Lees verder
Tibor van Bekkum is oprichter van adviesbureau Valuebridge (2011) en is gespecialiseerd in positioneringstrategie en identiteitsontwikkeling.
Meer over Tibor van BekkumBouwen aan organisatie identiteit
Sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789491560521Samenvatting
Communicatieboek van het Jaar 2014
'Organisatie Identiteit' speelt een centrale rol in succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering.
Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identiteit. Met veel voorbeeldcases.
"Tibor van Bekkum positioneert organisatie identiteit in mijn ogen terecht als fundament voor waardecreatie, reputatie en verandering. De centrale rol van identiteit zal in de komende jaren alleen nog maar sterker worden met de huidige druk op organisaties rond transparantie, authenticiteit en stakeholder engagement."
Professor Dr. Joep Cornelissen, hoogleraar corporate communicatie en organisatie theorie, Vrije Universiteit Amsterdam
"Eindelijk een boek dat laat zien dat het merk te belangrijk is om alleen over te laten aan marketeers. Het merk gaat iedereen binnen en buiten de organisatie aan. Het vertelt wie je bent - en waar je naar toe wil als organisatie. Dat maakt het per definitie strategisch en een onderwerp voor de CEO. Tibor schept duidelijkheid in een wereld waar vaak veel verwarring is en laat zien hoe moeilijk grijpbare concepten zoals cultuur, identiteit en merk met elkaar in verband staan. Een must read voor iedereen die zich bezig houdt met strategie, marketing en organisatieveranderingen."
Nanne Bos, Head of Global Branding ING
Communicatieboek van het Jaar 2014
Juryvoorzitter Rocco Mooij: "Wat Tibor in 'Bouwen aan organisatie-identiteit' heel goed doet, is het merkdenken op een toepasbare wijze koppelen aan andere communicatiegebieden, zoals reputatie, identiteit en corporate management. Een degelijk boek dat tegen organisatiekunde aanschurkt. Het biedt vakinhoudelijke verdieping aan praktijkmensen. Het is dan ook een pre dat de schrijver vanuit zijn werkpraktijk dagelijks met deze materie te maken heeft, hij staat als het ware met de poten in de modder."
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Tibor van Bekkum
Inhoudsopgave
Introductie
Opzet van het boek
Deel I: Organisaite identiteit als fundament
1. Naar een strategische en geïntegreerde benadering van corporate branding
2. De essenties van organisatie identiteit
Deel II: Implicaties voor (merk)strategie
3. Positioneren
4. Merkportfoliostrategie
Deel III: De organisatiekant van merkvraagstukken
5. De merkgerichte organisatie
6. Verandering en verankering van identiteit
Tot slot
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan