Lees verder
Victor Pierau is eigenaar van het bedrijf Connessence en is gespecialiseerd in het versterken van de luistercultuur in organisaties.
Meer over Victor PierauLeiderschap in luisteren
De 7 niveaus van luisteren voor professionals
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789492595171Samenvatting
Wat is het moeilijkste aan luisteren? Om echt stil te zijn. Om alle afleiding in de vorm van onder andere gedachten, emoties en energiegebrek - de ruis - uit te schakelen. En zo ongefilterd te ontvangen wat de ander zegt en bedoelt.
Luisteren vergt veel meer van je dan je denkt en speelt zich voor een groot deel op onbewust niveau af. Maar wie de moed en verantwoordelijkheid aandurft om dit te onderzoeken, en om de ruis in zichzelf waar te nemen en op te lossen, kan leren luisteren op alle niveaus.
Victor Pierau verdiepte zich tien jaar lang in de wetenschap van het luisteren en ontdekte dat luisteren op 7 niveaus plaatsvindt. Hij zag dat op elk niveau er flink wat ruis op de lijn kan ontstaan. Als je doorziet welke ruis jou belemmert in je communicatie, kun je met simpele oefeningen aan de slag.
Dit boek is voor professionals die in hun werk nog beter willen leren luisteren. Professionals die vanuit persoonlijk leiderschap kiezen voor open verbinding met hun gesprekspartners. Die verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen aandeel in communicatie. Of je nu werkzaam bent in de zorg, in de politiek, in het onderwijs of bij een commerciële organisatie, beter luisteren kan je werk en je leven op alle fronten verbeteren. Het levert je vernieuwende creatiekracht op, je houdt meer energie over en je contacten verdiepen je zich. Zo geef je door beter te luisteren jouw persoonlijk leiderschap vorm.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Victor Pierau
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Zeven niveaus van luisteren
2. Zelfgericht luisteren voor meer energie
3. Dubbelgericht luisteren voor meer aandacht
4. Selectief luisteren voor heldere belangen
5. Empathisch luisteren voor verdiept contact
6. Cognitief luisteren voor afgestemde doelen
7. Synergetisch luisteren voor vernieuwende creatiekracht
8. Stil luisteren voor een open verbinding
9. De luisterniveaus toepassen
Nawoord
Bijlage: Samenvatting
Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan