

Het zonder woorden-boek
Waarom we steeds meer zeggen met emoji
Paperback Nederlands 2018 9789492493422Samenvatting
We typen meer dan we praten en we integreren selfies, filmpjes, gifjes en afkortingen moeiteloos in onze gesprekken. Er is in de afgelopen tien jaar een hoop veranderd, maar het meest van alles nog wel de manier waarop we met elkaar communiceren. Heb je er al eens bij stilgestaan dat emoji je in staat stellen om zonder tolk te praten met mensen over de hele wereld?
Hoog tijd dus voor een grondige verkenning van deze snelst groeiende (beeld)taal ooit. In Het zonder woorden boek onderzoekt emojiexpert Lilian Stolk dit fascinerende fenomeen. Want emoji zijn meer dan alleen lollige, boze of verdrietige gezichtjes: ze zijn inmiddels wereldwijd onmisbaar én hebben serieuze impact op onze communicatie, onze cultuur en ons taalbegrip.
Hoe gingen we van hiërogliefen en spijkerschrift naar smileys en duimpjes? Hoe werd deze van oorsprong Japanse uitvinding wereldwijd gemeengoed? Wie bepaalt met welke symbolen we kunnen communiceren? Is het nog wel logisch om in het digitale tijdperk het alfabet te gebruiken? En wat betekent de populariteit van emoji voor de ontwikkeling van de mensheid? Stolk schetst de opkomst van deze eerste universele taal, en werpt daarmee ook een blik op onze toekomst.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Lilian Stolk
Inhoudsopgave
1. Emoji
Ontploft tot wereldwijde mainstream
2. Japan™
Het begin van emoji
3. @dewereld
Hoe emoji georganiseerd wordt
4. We appen
De functie van emoji in digitale gesprekken
5. Onze emoties in emoji
Historisch intermezzo
Over de oorsprong van ons schrift
6. Een wereldtaal in beeld
7. Perzik en aubergine
Stimuleren emoji onze creativiteit?
8. YOLO
De taal van het internet
9. Stickers
Next-level-emoji
10. Hybride taal
Is er toekomst voor het alfabet?
Nawoord
Bibliografie
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan