Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Reclame. Dood of levend

Strategische antwoorden voor marketeers en managers

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789401408325
Direct te downloaden

Samenvatting

Merken, marketing en reclame staan onder druk. De meerwaarde van reclame staat meer dan ooit ter discussie. Dit boek is een aanzet tot debat en reflectie. In Reclame: dood of levend biedt Fons Van Dyck strategische antwoorden op vragen van marketeers en managers over de effectiviteit van reclame in het digitale tijdperk. Betekenen sociale media het einde van reclame? Waarom houden consumenten wél van reclame? Voor welke doelgroepen werkt reclame het beste? En vooral: wat brengt reclame op voor de onderneming?

Specificaties

ISBN13:9789401408325
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:186
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:14-6-2013
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

Eric van Arendonk RM | 27 maart 2014
‘Strategische antwoorden voor marketeers en managers’ luidt de ondertitel van het jongste boek van deze door mij gerespecteerde Vlaamse auteur. Zijn eerdere werken, waaronder het boek; ‘Het merk mens, consumenten grijpen de macht’ heb ik destijds met plezier gelezen en hebben me geïnspireerd.Lees verder
Max Kohnstamm | 10 juni 2013
Fons van Dyck heeft zichzelf – bij het schrijven van Reclame: Dood of Levend – een ambitieus doel gesteld. Hij wil in zijn boek de volgende vragen beantwoorden: wat is de functie van reclame in de marketing van merken vandaag en wat is de impact van reclame op consumenten in een digitaal tijdperk?Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Managementboek van het Jaar 2014
Justin van Lopik 18 april 2014 ‘Dit boek gaat voorop in de nieuwe realiteit. Het is conceptueel en praktisch tegelijk en daagt een breed lezerspubliek uit om nieuwe wegen in te slaan. Bovendien is het erg mooi vormgegeven!’ – aldus de jury.
interview
Shortlist 2014 - Een gesprek met Fons van Dyck
Ger Post 11 april 2014 In zijn baan als communicatiedeskundige kreeg Fons van Dyck vaak de vraag van marketeers en managers: moeten we nu investeren in reclame in ‘oude’ of ‘nieuwe’ media?
nieuws
Shortlist Managementboek van het Jaar
Justin van Lopik 18 maart 2014 Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2014. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 17 april 2014, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013
Justin van Lopik 30 oktober 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
Alle interviews en artikelen (4)

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudiesdoceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zijn eerdere werk werd bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs en genomineerd als Managementboek van het Jaar. Van Dyck is een veelgevraagd spreker in de media over merken, strategische communicatie, crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

Andere boeken door Fons van Dyck

Inhoudsopgave

Dankwoord
Vooraf
Voorwoord door Luc Suykens
Inleiding: Het tijdperk van reclame vandaag

Deel 1: De essentie van reclame vandaag
1. Wat is effectieve reclame?
2. Het reclame-ecosysteem
3. Koning Creativiteit
4. Consumenten al reclamemakers

Deel 2: Op zoek naar nieuwe evenwichten
5. USP of ESP?
6. Wereld of dorp
7. Geweten of portemonnee?
8. Oud of nieuw?

Deel 3: De afrekening
9. Reclame en ROI
10. Het nieuwe kapitalisme

Besluit: Reclame is dood, leve reclame
Bijlage: 10 Effie-cases 'anders bekeken'

Bijlage: Bronnen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reclame. Dood of levend