Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Mindhacking

De praktijk van beinvloeden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789492221421
10
Voormalig top 10Totaal 38 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 2859Hoogste positie: 2
Direct te downloaden

Samenvatting

Het woord ‘manipuleren’ roept vaak negatieve associaties op. Mensen zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan geen invloed meer hebben op hun handelen. Tegelijkertijd bestaat bij velen het besef dat we altijd bezig zijn om zaken ‘naar onze hand te zetten’ en dat manipulatie dus eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is. Met dit boek wil de auteur de angst voor manipuleren wegnemen.

Mindhacking helpt je om zicht te krijgen op de achtergronden en toepassingsmogelijkheden van mindhacking (het proces om mensen van A naar B te brengen, waarbij B van te voren bepaald is). Mindhacking is erop gericht de hersencapaciteit maximaal te benutten om gedrag te beïnvloeden. Niet alleen in ons eigen voordeel, maar ook om het welzijn van anderen te verbeteren.

Mensen die keuzes (moeten) maken of dit juist vermijden: het levert honderden praktijkvoorbeelden van beïnvloeding op. De wetenschap heeft met experimenten en onderzoeken, de mechanismen en patronen aangetoond die hun basis hebben in de werking van onze hersenen.

In dit boek komen de technieken van mindhacking, te weten framing, priming, nudging, coping, choices en reinforcement, uitgebreid aan bod. In Mindhacking combineert de auteur zijn ruime praktijkervaring met beïnvloeding met de aanwezige wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie.

Specificaties

ISBN13:9789492221421
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:184
Druk:1
Verschijningsdatum:7-6-2017
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (1)

Mindhacking
Hanneke Tinor-Centi | 9 februari 2017
Heel veel mensen halen afkeurend hun neus op bij het woord ‘manipuleren'. De meesten van ons zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan zelf geen invloed meer hebben op hun handelen. Toch zijn we vaak bezig om zaken ‘naar onze hand te zetten'.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
11 stemmen
9
0
0
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Ronald van Aggelen: ‘Ik word een beetje moe van dat propageren van middelmaat’
Bas Hakker 15 november 2016 Ronald van Aggelen schreef het boek Mindhacking waarin hij uitlegt hoe je mensen kan overtuigen. Aanvankelijk zou hij dit boek schrijven met Diederik Stapel die hij goed kent, maar het liep even anders.
nieuws
De replicatiecrisis in de psychologie
Ger Post 18 oktober 2016 Het vakgebied psychologie zit in een replicatiecrisis. Een wijdverbreid onbegrip van het gebruik van statistische methodes zou hieraan ten grondslag liggen.
preview
Preview - Mindhacking - de praktijk van beïnvloeden
Ronald van Aggelen 23 mei 2016 In Mindhacking combineert Ronald van Aggelen zijn ervaringen met de wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie. In deze preview legt Van Aggelen uit wat Mindhacking is, en wat u eraan hebt.

Over Ronald van Aggelen

Ronald van Aggelen is partner bij management consultingbureau EarlyBridge. Vanuit zijn passie om ‘mensen verder te brengen’, werkt Ronald al vijfentwintig jaar als ondernemer op het gebied van mens en prestaties. Hij schreef eerder de boeken ‘Je baan of je leven’, ‘Dertigers in crisis’ en ‘Mindhacking’. Ronald is grootgebracht in de corporate omgevingen van KLM en Campina en heeft nu grote en kleine organisaties als klant. Beïnvloeding is zijn vakgebied en vanuit de psychologie, neurologie en ondernemerschap hebben duizenden mensen al kennis gemaakt met zijn energieke en inspirerende wijze van werken. De auteur schreef eerder het succesvolle boek ‘Mindhacking’ (2016).

Andere boeken door Ronald van Aggelen

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding
De zeven hoofdstukken
De doelgroep

1. Mindhacking
1.1. De angst voor de manipulator
1.2. Mindhacking in management
1.3. Mindhacking in marketing
1.4. De mindhacker herkennen

2. Framing
2.1. Woorden en gedrag
2.2. Hersenspinsels
2.3. Onbewust beïnvloeden (coverte mindhacking)
2.4. Bewust beïnvloeden (overte mindhacking)
2.5. De praktijk

3. Priming
3.1. De laatste herinnering
3.2. Subliminale beïnvloeding: ‘Drink cola en eet popcorn’
3.3. Acht primingtechnieken voor managers
3.4. Primingexperimenten en de praktijk van mindhacking
3.5. De vrije wil

4. Coping
4.1. Persoonlijkheid
4.2. Herken jezelf en de ander
4.3. Stijlverschillen, gedrag en samenwerken
4.4. Intuïtie en cold-reading

5. Choices
5.1. Informatieverwerking
5.2. Bewuste of onbewuste keuzes
5.3. Keuzes via mindhacking
5.4. Keuzes en gewenste gedragsverandering

6. Reinforcement
6.1. De kracht van de herhaling
6.2. Reïnforcementprincipes
6.3. Behaviour modification and shaping

7. Mindhacking in de praktijk
7.1. Mindhacktips & -tricks
7.2. Authenticiteit en beïnvloeding in de praktijk
7.3. Confronterend communiceren en de praktijk van beïnvloeden
7.4. Bewust en onbewust communiceren in de praktijk van beïnvloeden
7.5. Persoonlijkheid en communicatie in de praktijk van beïnvloeden

Afsluiting

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mindhacking