Career imprints
Creating leaders across an industry
Gebonden Engels 2005 1e druk 9780787977511Samenvatting
'Career imprints' beschrijft waarom het bedrijf Baxter zo succesvol was in het voortbrengen van senior executives en biedt inzicht in wat het vergt om managers te vormen die de komende jaren zullen overheersen in het betreffende werkgebied.
Monica Higgins laat zien dat de 'career imprint' van een bedrijf (het resultaat van de systemen, structuur, strategie en cultuur van een bedrijf) dat werknemers met zich meenemen door hun carrière heen, de sleutel is voor het vormen van grote leiders. Door het begrijpen van deze factoren, kunnen werknemers, human resource managers en CEO's de 'career imprint' van eigen organisatie analyseren en kunnen zij sterke managers vormen naar eigen inzicht.
Trefwoorden
loopbaanontwikkeling personeel organisatiecultuur leiderschap talentontwikkeling carrièreoverstappen bedrijfscultuur management human capital talentmanagement strategie ondernemerschap biotechnologie organisatieontwikkeling sociale netwerken senior management professionele identiteit venture capital organisatiestructuur loopbaanbegeleiding industrie-evolutie organisatiesocialisatie self-efficacy organisatiecognitie mentorschap kennisoverdracht carrièreovergang
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Foreword
Preface
Part 1: Setting the stage
1. Introduction: Career imprints and senior executive mobility
2. From Baxter to biotechnology: The first wve of Baxter boys
Part 2: The career imprinting process
3. Place: Understanding breeding grounds for career imprinting
4. People: Characteristics and susceptibility to career imprinting
5. Paths: The Baxter career experience and resulting career imprint
6. Beyond Baxter: Career imprints of Merck, Johnson & Johnson, and Abbott
Part 3: The consequences of career imprints
7. The spawning effect: Career imprints and industry evolution
8. The legacy of career imprints for organizations
9. Opportunities and constraints of career imprints
10. Career Imprints: New answers, new questions
Appendix A: Research design and methods
Appendix B: Analyses of Baxter's impact on IPO success
Appendix C: Baxter's business and product timelines
Notes
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan