Slimmer Offertes Maken
30 praktische neurotips waarmee je jouw klant onbewust overtuigt
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789491863349Samenvatting
Meer offertes winnen in minder tijd dankzij slimme neurocommunicatie
Stel je eens voor dat klanten over jouw offerte geen grote vragen meer hebben, niet met je onderhandelen over prijs of ‘nog even intern moeten overleggen’. Ze gaan gewoon akkoord, want jouw offerte drukt op alle onbewuste triggerknoppen. Hoeveel tijd, energie en geld levert jou dat op?
In dit boek krijg je een revolutionair andere kijk op offertes voorgeschoteld. De werking van het onbewuste brein van jouw klant vormt het uitgangspunt. Je leert met 30 praktische neurotips een offerte te schrijven die iedere klant overtuigt. Doe je voordeel met de tips en volledig uitgewerkte voorbeelden en maak je agenda alvast vrij voor al die nieuwe opdrachten!
Trefwoorden
offertes neurotips verkopen onbewuste beïnvloeding overtuigingstechnieken neuroprincipes klantgerichtheid oerbrein marketing communicatie schrijfvaardigheid koopmotieven besluitvorming taalgebruik psychologie acquisitie schaarste sales ja-modus wederkerigheid succesvolle offertes tekststructuur beïnvloeding ondernemerschap opvolging primacy-recency effect referentiekader social proof zelfvertrouwen boren en gaten piramideprincipe situationeel offreren common ground neuromarketing b2c b2b papegaaien garantie waardebepaling achteraf hulpwerkwoorden
Trefwoorden
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 Waarom je meer offertes wint als je het slimmer aanpakt
Hoofdstuk 1 De vijf grootste vergissingen in de gemiddelde offerte
Hoofdstuk 2 De sleutel tot slimmere offertes
Hoofdstuk 3 Tien neuroprincipes waarmee je jouw klant onbewust overtuigt
Deel 2 Hoe je een slimme, winnende offerte maakt
Hoofdstuk 4 Bepaal wat prioriteit heeft: twee uitgangspunten om aan de slag te gaan
Hoofdstuk 5 Dertig neurotips waarmee je de klant onbewust overtuigt
Deel 3 Hoe je de voorbereiding en opvolging van je offerte slim aanpakt
Hoofdstuk 6 Vijf essentiële vragen om jezelf te stellen voordat je gaat schrijven
Hoofdstuk 7 Voorbeeld offertebrief en begeleidende mail
Hoofdstuk 8 Hoe je een offerte slim opvolgt
Als je alles uit dit boek op een rij wilt hebben
Als je meer wilt lezen
Bijlage 1 Checklist voor beoordelen huidig niveau offerte
Bijlage 2 Overzicht neurotips per niveau
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan