Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie Het veerkrachtige brein
Het veerkrachtige brein
Het veerkrachtige brein
Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.

Meer over Willem Verbeke
Willem Verbeke

Het veerkrachtige brein

Hoe underdogs hun succes afdwingen in een wereld vol afgunst

Paperback Nederlands 2023 9789493202269
Nog niet verschenen, verwacht op 03‑04‑2023
27,99
Reserveer nu
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Op zoek naar succes? Ontdek hoe afgunst goed is voor jou en je team!

Vraag jij je af waarom jouw collega’s meer succes hebben dan jij? Dan is dit boek voor jou! Afgunst doet pijn, maar het is ook de sleutel tot jouw succes. Jij, commercieel professional, blijft hierdoor alert om de beste plek in je bedrijf te krijgen. Zo blijf je veerkrachtig en innovatief. Deze mindset versterkt jouw status en zorgt ervoor dat jij bijdraagt aan het succes van je onderneming. Dat is de kernboodschap van dit boek.

Leiders worden niet geboren, ze dwingen hun positie af door hard en consistent te werken. Zo bewijzen ze het ongelijk van de afgunstigen die hen onderschatten. Hierdoor gaan teamleden voor hen en hun bedrijf door het vuur. Gebaseerd op inzichten uit de neurowetenschappen laat dit boek met veel voorbeelden zien hoe je een veerkrachtige, succesvolle commercieel leider kunt worden.

Aan bod komen de vijf ZALVT streetsmart vaardigheden en het ‘Noppert placebo-effect’: een personal-branding-strategie waarin veerkrachtige commercieel leiders de ‘uitdager’ durven te zijn en net als Noppert van onbekende keeper van Oranje transformeren tot held. Inspireer je team om net zo moedig te zijn als Noppert en win de sympathie van collega’s en klanten. Creëer zo een Hervé-Renard-effect: een sociaal netwerk van sympathisanten die met je samenwerken en jou het beste gunnen. Lees dit boek en groei uit tot succesvol leider!

Willem Verbeke PhD is emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam met 11.000+ Google citaties. Hij is mede-eigenaar van Professional Capital en trainde meer dan 8.000 accountmanagers.

Specificaties

ISBN13:9789493202269
Trefwoorden:teams, brein, succesfactoren, afgunst
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:334
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:3-4-2023
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Over Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Sinds 1999 is hij bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen deze universiteit verzorgt hij cursussen en doet hij op zijn vakgebied van verkoop en accountmanagement onderzoek naar emoties, netwerken, account-managementsystemen en kennismanagement. Tevens is hij Star Researcher op het ERIM (Erasmus Research Institute of Management). Verbeke is oprichter en manager van het Instituut voor Sales en Account Management (ISAM) op dezelfde universiteit. Binnen dit instituut wordt onderzoek verricht en worden postdoctorale opleidingen gegeven onder meer aangaande sales- en accountmanagement, sales force management, verkoop aan grote accounts, accountmanagement in de financiële sector en e-commerce. Tevens in hij mede-oprichter van ISAM (Instituut voor Sales & Account Management) en Professional Capital, twee ondernemingen die zich bezighouden met coaching. Willem Verbeke heeft opgetreden als gastspreker op de universiteiten van Harvard en Berkely en op de Darden School of Business. Ook is hij een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble , Mars, ABN AMRO, Sara Lee en Nationale Nederlanden. Daarnaast publiceerde hij veelvuldig in een groot aantal nationale en internationale tijdschriften als 'The Journal of Marketing and Journal of Applied Psychology'. Van zijn hand verschenen 'Marketing communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta' en 'Ik verkoop dus ik besta', Adaptief en strategische account management', en 'Sales en Account Management in een era van E-business'. In 2002 ontving hij de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science'.

Andere boeken door Willem Verbeke

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord van een underdog 9

1 Wat is veerkracht? 25
Bijzondere tijden 25
Just to say: it is all about mindsets! 27
We kunnen niet om de succesvolle mensen heen 28
Kennisbrokering 32
De menselijk natuur heerst overal en dus ook in alle ondernemingen 35
Wat zijn emoties eigenlijk? 39
Vraag je niet af wat je bedrijf voor jou kan betekenen, maar wat jij voor je bedrijf kunt doen 41
Ik verkoop en creëer waarde dus ik besta! 44
Unieke sociale netwerkpositie met duidelijk carrièredoelen, waarin loslaten niet zo thuishoort: 46
Voorlopige samenvatting hoofdstuk 51
Bestaande theorieën over veerkracht en veerkrachtorkestratiepatronen 53
Nogmaals tegenslagen uiteenrafelen 56
Veerkrachtorkestratie 58
Laten we het hebben over veerkrachtorkestratie-patronen 60
Lessen deel 1 65

2 Lessen in de menselijke natuur 67
Twee fundamentele sociale motivaties 67
Onafhankelijk sociaal motivatiegedrag is biologisch gedreven 70
Ik vergelijk me met anderen dus ik besta en voel 75
Waarom Festinger echt een waarheid als een koe zag en uitsprak 79
Waarom maak je ruzie om een storm in een glas water? Sociaal vergelijken en de formatie van een in- en outgroep door
zeer kleine verschillen met grotere gevolgen 83
Ik lift graag met je mee, maar alleen als je het goed doet! 87
Het Hervé Renard-effect 88
Afgunst doet pijn! Basta! 91
Het Radja Nainggolan-syndroom of afgunst kan uit de hand lopen 96
Sociale kettingreacties van afgunst: Leedvermaak als pijnstiller! 98
Neurale netwerken voor leedvermaak: so do not lie about it 101
Emotionele kettingreacties hebben ook omkeringseffecten 106
De leedvermaak-industrie of ons leedvermaak uitbesteden aan de mediasterren 110
Gemeenschappelijk sociale motivaties spelen ook een belangrijke rol! 112
Mensen hebben speciale neurale netwerken voor empathie 118
Kort intermezzo: is blinde compassie dan wel zo goed? 120
Flexibel omgaan met empathie oftewel rationeel omgaan met empathie 126
Kort intermezzo over boemerangeffecten 128
Waarom afgunst in onze maatschappij alleen maar toeneemt 129
Materialisme regeert of het vieren van de afgunst 132
Lessen deel 2 136

3 Het veerkrachtige brein 139
Wat is je mindset ook weer? 139
Allostase, the new kid on the block 142
Veerkrachtorkestraties begrepen vanuit recente opvattingen van het brein 143
Homeostase staat geen groei toe! 153
Complexe systeemtheorie en veerkrachtverlies of de slachtofferrol ligt op de loer 157
Verschillende tegenslag en uitdagingen, biologisch bekeken 163
Uitdaging 1: Aangeleerde hulpeloosheid 164
Uitdaging 2: Repeated social defeat stress (herhaalde sociale nederlaag stress) 168
Uitdaging 3: Status verliezen is zwaarder dan status krijgen 173
Uitdaging 4: Onstabiele hiërarchische ondernemingen en
het Michael Corleone-effect 177
Lessen deel 3 183

4 Het Noppert placebo-effect 185
Maar ik ben niet afgunstig! 185
Personal branding en posities afdwingen 187
Inspiratie 1 188
Inspiratie 2 189
Lessen in personal branding 190
Ben je de topdog of de underdog? 200
Samenvatting van het hoofdstuk tot nu toe 208
Het hybride placebo-effect van de underdog 209
Ik ben underdog dus ik besta en blijf bestaan 212
Lessen deel 4 219

5 Het Max Verstappen-effect of hoe underdogs presteren 221
Mooi, maar heb ik dat er ook voor over? 221
Do what you say and say what you do, but not always! 222
Waarom we soms bulderen van het lachen om topdogs of mensen die ‘slim’ zijn. 225
Het Mozart-effect of de groeimindset concreter 233
Mag ik alsjeblieft fouten maken? Of mogen leren moet je afdwingen! 237
Het Max Verstappen-effect meer concreet 240
Niet hoe slim je bent maar hoe snel of traag je IQ achteruitgaat is jouw kernvraag 243
Een omgekeerde wereld: je IQ gaat vanaf je 25e jaar steeds verder achteruit. 244
Een succesvolle carrière is als het lopen van een marathon (Duckworth) 246
Doorzetters kunnen ook domme dingen doen, of het Tiger Woods-effect 248
Blind naleven normen 251
Een sterke nadruk op berekende rationaliteit 252
Lessen deel 5 255

6 De ZALVT-vaardigheden voor commercieel succes 257
Beknopte weergave van wat underdogs doen 257
Rol van langetermijndoelstellingen 258
Eerste vraag: welke carrièredoelen wil ik in mijn leven bereiken? 259
Tweede vraag: in welke niche wil ik mijn carrièredoelen halen? 259
Derde vraag: Speel jij totaalvoetbal? 261
Vierde vraag: Ben ik bereid om deze inspanningen te leveren om mijn vaardigheden aan te blijven scherpen? 265
Vaardigheid 1. Zelfvernieuwing (Z) 266
Vaardigheid 2. Alliantie-ontwikkeling (A) 271
Vaardigheid 3. Lef (L) 275
Vaardigheid 4. Verbinden (V) 281
Vaardigheid 5. Thought leadership (T) 287
Lessen deel 6 295

Conclusie 297
Dankwoord 305
Bibliografische noten 311

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Doeltreffend beïnvloeden
    Willem Verbeke
    Doeltreffend beïnvloeden
    € 20,00
  • Omringd door idioten
    Thomas Erikson
    Omringd door idioten
    € 15,00
  • Drive
    Daniel Pink
    Drive
    € 24,99
  • Macht aan de aardige mens
    Pacelle van Goethem
    Macht aan de aardige mens
    € 7,99
  • Don't push me!
    Genieke Hertoghs
    Don't push me!
    € 24,90
  • Het grote hoe ik werkboek
    Christianne Vink
    Het grote hoe ik werkboek
    € 24,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het veerkrachtige brein

        Het veerkrachtige brein
        Willem Verbeke
        /