuwste boek van Philip Kotler en twee Aziatische auteurs. Opmerkelijk is dat het voorwoord is geschreven door de president van Indonesië. Opmerkelijk omdat daaruit blijkt dat een nieuwe manier van marketingdenken haar oorsprong niet automatisch in de oorspronkelijke marketinglanden heeft.Lees verder
Michiel Pieters | 25 januari 2011
In het boek 'Marketing 3.0' beschrijven Kotler e.a. marketing in haar overgang van productgericht (1.0) naar consumentgericht (2.0) naar mensgericht (3.0). Vanuit de trends in marketing wordt op gestructureerde wijze aangegeven hoe het bedrijfsleven dichter bij haar klanten kan komen door meer op waarden te sturen en hoofd, hart en ziel van de klant aan te spreken.Lees verder
Louis Thörig | 12 oktober 2010
Marketing 3.0 beperkt zich niet meer tot alleen het verkopen van producten of diensten aan doelgroepen, maar is vooral gericht om het consumentenvertrouwen te herstellen. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya en Iwan Setiawan nemen u in hun nieuwe boek 'Marketing 3.Lees verder
Paul Hassels Mönning | 5 oktober 2010
In drie secties over respectievelijk trends, strategie en toepassing schetsen Philip Kotler, Hermanwan Kartajaya en Iwan Setiawan in 'Marketing 3.0' de waarde van de marketingdiscipline anno nu. Verwacht geen schokkend nieuw perspectief. Marketing 3.Lees verder
Alle expertrecensies (7)

Lezersrecensies

3.9 van de 5
23 stemmen
10
6
4
1
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Marian Dingena: ‘Strategische klanten leveren niet alleen veel op, ze dagen je ook uit’
Paul Groothengel 2 maart 2016 Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties sluiten met je strategische klanten, meedenken met hun processen, en jouw mensen stationeren bij de klant. Dát is de toekomst van het verkoopvak, beschrijft Marian Dingena, oprichter van MPCN Action Learning & Business Coaching, in Transformational Sales, making a difference with strategic customers. 
Artikel lezen
interview
Philip Kotler: ‘Aandeelhouders-waarde maximaliseren is achterhaald’
Jeroen Ansink 18 oktober 2010 Ondernemingen worden steeds meer afgerekend op hun normen en waarden, stelt de Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler in zijn nieuwe boek ‘Marketing 3.0’. Managers moeten dan ook gaan denken vanuit een stakeholdersmodel met verschillende marketingstrategieën. ‘De wereld een betere plek maken kan heel winstgevend zijn.’
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Bekijk alle boeken

Over Hermawan Kartajaya

Hermawan Kartajaya is oprichter en executive chairman van MarkPlus, Inc., en een van de ‘50 Goeroes die de toekomst van marketing hebben vormgegeven’, volgens het Chartered Institute of Marketing, Verenigd Koninkrijk. Ook ontving Hermawan de Distinguished Global Leadership Award van de Pan-Pacific Business Association aan de Universiteit van Nebraska-Lincoln. Hij is de huidige president van de Asia Council for Small Business – een regionale raad van ondernemingen en afdelingen van de International Council for Small Business – en medeoprichter van de Asia Marketing Federation.

Andere boeken door Hermawan Kartajaya

Bekijk alle boeken

Over Iwan Setiawan

Iwan Setiawan is chief operating officer van MarkPlus, Inc. (www.markplusinc.com), waar hij bedrijven helpt met het ontwerpen van hun marketingstrategieën. Hij is een regelmatig schrijver en spreker en tevens hoofdredacteur van Marketeers (www.marketeers.com). Iwan behaalde een MBA aan de Kellogg School of Management van Northwestern University en een BEng aan de University of Indonesia.

Andere boeken door Iwan Setiawan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankbetuigingen
Voorwoord: Van Marketing 3.0 naar Marketing 4.0
Over de auteurs

Deel I: FUNDAMENTELE TRENDS DIE MARKETING VORMEN

1. Machtsverschuivingen naar connected klanten
Van exclusief naar inclusief
Van verticaal naar horizontaal
Van individueel naar sociaal
Samenvatting: horizontaal, inclusief en sociaal

2. De paradoxen van marketing gericht op connected klanten
Het doorbreken van de mythes van connectiviteit
Samenvatting: marketing te midden van paradoxen

3. Invloedrijke digitale subculturen
Jongeren: mindaandeel behalen
Vrouwen: marktaandeel vergroten
Netizens: hartaandeel uitbreiden
Samenvatting: jongeren, vrouwen en netizens

4. Marketing 4.0 in de digitale economie
Van traditionele naar digitale marketing
Integreren van traditionele en digitale marketing
Samenvatting: herdefiniëren van marketing in de digitale economie

Deel II: NIEUWE RAAMWERKEN VOOR MARKETING IN DE DIGITALE ECONOMIE

5. Het nieuwe klanttraject
Begrijpen hoe mensen kopen: van vier A’s naar vijf A’s
Sturen van awareness naar advocacy: de O Zone (O3)
Samenvatting: Aware, Appeal, Ask, Act en Advocate

6. Marketingproductiviteit meten
Een introductie van PAR en BAR
PAR en BAR opgedeeld
De productiviteit vergroten
Samenvatting: Purchase Action Ratio en Brand Advocacy Ratio

7. Branche-archetypen en best practices
Vier belangrijke branche-archetypen
Vier marketing best practices
Samenvatting: leren van verschillende branches

Deel III: TACTISCHE MARKETINGTOEPASSINGEN IN DE DIGITALE ECONOMIE

8. Mensgerichte marketing voor merkaantrekkelijkheid
Mensen begrijpen met behulp van digitale antropologie
Bouwen aan zes kenmerken van mensgerichte merken
Samenvatting: wanneer merken mensen worden

9. Contentmarketing voor merknieuwsgierigheid
Content is de nieuwe reclame, #Hashtag is de nieuwe slogan
Contentmarketing stap-voor-stap
Samenvatting: gesprekken creëren met content

10. Omnichannel marketing voor merkcommitment
De opkomst van omnichannel marketing
Omnichannel marketing stap-voor-stap
Samenvatting: het beste van online en offline kanalen integreren

11. Engagement marketing voor merkaffiniteit
Digitale beleving verbeteren met mobiele apps
Oplossingen bieden met social CRM
Gewenst gedrag aansturen met gamification
Samenvatting: mobiele apps, social CRM en gamification

Epiloog: de weg naar WOW!
Wat is een “WOW”?
Enjoy, experience, engage: WOW!
Ben je klaar om WOW te creëren?
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Aandachtsmarketing
    Klaas Weima
    Aandachtsmarketing
    € 34,95
  • Moderne vreemde talen in de onderbouw
    Francis Staatsen
    Moderne vreemde talen in de onderbouw
    € 38,50
  • Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    M. Bakker
    Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    € 49,75
  • Gifts Differing : Understanding Personality Type
    Isabel Briggs Myers
    Gifts Differing : Understanding Personality Type
    € 21,20
  • Introductie in de gezondheidszorg
    Marieke van der Burgt
    Introductie in de gezondheidszorg
    € 39,95
  • Exponentiële Transformatie
    Salim Ismail
    Exponentiële Transformatie
    € 25,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing 4.0

        Marketing 4.0
        Philip Kotler , Hermawan Kartajaya , Iwan Setiawan
        /