Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Bouwen aan organisatie identiteit
Bouwen aan organisatie identiteit
Bouwen aan organisatie identiteit
Tibor van Bekkum Tibor van Bekkum is oprichter van adviesbureau Valuebridge (2011) en is gespecialiseerd in positioneringstrategie en identiteitsontwikkeling. Meer over Tibor van Bekkum
Bouwen aan organisatie identiteit Pierre Pieterse 8 december 2014 Uit de shortlist van drie boeken die streden om de titel Communicatieboek is gekozen voor Bouwen aan organisatie identiteit van Tibor van Bekkum. Volgens de jury verdiend, ‘omdat dit boek het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vak’. Lees het volledige artikel
Tibor van Bekkum

Bouwen aan organisatie identiteit

Sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk

Paperback Nederlands 2013 9789491560521
7 beoordelingen
Verkooppositie 278411 dagen in de top 100
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
33,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Communicatieboek van het Jaar 2014

'Organisatie Identiteit' speelt een centrale rol in succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering.

Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identiteit. Met veel voorbeeldcases.

"Tibor van Bekkum positioneert organisatie identiteit in mijn ogen terecht als fundament voor waardecreatie, reputatie en verandering. De centrale rol van identiteit zal in de komende jaren alleen nog maar sterker worden met de huidige druk op organisaties rond transparantie, authenticiteit en stakeholder engagement."
Professor Dr. Joep Cornelissen, hoogleraar corporate communicatie en organisatie theorie, Vrije Universiteit Amsterdam

"Eindelijk een boek dat laat zien dat het merk te belangrijk is om alleen over te laten aan marketeers. Het merk gaat iedereen binnen en buiten de organisatie aan. Het vertelt wie je bent - en waar je naar toe wil als organisatie. Dat maakt het per definitie strategisch en een onderwerp voor de CEO. Tibor schept duidelijkheid in een wereld waar vaak veel verwarring is en laat zien hoe moeilijk grijpbare concepten zoals cultuur, identiteit en merk met elkaar in verband staan. Een must read voor iedereen die zich bezig houdt met strategie, marketing en organisatieveranderingen."
Nanne Bos, Head of Global Branding ING

Communicatieboek van het Jaar 2014
Juryvoorzitter Rocco Mooij: "Wat Tibor in 'Bouwen aan organisatie-identiteit' heel goed doet, is het merkdenken op een toepasbare wijze koppelen aan andere communicatiegebieden, zoals reputatie, identiteit en corporate management. Een degelijk boek dat tegen organisatiekunde aanschurkt. Het biedt vakinhoudelijke verdieping aan praktijkmensen. Het is dan ook een pre dat de schrijver vanuit zijn werkpraktijk dagelijks met deze materie te maken heeft, hij staat als het ware met de poten in de modder."

Specificaties

ISBN13:9789491560521
Trefwoorden:verandering, reputatie, waardecreatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:163
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:11-1-2018
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (3)

Annett Keizer | 3 augustus 2016
Identiteit, merk en organisatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wie zijn wij als organisatie en waarom? Voor wie willen we dat zijn? En, de grote hamvraag, hoe sturen we op een relevante en onderscheidende organisatie-identiteit, die de basis vormt voor een sterk corporate merk?Lees verder
In Focus: Bouwen aan organisatie-identiteit
Nienke van Oeveren | 27 april 2014
Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identiteit. Met veel voorbeeldcases. Manoli Martin-Camuñas Bedrijfskundig brandmanager en identiteitsstrateeg bij MANOLi Volgens Tibor van Bekkum zijn merkvraagstukken feitelijk ook organisatievraagstukken en niet voornamelijk marketing- en communicatievraagstukken.Lees verder
Nico Jong | 22 januari 2014
Identiteit gaat vooral over de overtuigingen van organisatieleden met betrekking tot de kernkarakteristieken van hun organisatie, schrijft Tibor van Bekkum in 'Bouwen aan organisatie identiteit'. Dit bevat veel informatie over het fenomeen identiteit, maar blijft vooral een tamelijk analytische verhandeling.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.0 van de 5
7 stemmen
3
2
1
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Bouwen aan organisatie identiteit
Pierre Pieterse 8 december 2014 Uit de shortlist van drie boeken die streden om de titel Communicatieboek is gekozen voor Bouwen aan organisatie identiteit van Tibor van Bekkum. Volgens de jury verdiend, ‘omdat dit boek het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vak’.
Artikel lezen
in_focus
In Focus: Bouwen aan organisatie-identiteit
Nienke van Oeveren 27 april 2014 Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identiteit. Met veel voorbeeldcases.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Tibor van Bekkum

Tibor van Bekkum is oprichter van adviesbureau Valuebridge (2011) en is gespecialiseerd in positioneringstrategie en identiteitsontwikkeling. Met Valuebridge ondersteunt hij middelgrote en grote organisaties bij het realiseren van duurzame verandering in merk en organisatie. Naast zijn advieswerk spreekt, doceert en publiceert Tibor regelmatig over corporate branding, positioneringstrategie en organisatie-identiteit. Ook is hij initiatiefnemer van Het Identiteitscongres, een jaarlijks terugkerend evenement waar de laatste inzichten en inspirerende cases op het gebied van organisatie-identiteit centraal staan.

Andere boeken door Tibor van Bekkum

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie
Opzet van het boek

Deel I: Organisaite identiteit als fundament
1. Naar een strategische en geïntegreerde benadering van corporate branding
2. De essenties van organisatie identiteit

Deel II: Implicaties voor (merk)strategie
3. Positioneren
4. Merkportfoliostrategie

Deel III: De organisatiekant van merkvraagstukken
5. De merkgerichte organisatie
6. Verandering en verankering van identiteit

Tot slot

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Thought leadership
    Mignon van Halderen
    Thought leadership
    € 26,50
  • De vent is de tent
    Paul Stamsnijder
    De vent is de tent
    € 32,95
  • Empathie
    Roman Krznaric
    Empathie
    € 21,99
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 43,50
  • Transformeren om te overleven
    Herman Toch
    Transformeren om te overleven
    € 21,99
  • Online Brand Identity
    Joris Merks-Benjaminsen
    Online Brand Identity
    € 44,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bouwen aan organisatie identiteit

        Bouwen aan organisatie identiteit
        Tibor van Bekkum
        /