Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Voodoo marketing

De geheime trucs om consumenten te verleiden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789492196057
Direct te downloaden

Samenvatting

Worden consumenten inderdaad steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In 'Voodoo-marketing' wordt blootgelegd op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen. En hoe consumenten zich daartegen kunnen wapenen.

Allerlei partijen bedenken dagelijks nieuwe technieken en psychologische strategieën om producten of diensten aan de man te brengen of gedrag te beïnvloeden. Daar is niets mis mee. Maar als de consument niet weet welke technieken en strategieën dat zijn, is sprake van een oneerlijke 'strijd'. Dit boek wil zorgen voor een level playing field.

'Voodoo-marketing' is geschreven voor consumenten én voor professionals die werken in marketingcommunicatie en bij bedrijven die zich bezighouden met het verleiden van consumenten. Voor verkopers is dit boek een ultieme checklist om te bepalen welke verkoopmethoden ze wel of bewust niet willen gebruiken. Voor eerstejaarsstudenten is het een heldere inleiding in een aantal van de persuasieve communicatiemethoden.

Dit boek is vermakelijk en verbijsterend. Na het lezen ervan weet je hoe je de nieuwste verkoopmethoden kunt ontdekken en leer je een aantal technieken waarmee je jezelf kunt beschermen.

Specificaties

ISBN13:9789492196057
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Voodoo marketing
Jeanine Dijkhuis | 9 maart 2016
Voodoo marketing van Ronald Voorn & Jan Dijkgraaf is een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid.
Lees verder
Voodoo marketing
Justin van Lopik | 5 november 2015
Bedrijven proberen al eeuwenlang mensen te beïnvloeden om juist hun product te kopen. Marketeers laten geen middel onbenut om hun producten en diensten aan de man te brengen. Van oudsher met schreeuwerige reclames waarin consumenten gouden bergen worden beloofd.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
42 stemmen
18
4
2
4
14

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Ronald Voorn: ‘Bedrijven gebruiken een aantal oneerlijke methodes’
Paul Groothengel 26 oktober 2015 In 1957 schokte Vance Packard de wereld met The hidden persuaders. Inmiddels passen adverteerders nog veel meer geheime trucs toe om consumenten te verleiden. Daarmee brengen ze schade toe aan consumenten. En daarom moeten deze beïnvloeders stoppen met dit soort van ‘voodoo-marketing methodes’, betogen Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf in Voodoo marketing. Wij spraken eerstgenoemde.
preview
Preview - Voodoo Marketing
Jan Dijkgraaf 3 september 2015 Marketeers zijn consumenten meer en meer als wandelende portemonnees gaan zien en passen werkelijk élke methode toe om ze leeg te kloppen. Eerlijke methodes én verborgen methodes. Die methodes behandelen Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf in hun boek Voodoo marketing. In deze preview vertellen ze over het waarom van hun boek.

Over Ronald Voorn

Ronald Voorn is een marketing- en merkenstrateeg die o.a. bij Heineken wereldwijd verantwoordelijk was voor het marketingbeleid. Hij is merkwetenschapper, docent/onderzoeker aan de HU en gastdocent aan diverse universiteiten. Verder is hij oprichter van de Science for Business Group. Ronald is zeer geïnteresseerd in het beïnvloeden van gedrag door middel van communicatie en wordt daarvoor regelmatig als gastspreker gevraagd.

Andere boeken door Ronald Voorn

Over Jan Dijkgraaf

Jan Dijkgraaf is al zijn hele werkzame leven bezig met het omhoog houden van honderd ballen tegelijk. Hij werkte als verslaggever (onder meer bij Panorama), hoofdredacteur (onder meer bij Metro, Management Team, HP/De Tijd en PowNed), radiopresentator (Echte Jannen), is vader, echtgenoot, voetbalscheidsrechter en spreker, columnist (onder meer bij Sp!ts en Men's Health) en schrijver van cadeau- en managementboeken. Zijn (spreekwoordelijke) middelvinger heeft hem weer baas over zijn eigen tijd gemaakt.

Andere boeken door Jan Dijkgraaf

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Wat gebeurt er in ons brein?
3. Waarom deugt voodoo-marketing niet?
4. Welke methodes zijn fair?
5. Welke methodes zijn op het randje?
6. Welke methodes zijn echt voodoo?
7. Wat kunnen we doen tegen voodoo-marketing?
8. Welke rol kan de omgeving spelen?
9. Hoe komen bedrijven tot good do-marketing?
10. Wat brengt de toekomst?

Nawoord
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Voodoo marketing