Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De vent is de tent

Reputatiemanagement in de praktijk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789052618210
Voormalig top 100Totaal 190 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Reputatie is hot! Het vertrouwen in veel ondernemingen en hun management is de laatste tijd dieper gedaald dan ooit. Terwijl de reputatie van een organisatie minstens zo belangrijk is als haar producten of diensten. Organisaties van naam en faam slagen er immers beter in om klanten, investeerders en medewerkers aan te trekken. Bovendien zijn zij beter in staat crises te overleven.

'De vent is de tent' is een optimistische inwijding in de geheimen van reputatiemanagement. Het is een oproep om de slag te maken van management naar leiderschap, van mannelijk naar vrouwelijk denken en van zakelijkheid naar zingeving. Aan de hand van tientallen voorbeelden toont de auteur hoe leiders vanuit een positieve aanpak kunnen bouwen aan respect bij alle stakeholders van hun organisatie. Wie dit boek heeft gelezen kan er direct mee aan de slag, kent de do's en don'ts en doorziet de betekenis van internet en social media op het bedrijfsleven.

Paul Stamsnijder over 'De vent is de tent'

Specificaties

ISBN13:9789052618210
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:Boom
Druk:0
Verschijningsdatum:1-10-2010

Expertrecensies (1)

recensie
De vent is de tent
Louis Thorig | 30 december 2010
Het blinde vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders heeft de laatste tijd een forse deuk opgelopen. In het bedrijfsleven bouwen steeds meer bestuurders bewust aan hun persoonlijke reputatie profiel. Dat is geen luxe maar bittere noodzaak, stelt Paul Stamsnijder in 'De vent is de tent'. Een sterke bestuurder durft immers de boodschap persoonlijk te versturen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
3
0
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Stamsnijder: ‘Een ereplaats in het collectieve bewustzijn’
Rob Hartgers 26 oktober 2010 Zonder goede reputatie hebben bedrijven geen waarde, stelt Paul Stamsnijder. Bovendien wordt het imago van de organisatie steeds meer verbonden aan die van de CEO. Hij schreef er een boek over onder de titel De vent is de tent. De boodschap? ‘Reputatiemanagement is de verantwoordelijkheid van de top.’

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Inhoudsopgave

1. Gelijk hebben of gelijk krijgen
2. Perceptie is werkelijkheid
3. Nieuwe media, nieuwe mores
4. Vertrouwen is een voorrecht
5. Het gaat om de poppetjes
6. Echte schoonheid komt van binnen
7. Leer jezelf kennen
8. Storytelling
9. Het gesprek is het verhaal
10. Enterprise first

Nawoord
Verder lezen
Woord van dank
Over de auteur
Index van visie-interviews

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vent is de tent