Lees verder
Pacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch Centrum Groningen.
Meer over Pacelle van GoethemIJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
De psychologie van overtuigen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789047006312Samenvatting
Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim.
In 'IJs verkopen aan eskimo's' biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Ze beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden.
Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips.
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Pacelle van Goethem
Inhoudsopgave
Deel 1: Invloed & overtuigen
1. Hoe werkt overtuigen?
2. Het Model van Invloed en Overtuigen
Deel 2: Strategie van overtuigen
3. Hoe pak je het aan?
Deel 3: Persoonlijke overtuigingskracht: ontspannen
4. Je eigen stijl
5. Overtuigen als autoriteit
6. Overtuigen als vriend
7. Overtuigen als voorbeeld
Deel 4: Inhoudelijke overtuigingskracht: betrekken
8. De inhoud van je inhoud vergroten
9. Overtuigen met een goed verhaal
10. Overtuigen met de goede argumenten
11. Overtuigen met heldere taal
Deel 5: Handig
Analyse en strategie: Wat heeft de ander nodig?
Modellen
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan