Nogal lange koekjes of huisgemaakte luxe roomboterassorti
zo schrijf je voor een merk
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789492182647Samenvatting
Dit praktische boekje maakten we voor iedereen die tekst gaat schrijven of beoordelen voor een merk. We geven wat handige regels voor tekstschrijven in het algemeen, maar vooral voor het schrijven van copy, in precies de goede tone-of-voice. De tone-of-voice is de stem van je merk, het is de verbal identity.
Ben je marketeer of contentmanager? Zet je namens je merk posts op Facebook of moet je teksten beoordelen van je reclamebureau? Dan is deze praktische gids precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter, of heb je meer ervaring in website- dan merkenbouw? Ook dan is dit een handig boekje.
Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken leerden elkaar in 2000 kennen bij TBWA\,
een reclamebureau voor grote merken en merken die groot willen worden.
Daniëlle studeerde Nederlands aan de UvA en is copywriter bij een reclamebureau in Amsterdam.
Willemijn is nu freelance copywriter en geeft ook lessen en workshops in copywriting.
www.vanhengst.com
www.terplekke.biz
Trefwoorden
copywriting tone of voice verbal identity merkidentiteit communicatie tekstschrijven marketing taal merkteksten contentmarketing social media reclame merkenbouw contentmanagement merkstrategie schrijfvaardigheid branding advertentieteksten contentstrategie marketingcommunicatie reclamebureaus storytelling taalbeheersing merkcommunicatie doelgroep digitale marketing stijlgids websiteteksten creatief schrijven taglines
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan