Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Business Model Shifts

Six Ways to Create New Value for Customers

Paperback Engels 2020 9781119525349
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

This groundbreaking book, co-authored by Patrick van der Pijl, producer of the global bestseller Business Model Generation, was written during the COVID-19 pandemic and perfectly captures the challenging times in which we live. Business Model Shiftsincludes case studies, stories, and in-depth analysis based on the work of hundreds of the world’s largest and most intriguing organizations. Each case study details how organizations created their own business model shifts in order to create more customer value, and ultimately create a stronger, more competitive business.

Whether you’re looking for ways to redesign your business due to the challenges introduced by COVID-19 and other disruptions, or you want to simply create more lasting value for your customers, Business Model Shifts is an essential book that will change the way you think about your business.

- The Services Shift: the move from products to services
- The Stakeholder Shift: the move from an exclusive shareholder orientation to creating value for all stakeholders, including employees and society
- The Digital Shift: the move from traditional business operations to 24/7 connection to customers and their needs
- The Platform Shift: the move from trying to serve everyone, to connecting people who can exchange value on a proprietary platform
- The Exponential Shift: the move from seeking incremental growth to an exponential mindset that seeks 10x growth
- The Circular Shift: the move from take-make-dispose towards restorative, regenerative, and circular value creation

Specificaties

ISBN13:9781119525349
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:13-10-2020
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick van der Pijl

Patrick is de oprichter en CEO van Business Models Inc., een internationaal strategie en innovatie designbureau. Patrick helpt multinationals, corporates, NGO’s, overheden en startups met het begrijpen, ontwerpen, “prototypen” en schalen van nieuwe business modellen voor exponentiële groei en impact. Patrick is auteur van de boeken Business Model Shifts, 6 nieuwe manieren voor waardecreatie en Ontwerp Betere Business: nieuwe tools, vaardigheden en mindset voor innovatie en strategie. Hij is ook de producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation waarvan meer dan 4 miljoen boeken zijn verkocht. Zijn bedrijf Business Models Inc. is de trotse winnaar van de Australian Good Design Pioneer Award en Amerikaanse Design Management Institute Award.

Andere boeken door Patrick van der Pijl

Over Roland Wijnen

Roland werkt sinds 2012 als business designer bij Business Models Inc. in Nederland en is gefascineerd door de evolutie van bedrijven. Hij gebruikt zijn opgedane inzichten in nieuwe waardecreatie om bedrijven uit te dagen en te ondersteunen bij het maken van hun eigen business model shift.

Andere boeken door Roland Wijnen

Inhoudsopgave

Intro
The customer wins!
Where is value now and next?
Business model shift
How to use this book

From normal to new normal
From products to services
From shareholder to stakeholder
From physical to digital
From pipeline to platform
From incremental to exponential
From linear to circular

Conclusion
Where value is shifting!
How to drive your own shift
Business model growth curve
Alibaba’s growth curve
Trends
Creating the right ecosystem
References
The makers
The contributors
What’s your shift?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Model Shifts