
Lees verder
Ronald Voorn is een marketing- en merkenstrateeg die o.a. bij Heineken wereldwijd verantwoordelijk was voor het marketingbeleid.
Meer over de auteursWorden consumenten inderdaad steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In 'Voodoo-marketing' wordt blootgelegd op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen. En hoe consumenten zich daartegen kunnen wapenen.
Allerlei partijen bedenken dagelijks nieuwe technieken en psychologische strategieën om producten of diensten aan de man te brengen of gedrag te beïnvloeden. Daar is niets mis mee. Maar als de consument niet weet welke technieken en strategieën dat zijn, is sprake van een oneerlijke 'strijd'. Dit boek wil zorgen voor een level playing field.
'Voodoo-marketing' is geschreven voor consumenten én voor professionals die werken in marketingcommunicatie en bij bedrijven die zich bezighouden met het verleiden van consumenten. Voor verkopers is dit boek een ultieme checklist om te bepalen welke verkoopmethoden ze wel of bewust niet willen gebruiken. Voor eerstejaarsstudenten is het een heldere inleiding in een aantal van de persuasieve communicatiemethoden.
Dit boek is vermakelijk en verbijsterend. Na het lezen ervan weet je hoe je de nieuwste verkoopmethoden kunt ontdekken en leer je een aantal technieken waarmee je jezelf kunt beschermen.
marketing beïnvloedingstechnieken voodoo-marketing ethiek consumentenpsychologie psychologie neuromarketing manipulatie besluitvorming gedragseconomie vrije wil nudging cialdini systeem 1 en 2 persuasion dark patterns biases heuristieken privacy digitale marketing native advertising big data storytelling personalisatie social proof framing wearables a/b-testen internet of things dynamic pricing product placement schaarste web morphing seo priming good do-marketing embodied cognition archetypes influencer marketing filter bubble