Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Baarda Model

A framework for employee reward management

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2021 9789493202092
Verkooppositie 1378Hoogste positie: 1378
Direct te downloaden

Samenvatting

Nowadays, job positions are not as clearly defined as they used to be. Increasingly, work is carried out in varying roles where the only constant is the employee – but even he or she has to keep growing and adapting. Our current systems of remuneration are the one thing that has not been moving along.

Not only are they unable to keep pace with the dynamics of modern business but they are time consuming and expensive. If you want to abandon them, however, you first have to change the basis for your employees’ salaries. That basis is no longer the job position, but the added value that the individual employee contributes.

'The Baarda Model' shows you how to reward your employees’ added value with a transparent system of assessment. Rolf Baarda has developed a model which allows employees to gain an insight into their problem-solving capacity and shows them how to take it to the next level.

The model describes eight roles that set out who deals with the most difficult problems, who deals with the less challenging ones and who takes on the simplest issues. It not only helps employees develop themselves, but it also increases their engagement and motivation – and happy employees mean happy customers!

This book was written for HR managers and other executives who want to reward their employees in a decent and transparent way and thus increase their job commitment.
Rolf Baarda is chef de mission of Bureau Baarda, innovators in remuneration management. He has more than 25 years’ experience as a consultant and he applied his expertise to devise the Baarda Model, a unique system that precisely maps out employees’ added value.

Specificaties

ISBN13:9789493202092
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:144
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:10-11-2021

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rolf Baarda

Rolf Baarda (1957) is directeur van Bureau Baarda (www.bureaubaarda.nl), dat bij opdrachtgevers vernieuwende concepten voor belonings- en talentmanagement implementeert. Het Model Baarda bestaat uit rollen die heel precies het probleemoplossend vermogen van een medewerker beschrijven. De rollen zijn zo herkenbaar dat waardering volgens Model Baarda tot maximale acceptatie leidt bij medewerkers en leidinggevenden. Zo wordt functiewaardering (wat het dus feitelijk niet meer is) leuk en voelt de medewerker zich gewaardeerd. Leidinggevenden krijgen met Model Baarda een instrument in handen waarmee zij hun afdeling kunnen inrichten naar de verschillen in talent. Bovendien kunnen zij aan de hand van het model analyseren waarom processen niet lopen zoals zij op grond van hun organisatiestructuur hadden verwacht. Met het uitgangspunt om de mens te waarderen en niet de functie onderscheidt Bureau Baarda zich van de concurrentie. Aansprekende klanten, vaak marktleider binnen hun segment, kiezen juist op basis van dit principe voor samenwerking met Bureau Baarda. Deze organisaties willen recht doen aan de inzet en kwaliteiten van hun mensen. Publicaties van Rolf Baarda zijn onder meer: 'Belonen in moderne organisaties', 'Human Business Engineering', 'P&O als businesspartne'r en 'Ken- en stuurgetallen voor personeelsmanagement'. Rolf Baarda studeerde Personeelwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, destijds nog de KUB. Hij is getrouwd en heeft drie zoons.

Andere boeken door Rolf Baarda

Inhoudsopgave

The Baarda Model: paying for value 7

1 What is agile remuneration? 10
1.1 Good and bad remuneration systems don’t exist 14
1.2 Objectivity is an illusion 15
1.3 Does more pay make you happier? 17
1.4 Fixed and variable remuneration 18
1.5 Sense of fairness plays an important role 20
1.6 Cools’ atom 24
1.7 The structure of this book 25

2 Added value, a new basis for remuneration 28
2.1 The value of an employee expressed in money 29
2.2 Measure problem-solving capacity 33
3 Performance enhancing instruments 52
3.1 How variable remuneration works 53
3.2 How do you design an effective bonus system? 64
3.3 The right balance 66

4 A fair remuneration package 68
4.1 The organisational culture legitimises the system of remuneration 69
4.2 Apollo: pay the position, not the person 72
4.3 Athena: rewarding the team 76
4.4 Dionysus: rewarding the individual 81
4.5 Zeus: rewarding the group 83
4.6 Remuneration in the future 85

5 For which organisations is agile remuneration best? 90
5.1 Customer value and organisational structures 91
5.2 Operational excellence and the All-Rounder 95
5.3 Operational excellence and the Specialist 97
5.4 Professional services and the Professional 98
5.5 Product leadership and the Generalist 100
5.6 Summary 102

6 Transparent remuneration: the process 106
6.1 Must: designing an effective organisation 109
6.2 Can: place on the pathway 121
6.3 Willing: adding value to the organisation 136
6.4 It’s finished, that’s when it starts 138

Bibliography 139
Acknowledgements 141
About the author 143

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Baarda Model