Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Inspiratie voor Innovatie
Inspiratie voor Innovatie
Inspiratie voor Innovatie
Gijs van Wulfen innovatie-expert, auteur 'Managementboek van het Jaar 2017' Meer over Gijs van Wulfen
Inspiratie voor Innovatie- 101 Lessen voor Innovators Justin van Lopik 28 maart 2019 Stel je wilt een zwemmer worden. Dan kun je een boek lezen over zwemmen. Je kunt op Google gaan zoeken. Of je kunt rond een zwembad gaan lopen. Maar dat maakt je nog steeds geen zwemmer. Lees het volledige artikel
Gijs van Wulfen

Inspiratie voor Innovatie

101 lessen voor innovators

Paperback Nederlands 2019 9789462961111
4 beoordelingen
Verkooppositie 1843
Paperback | EN € 14,99 Paperback | Nederlands € 17,50
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
17,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Innoveren is een mentaliteit. Wanneer je innoveert vernieuw je een strategie, product, dienst, proces of markt. Maar hoe kom je aan nieuwe inspiratie? Hoe krijg je outside the box-ideeën? Hoe overwin je weerstand binnen jouw organisatie? En hoe krijg je klanten mee?

Inspiratie voor Innovatie biedt praktische inzichten, tips en tools voor innovatie. De 101 lessen zijn verrassend en uitdagend en worden ondersteund met intrigerende foto’s en graphics die je helpen in je zoektocht hoe je het beste kunt innoveren. Gijs toont je hoe je een innovatieve mindset kunt krijgen, patronen kan doorbreken, je klanten echt kunt begrijpen, een cultuur voor innovatie kunt creëren en innovatieprojecten succesvol kunt implementeren. Een prachtig ontworpen boek dat onmisbaar is voor elke succesvolle innovator!

- Van de auteur van Het Innovatiedoolhof, winnaar Managementboek van het Jaar 2017.
- Een prachtig ontworpen boek om jezelf te inspireren of om cadeau te geven.

Specificaties

ISBN13:9789462961111
Trefwoorden:innovatie, innoveren, innovatiemanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:AnderZ
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

Inspiratie voor innovatie - 'Doe inspiratie op voor je volgende innovatie'
Carla Verwijs | 14 mei 2019
‘Maar we hebben het altijd al zo gedaan’, hoor je iemand zeggen. Je innovatieharen gaan overeind staan. Gelukkig ben je voorbereid op een ‘nee’ en kun je het ombuigen naar een ‘ja’ door te laten zien hoe de wereld (ja, ook die van je bedrijf) is veranderd.Lees verder
Inspiratie voor Innovatie - 'Snoeptrommel boordevol innovatie-inspiratie'
Sjors van Leeuwen | 12 april 2019
Wat is innoveren toch lastig! Want dat draait om het succesvol bedenken en waarmaken van een nieuwe strategie, product, dienst, proces of markt. Maar hoe kom je aan nieuwe inspiratie en hoe zorg je ervoor dat jouw innovatie een succes wordt? Simpel, door het boek Inspiratie voor Innovatie te lezen.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Inspiratie voor Innovatie- 101 Lessen voor Innovators
Gijs van Wulfen 28 maart 2019 Stel je wilt een zwemmer worden. Dan kun je een boek lezen over zwemmen. Je kunt op Google gaan zoeken. Of je kunt rond een zwembad gaan lopen. Maar dat maakt je nog steeds geen zwemmer.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Gijs van Wulfen

Gijs van Wulfen (1960) is professioneel spreker, auteur en trainer over innovatie en design thinking. Hij werkte als marketeer in de food-industrie en adviseerde bij Ernst & Young en Boer & Croon. Eind 2002 startte hij een eigen organisatie die zich richt op het versnellen van innovatie in organisaties. In 2006 kwam zijn eerste boek ‘Nieuwe Producten en Diensten Bedenken’ uit. Hij is de grondlegger van de VOORT innovatiemethode (FORTH innovation method). De VOORT innovatiemethode verdubbelt de effectiviteit van jouw innovatieproces. Gijs helpt organisaties effectief te starten met innovatie en het bedenken van nieuwe producten en diensten. Zijn internationale bestseller ‘The innovation Expedition’ is inmiddels in zes talen verschenen, waaronder Nederlands. Zijn meest recente boek is ‘Het Innovatiedoolhof’ waarin hij vier routes geeft om succesvolle nieuwe business cases op te leveren. Dit boek is uitgeroepen tot 'Managementboek van het Jaar 2017'. Gijs was in 2013 een van de eerste Influencers bij Linkedin en heeft 300.000 volgers. Al vier jaar op een rij is Gijs gekozen in de top 10 van de internationale innovatiebloggers top 40. Gijs is keynote speaker bij verschillende grote internationale evenementen. Zo was hij keynote spreker bij de ‘Turkish Innovation Week’ in Istanbul en bij ‘Product Innovation Berlin’. En faciliteert hij innovatieworkshops voor 3M in de Verenigde Staten en AIRBUS in Frankrijk. Gijs inspireert mensen als workshopleider of als keynote spreker op (inter)nationale innovatieconferenties of managementbijeenkomsten. De lezingen en workshops van Gijs zijn praktisch, informeel, vol humor en entertainment.

Andere boeken door Gijs van Wulfen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

HOE GEBRUIK JE DIT BOEK

INNOVATIELESSEN VAN ONTDEKKERS
01 Wat Is Innovatie?
02 Urgentie leidde Magellaan naar het westen
03 Columbus had het lef de kust uit het oog te verliezen
04 Voorbereiding zorgde dat Amundsen als eerste de Zuidpool bereikte
05 Alleen door teamwork kom je als eerste op Everest
06 Het Apollo-programma was een groot experiment
07 Tien innovatielessen van beroemde ontdekkingsreizigers
08 Wanneer kun je beter niet innoveren?
Persoonlijke Reflectie

EEN INNOVATIE MINDSET KRIJGEN
09 Operational Excellence alleen kan dodelijk zijn
10 Waarom veel managers bang zijn voor innovatie
11 Innoveren is een sprong
12 Zet samen een stip op de horizon
13 Hoe kom je los van verouderde ideeën?
14 Verveling maakt je innovatief
15 Ben jij echt een innovator?
16 Innovatief ben je op elke leeftijd
17 Zeven Nee’s die echte innovators nooit accepteren
18 Successvol innoveren is een kwestie van wilskracht
19 Echt innoveren gebeurt pas buiten je comfortzone
20 Vijf simpele oefeningen om jouw patronen te doorbreken
21 Drie manieren die je helpen grote ideeën te krijgen
22 Een innovatiemislukkeling verdient een eremedaille
23 Traditie kan innovatie versnellen
24 De belangrijkste eigenschap van een innovator
25 Innovators zijn net koorddansers
26 Vijf provocerende vragen om de mindset te veranderen
27 De reis naar een innovatiecultuur
Persoonlijke Reflectie

INNOVATIE ORGANISEREN
28 Vijftig (bijna) dode producten en hoe van deze lijst te blijven
29 Grote organisaties: Stop met het frustreren van je innovators
30 Heb jij ook zo’n hekel aan innovatiestuurgroepen?
31 Het is niet i-nnovatie, het is wijnnovatie
32 Moeten we een innovatieafdeling hebben?
33 Het perfecte innovatieteam
34 Hoe krijg je spontane grote ideeën intern gefinancierd
35 Negen Innovatiegeheimen van Succesvolle Creatieve Teams
36 De beste innovators hebben grondige kennis van klantbehoeften
37 Laat mensen werken aan hun eigen grote ideeën
38 De ideale innovatiemanager: een insider of een outsider?
39 Innoveer jezelf in zes stappen
Persoonlijke Reflectie

INNOVATIE STARTEN
40 Zes beginnersfouten bij innovatie
41 Deprimerende feiten over innovatie
42 Waarom domineren incrementele innovaties?
43 Tien problemen bij de start van innovatie
44 Creëer momentum door mensen nerveus te maken
45 Hoe prik je het juiste moment om te innoveren?
46 Het is niet altijd handig om te starten met één idee
47 Interne politiek doodt innovatie
48 Hoe kun je innovatie focussen?
49 Hoe leer je je klanten goed kennen?
50 Creëer een Ikea-effect
51 De belangrijkste redenen waarom startups mislukken
52 Hoe overtuig je jouw conservatieve baas om te innoveren?
53 Tien activiteiten die je door het innovatiedoolhof leiden
54 Start innovatie met de vraag: ‘wat als?’
55 Wees innovatief en doe conservatief
56 De Technologieroute om innovatie te starten
57 Hoe maak je een sterke new businesscase?
58 Tien manieren om innovatiemislukkingen te voorkomen
Persoonlijke Reflectie

IDEEËN KRIJGEN
59 Top negen van eurekamomenten
60 Topideeën hebben de X-factor
61 Hoe klanten je kunnen leiden naar topideeën
62 Achtentwintig idee-killers
63 Zeven perspectieven die voorkomen dat je idee wordt afgeschoten
64 De Tesla onder de fietsen heeft een briljant idee
65 Hoe brainstorm je 1414 nieuwe ideeën?
66 Hoe kies je het juiste idee?
67 Hoe creëer je een nieuw businessmodel?
68 Topideeën zijn relevant, maakbaar en levensvatbaar
69 Grote organisaties moeten start-ups opzetten als laatste stap
70 Vijf tips om draagvlak te krijgen voor jouw idee
71 De beste manier om jouw idee te beschermen
Persoonlijke Reflectie

INNOVATIE UITVOEREN
72 Wereldberoemde innovatiemislukkigen
73 Waarom experimenteren belangrijk is bij innovatie
74 Test innovaties zoals Tesla
75 Hoe de Hippo Water Roller het leven in Afrika vergemakkelijkt
76 Zumba’s succes: Twee simpele innovatieregels
77 Hoe de WasteShark het water schoonmaakt
78 De freemium reis van Spotify
79 Hoe inside the box-innovaties LEGO redden
80 Een start-up transformeert planten in batterijen
81 Airbnb werd succesvol toen het eindelijk zijn klanten begreep
82 Wat kun je leren van het verhaal van de eerste onzichtbare fietshelm?
83 Het ontstaan van ‘Liter of Light’
84 Het Google Glass experiment
85 Hoe kun je een radicaal initiatief opschalen?
Persoonlijke Reflectie

INNOVATIE PIONIERS
86 Wat zou Apple doen?
87 Supergoede innovators zien ruimte die anderen niet zien
88 Doe dingen die anderen nog nooit hebben gedaan
89 Je hebt alleen een droom nodig en een praktisch plan
90 Technologie is een krachtig middel voor verandering
91 Als je niet gepassioneerd bent vanaf de start, houd je het niet vol
92 Je kunt alles worden wat je wilt — op elke leeftijd
93 Wees klaar voor de uitdaging en geniet ervan
94 Als je goed doet, verspreidt het zich over de hele mensheid
95 Als je op wilt schalen en impact wilt maken heb je absoluut eigen vermogen nodig
96 De uitdaging is om door te gaan met een topidee
97 Je moet bereid zijn alles te doen wat nodig is
98 Je leert nooit van succes, maar wel van mislukkingen
99 Alleen mensen die slapen maken geen fouten
100 Tien eigenschappen van innovatieve leiders
Persoonlijke Reflectie

101. Mijn persoonlijke les voor innovatie

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Survivalgids voor de Digitale Jungle
    Brenno de Winter
    Survivalgids voor de Digitale Jungle
    € 19,95
  • Sandworm
    Andy Greenberg
    Sandworm
    € 31,34
  • Sociale psychologie
    Roos Vonk
    Sociale psychologie
    € 69,95
  • De zaak Ronald V.
    Jim de Koning
    De zaak Ronald V.
    € 20,00
  • Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
    Ton Kallenberg
    Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
    € 49,95
  • Van wereldmacht tot ‘braafste jongetje’
    Christ Klep
    Van wereldmacht tot ‘braafste jongetje’
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inspiratie voor Innovatie

        Inspiratie voor Innovatie
        Gijs van Wulfen
        /