Lars-Johan Åge is hoogleraar aan de Stockholm School of Economics en een van Zwedens populairste sprekers.
Meer over Lars-Johan ÅgeDe happy-happymethode
Vijf stappen om met iedereen een akkoord te bereiken
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789047013181Samenvatting
De Zweedse hoogleraar en onderhandelexpert Lars-Johan Åge leert je in ‘De happy happy methode’ hoe je ervoor zorgt dat mensen wel openstaan voor je ideeën en hoe je samen tot een succesvol resultaat komt. Want herken jij dat ook? Dat frustrerende gevoel dat er te weinig gedaan wordt met jouw goede ideeën, plannen voorstellen, omdat het je onvoldoende lukt om anderen te overtuigen van het belang ervan?
Åge ontwikkelde de happy-happymethode om samenwerken naar een hoger plan te tillen, met als uitgangspunt dat alle betrokkenen echt tevreden moeten zijn. Daarbij gaat het niet alleen over welke beslissingen er uiteindelijk genomen worden, maar ook over het proces van samenwerken zelf. ‘De happy-happymethode’ focust op de uitkomst, de relatie, de samenwerking en de toekomst.
Met de onmiddellijk toepasbare vijf stappen uit dit boek bereik je bij elke situatie die je tegenkomt de ultieme happy-happy-uitkomst. Pas ze toe en je zult verbaasd zijn over hoeveel je voor elkaar krijgt. 'De happy-happymethode' is een manier van leven die iedereen gelukkiger maakt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel I: 17
1 Hoezo happy-happy? 19
2 Een beetje breinbeheersing 29
3 Stap 1: positief gevoel! 43
4 Stap 2: denk na! 69
5 Stap 3: optimaliseer de relatie! 91
6 Stap 4: zeg het juiste! 113
7 Stap 5: zorg dat je een plan b hebt! 135
Deel II: 147
8 Voor we aan de slag gaan 149
9 Happy-happy op het werk 153
10 Happy-happy thuis 163
11 Happy-happy in je vrije tijd 175
12 Problematische persoonlijkheden 185
13 Tien vragen over happy-happy 199
14 Ter afsluiting 209
Noten 211
Bronnen 215
Leestips 217
Dankwoord 223
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan