Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management BrandingNL
BrandingNL
BrandingNL
Andy Mosmans Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO en BBDO Nederland. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Andy Mosmans, Floris Hurts e.a.

BrandingNL

State of the art-visies van Nederlandse professionals

Paperback Nederlands 2013 9789491560156
30 beoordelingen
Paperback | NL € 43,50 E-book | NL € 33,25
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
43,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Een sterk merk, merk je! Waar merkmanagement ooit een puur tactische reclame- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. En waar merkmanagement ooit 'the name of the game' was, is het nu 'the game of the name': het totale proces waarmee een onderneming in de naam van haar merk(en) structureel toekomstaandeel tracht te creëren en te handhaven.

Moderne merken geven richting en betekenis aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. En zijn, zoals de Engelse consultant Simon Anholt dat noemt, 'a shortcut to decision making'. Merken helpen mensen kiezen. Van oudsher op de consumentenmarkt, maar in toenemende mate ook op de zakelijke-, de arbeids-, alsook de kapitaalmarkt.

Steeds meer wordt duidelijk dat merkmanagement op al deze markten consistent en geïntegreerd moet plaatsvinden (total branding). Zowel thematisch (above the line) als actiematig (below the line), maar ook bedrijfsmatig (behind the line, corporate en internal branding).

Merken ontwikkelden zich in de loop van de tijd van simpele trademarks tot misschien wel de belangrijkste organiserende principes van het moderne leven. Meer marktgeoriënteerde organisaties presteren ook duidelijk beter, Sterke merken werken dus. In deze geheel vernieuwde versie van 'BrandingNL' wordt u aan de hand van state-of-the-art visies van Nederlandse professionals wegwijs gemaakt in deze New Brand World.

Specificaties

ISBN13:9789491560156
Trefwoorden:strategie, marketingstrategie, merkenmanagement, strategische marketing, merken, brand, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:635
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:3
Verschijningsdatum:23-3-2016
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

Marcel Nanning | 10 juli 2013
BOEM! Bijna 1,5 kilo vol BRANDING op de deurmat; 'BrandingNL' van Andy Mosmans van de Adformatie Groep. Een dikke pil vol definities, marketingtheorie, praktijkvoorbeelden en verschillende inzichten. Én er is aandacht voor business-to-business. Het boek start met een introductie over 'Branding' en de wildgroei aan definities.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 7 november 2008
State of the art van Nederlandse professionals. De auteur heeft maar liefst 36 Nederlandse marketingprofessionals bereid gevonden om samen dit boek te schrijven. Op zich al een hele prestatie om zoveel marketingkennis te bundelen in één boek. Iedere auteur laat zijn licht schijnen op een specifiek marketingonderwerp of beter gezegd een merkonderwerp.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
30 stemmen
27
1
1
0
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Andy Mosmans

Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO en BBDO Nederland. Tegenwoordig opereert hij als adviseur en ondernemer vanuit ARA Creative Agency en Andy Mosmans & Company. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) hij voor meer dan 100 (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Verder is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van het Amstelland Ziekenhuis, lid van de Raad van Toezicht van Rotterdam Partners, Global Advisory Board Member van het internationale startup platform Get in the Ring en Board Advisor van Tchai International. Hij is ook lid van de Speakers Academy, auteur bij Adfo Groep, blogger bij Adformatie & Marketingonline en publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Tenslotte doceert hij Marketing & Branding bij Business School Netherlands in Shanghai en Beijing en schreef hij de volgende boeken: Marketing-Communicatie en Chaos (1990), Merkenbeleid (1998/2003), Corporate Reputatie (1999/2001) en Mosmans over Marketing, Merken en Management (2003), Ondernemingssucces (2004/2005/2007/2008/2013), Branding NL (2008/2012/2013) en meest recent Startup Branding (2017).

Andere boeken door Andy Mosmans

Bekijk alle boeken

Over Floris Hurts

Floris Hurts is bedrijfsadviseur gespecialiseerd in strategie en innovatie van dienstverlening en oprichter van HDNM business composers. Hij werkt met leiders en managementteams van organisaties aan het klantgedreven maken van hun dienstverlening, door de (on-)uitgesproken behoeften van hun klanten beter te herkennen en doorgronden en hun performance vanuit dat perspectief opnieuw te ‘componeren’. Daarnaast treedt hij op als docent en moderator bij post academische leergangen en in-company trajecten van het Instituut voor Leiderschap Avicenna en als docent bij de AOG School of Management. Zijn fascinatie voor waardecreatie in dienstverlening bouwde hij op bij Randstad, als strategy director bij FHV BDO, als partner bij bureau Corp Consultants en als senior adviseur bij Twynstra Gudde. Zijn boek 'De Onmisbaarheidsfactor' (Thema, 2006) werd genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Floris Hurts

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Analyse
1.1 Consumentengedrag en trends
1.2 Merk en context
1.3 Waarden
1.4 Emoties
1.5 Insights
1.6 Internationaal
1.7 Branding at the base of the pyramid
1.8 Het maatschappelijk meedogende werk

2. Strategie
2.1 Merkidentiteit en -persoonlijkheid
2.2 Merkpositionerings
2.3 Identity based marketing
2.4 Strategische merkenmanagement
2.5 Concepting
2.6 Storytelling
2.7 Domaining
2.8 Merkportfolio- en extensiestrategie
2.9 De merkwaaier
2.10 Merkmanagement
2.11 Merkwaardecreatie
2.12 Rebranding
2.13 Corporate branding
2.14 Brand prototyping
2.15 Reputatiemanagement
2.16 Global marketing
2.17 Purposeful positioneren
2.18 Paradoxale waarde

3. Activatie
3.1 Brand activation
3.2 Brand naming
3.3 Brand Imagineering
3.4 Brand communication
3.5 Marketingcommunicatie
3.6 Dialogue brands
3.7 Online branding
3.8 Internal branding
3.9 Employer branding
3.10 Service branding
3.11 Retail branding
3.12 Business to business branding
3.13 Brand design
3.14 Brand & business innovation
3.15 Brand experience
3.16 Merkregie
3.17 Brand protection
3.18 Branding by network
3.19 Brand connecting
3.20 Merkgedreven creativiteit

4. Evaluatie
4.1 Merkonderzoek I
4.2 Merkonderoek II
4.3 Brand Tracking
4.4 Brand equity
4.5 Brand accountability
4.6 Merkwaardering
4.7 De Interbrand-methodiek
4.8 Neuromarketing
4.9 BrandAsset Valuator
4.10 Improving brand performance

5. Cases
5.1 DSM
5.2 Rabobank

6. Bronnen

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Thought leadership
    Mignon van Halderen
    Thought leadership
    € 26,50
  • De vent is de tent
    Paul Stamsnijder
    De vent is de tent
    € 32,95
  • Bouwen aan organisatie identiteit
    Tibor van Bekkum
    Bouwen aan organisatie identiteit
    € 33,95
  • Online Brand Identity
    Joris Merks-Benjaminsen
    Online Brand Identity
    € 44,50
  • The New Strategic Brand Management
    Jean-Noël Kapferer
    The New Strategic Brand Management
    € 56,61
  • Transformeren om te overleven
    Herman Toch
    Transformeren om te overleven
    € 21,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        BrandingNL

        BrandingNL
        Andy Mosmans , Floris Hurts
        /