Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate reputatiemanagement (Heruitgave 2004)

Bouwen aan vertrouwen in het transparantietijdperk

Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789491560200
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Het transparantietijdperk heeft de wereld van ondernemingen en hun bestuurders een stuk spannender gemaakt. Bedrijven zijn een glazen huis geworden. Tegelijkertijd hebben boekhoudschandalen, zoals bij Enron en Parmalat, de reputatieschade bij de accountants en de bouw en de crises bij Ahold en Shell diepe wonden geslagen in het vertrouwen. En spreken pers, publiek en politiek schande van de beloning van topmanagers. Bestuurders moeten spitsroeden lopen. Zij moeten verantwoording afleggen én verantwoordelijkheid tonen én het vertrouwen herwinnen.

Naast de zorg voor maatschappelijke acceptatie moet er, in een competitieve omgeving, een goede performance worden neergezet. Bedrijven concurreren op vier velden tegelijk: op de commerciële markt, op de financiële markt, op de arbeidsmarkt en om steun in de samenleving. Om daarin succesvol te zijn moeten bedrijven zich positioneren en bouwen aan hun 'naam en faam'. Want een sterke reputatie werkt als een magneet en leidt tot betere prestaties. Bouwen aan een goede reputatie staat bovendien voor waardecreatie: beleggers betalen voor bedrijven met een uitstekende reputatie een premium prijs.

Met dit boek plaatst Ron van der Jagt corporate reputatiemanagement in een strategisch managementperspectief. Hij combineert actuele inzichten van leidende business schools met best practices van toonaangevende ondernemingen en zijn eigen praktijkervaring als adviseur. Naast een vlotgeschreven state-of-the-art presenteert de auteur zijn visie op de vraag hoe bedrijven - zonder hypes of heroes - een duurzaam sterke reputatie op kunnen bouwen. Dit boek beoogt communicatieprofessionals en het topmanagement van ondernemingen te inspireren en de weg te wijzen.

Specificaties

ISBN13:9789491560200
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:135
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-4-2014
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Corporate reputatiemanagement (Heruitgave 2004)
Ed Feijen | 7 maart 2005
De auteur geeft zelf aan dat dit boek, dat onderdeel vormt van de serie 'Communicatiedossier', gaat over de offensieve, strategische kant van reputatiemanagement. Zijn doelgroep bestaat enerzijds uit vakgenoten en studenten en anderzijds uit ondernemers en bestuurders.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
9 stemmen
2
4
1
1
1

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Deel 1: Naam en faam
De waarde van waarden in het transparantietijdperk
1. Openheid is een gegeven: welkom in het transparantietijdperk
2. The name of the game: Corporate reputatie management
3. Strategische relevantie: De magneet die reputatie heet.
4. Een nieuw dashboard: De pijlers van corporate reputatiemanagement
5. Binnen beginnen: Daden bepalen de beeldvorming
6. Identiteitsontwikkeling: De waarde van waarden

Samenvatting deel 1

Deel 2: Bouwen aan vertrouwen
De koninklijke weg voor corporate reputatiemanagement
7. Stap een: Worden wie je bent
8. Stap twee: Een eigen plek onder de zon
9. Stap drie: 'Het verhaal' van de onderneming
10. Stap vier: De belofte van het corporate merk
11. Stap vijf: Zonder prestatie geen reputatie
12. Stap zes: Wat je kunt meten, kun je managen

Geraadpleegde en aanbevolen literatuur

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate reputatiemanagement (Heruitgave 2004)