Drs. Adriaan Oomen is 'founding partner' van ADDFOCUS dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van het Bovenscheidend Vermogen van merken en producten.
Meer over Adriaan OomenHebbes!
Een nieuwe manier van positioneren in 7 stappen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789462200265Samenvatting
Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!
Goed naar uw klanten luisteren is belangrijker dan ooit. Daarom is het vreemd dat bedrijven doorgaans nog steeds van zichzelf uitgaan bij het kiezen van een marktpositionering. Wat zou er gebeuren als zij bij hun positionering van de klant zouden uitgaan?
'Hebbes!' introduceert een nieuwe manier om uw bedrijf of organisatie te positioneren: op basis van klantinzichten. Het biedt een praktisch stappenplan op basis van de drie b's; behoefte, belofte en bewijs. Door u te concentreren op de combinatie van de meest relevante klantbehoeften en uw unieke sterktes, vindt u uw 'license to win'. Dat is de basis voor een scherpe en onderscheidende merkbelofte, waarmee u (potentiële) klanten in het hart raakt. De leuke en herkenbare praktijkvoorbeelden in dit boek geven u inzicht in hoe u uw merk goed positioneert.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Stap 1 Behoeften - het begint bij de klant
3. Stap 2 Sterktes - wat onderscheidt je merk
4. Stap 3 Belofte - de basis: wat is je 'License-to-win'?
5. Stap 4 Marketingstrategie - een nuttig uitstapje
6. Stap 5 Positioneren - het communicatiehuis
7. Stap 6 Bewijzen - the proof of the pudding is in the eating
8. Stap 7 Positioneringstrategie - de invulling
Nawoord
Verklarende woordenlijst
Geraadpleegde literatuur
Index
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan