

Marketing 4.0
Van traditioneel naar digitaal
Paperback Nederlands 2017 9789462762022Samenvatting
Met Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een totaal nieuwe manier om naar marketing te kijken en geeft hij vernieuwende inzichten in hoe klanten vandaag de dag beslissingen nemen. Sinds hij met Marketing 3.0 mensgerichte marketing introduceerde, geven geavanceerde technologieën, zoals big data analytics, nieuwe inzichten in wie onze klanten zijn en hoe ze beslissingen nemen.
Marketing 4.0 is een praktische handleiding voor het beïnvloeden van klanten op het pad naar aankoop in de digitale wereld. Handige samenvattingen, voorbeelden van innovatieve best practices en de reflectievragen per hoofdstuk helpen je voorop te blijven lopen in het digitale tijdperk. Voorkennis van analytics of IT is niet vereist.
Met de praktische adviezen in dit onovertroffen handboek maak je vanaf dag één de omslag van een traditionele naar een digitale marketing-mindset. Je leert onder andere:
- Datagestuurd inzicht te verwerven in nieuwe manieren waarop klanten geld uitgeven.
- Met voorbeelden uit de eerste hand te ontdekken hoe Marketing 4.0 de productiviteit verhoogt door klanten te betrekken op elk touchpoint van hun pad in de hedendaagse digitale markt.
- Klantbetrokkenheid in het digitale tijdperk te realiseren, klantgesprekken te creëren en omnichannel strategieën te ontwerpen.
Het eenvoudig te gebruiken raamwerk van Marketing 4.0 stelt je in staat de klant van nu effectiever te bereiken dan ooit tevoren.
Philip Kotler schreef meer dan vijftig boeken, waaronder het wereldwijd populaire Marketing Management. Voor Marketing 4.0 werkte hij samen met thought leaders Hermawan Kartajaya en Iwan Setiawan van het grootste marketingadviesbureau van Indonesië.
Specificaties
Expertrecensies (7)
Interviews en artikelen (2)
Over Philip Kotler
Over Hermawan Kartajaya
Over Iwan Setiawan
Inhoudsopgave
Voorwoord: Van Marketing 3.0 naar Marketing 4.0
Over de auteurs
Deel I: FUNDAMENTELE TRENDS DIE MARKETING VORMEN
1. Machtsverschuivingen naar connected klanten
Van exclusief naar inclusief
Van verticaal naar horizontaal
Van individueel naar sociaal
Samenvatting: horizontaal, inclusief en sociaal
2. De paradoxen van marketing gericht op connected klanten
Het doorbreken van de mythes van connectiviteit
Samenvatting: marketing te midden van paradoxen
3. Invloedrijke digitale subculturen
Jongeren: mindaandeel behalen
Vrouwen: marktaandeel vergroten
Netizens: hartaandeel uitbreiden
Samenvatting: jongeren, vrouwen en netizens
4. Marketing 4.0 in de digitale economie
Van traditionele naar digitale marketing
Integreren van traditionele en digitale marketing
Samenvatting: herdefiniëren van marketing in de digitale economie
Deel II: NIEUWE RAAMWERKEN VOOR MARKETING IN DE DIGITALE ECONOMIE
5. Het nieuwe klanttraject
Begrijpen hoe mensen kopen: van vier A’s naar vijf A’s
Sturen van awareness naar advocacy: de O Zone (O3)
Samenvatting: Aware, Appeal, Ask, Act en Advocate
6. Marketingproductiviteit meten
Een introductie van PAR en BAR
PAR en BAR opgedeeld
De productiviteit vergroten
Samenvatting: Purchase Action Ratio en Brand Advocacy Ratio
7. Branche-archetypen en best practices
Vier belangrijke branche-archetypen
Vier marketing best practices
Samenvatting: leren van verschillende branches
Deel III: TACTISCHE MARKETINGTOEPASSINGEN IN DE DIGITALE ECONOMIE
8. Mensgerichte marketing voor merkaantrekkelijkheid
Mensen begrijpen met behulp van digitale antropologie
Bouwen aan zes kenmerken van mensgerichte merken
Samenvatting: wanneer merken mensen worden
9. Contentmarketing voor merknieuwsgierigheid
Content is de nieuwe reclame, #Hashtag is de nieuwe slogan
Contentmarketing stap-voor-stap
Samenvatting: gesprekken creëren met content
10. Omnichannel marketing voor merkcommitment
De opkomst van omnichannel marketing
Omnichannel marketing stap-voor-stap
Samenvatting: het beste van online en offline kanalen integreren
11. Engagement marketing voor merkaffiniteit
Digitale beleving verbeteren met mobiele apps
Oplossingen bieden met social CRM
Gewenst gedrag aansturen met gamification
Samenvatting: mobiele apps, social CRM en gamification
Epiloog: de weg naar WOW!
Wat is een “WOW”?
Enjoy, experience, engage: WOW!
Ben je klaar om WOW te creëren?
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan