Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Leading the Revolution

Paperback Engels 2002 9780452283244
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Eerst veroveren ze marktaandeel van bestaande ondernemingen. Dan pakken zij de beste werknemers af van die bedrijven. En ten slotte nemen zij de bedrijven zelf over. Het zijn de nieuwe revolutionairen: IKEA, de Body Shop, eBay, Dell, Amazon en andere ondernemingen die bestaande bedrijfsmodellen overhoop gooien. In iedere bedrijfstak duiken nieuwe ondernemingen op die door nieuwe werkwijze nieuwe waarde creëren en zorgvuldig opgebouwde waarde van oudere ondernemingen vernietigen.

Met guerrillatactieken overmeesteren zij de bestaande ondernemingen door hun zwakke punten te ontdekken en die vervolgens uit te buiten. Gary Hamel, co-auteur van het bekende boek 'De strijd om de toekomst' komt nu met een vervolg: 'Leading the Revolution'. Dit boek bevat een actie-plan voor ondernemingen die ernaar streven een plaats te verwerven bij de beste ondernemingen in hun bedrijfstak en daar willen blijven.

Hamel maakt duidelijk dat in een sterk veranderende, non-lineaire wereld, alleen non-lineaire strategieën zullen leiden tot waardecreatie. De belangrijkste uitdaging waar hedendaagse ondernemingen zich voor gesteld zien, is zichzelf niet alleen te vernieuwen in tijden van crisis, maar voortdurend. 'Leading the Revolution' is niet bedoeld voor stoffige kantoortypen, maar voor iedereen die het lef heeft te erkennen dat de toekomst alleen bereikt wordt door oude werkwijzen overboord te gooien en te vervangen door revolutionaire werkwijzen.

Specificaties

ISBN13:9780452283244
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:337
Druk:2
Verschijningsdatum:1-10-2002

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gary Hamel

Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab. Hij schreef eerder de bestsellers 'De strijd om de toekomst' (met C.K. Prahalad) en 'Leading the revolution' en heeft vele artikelen gepubliceerd, onder meer in Harvard Business Review, Wall Street Journal en The Financial Times.

Andere boeken door Gary Hamel

Inhoudsopgave

Introduction

Part 1: Facing up to the revolution
1. The end of progress
2. Facing up to strategy decay

Part 2: Finding the revolution
3. Business concept innovation
4. Be your own seer

Part 3: Igniting the revolution
5. Corporate rebels
6. Go ahead! revolt!

Part 4: Sustaining the revolution
7. Gray-haired revolutionaries
8. Design rules for innovation
9. The new innovation solution

Notes
Index
About the Author

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leading the Revolution