
Lees verder
Edgar H. Schein is hoofddocent en emeritus-hoogleraar management aan de Sloan School of Management van het Massachusetts Institute of Technology.
Meer over Edgar ScheinHulp bieden aan anderen, in wat voor vorm dan ook, is ingewikkelder dan op het eerste gezicht misschien lijkt. Het is gebaseerd op allerlei culturele waarden en gedragscodes, en kent diverse gevoeligheden en valkuilen. Hou je daar geen rekening mee, dan is het resultaat per definitie ineffectief. Frustrerend - en onnodig.
In dit boek gaat Edgar Schein in op de subtiele psychologische en sociale dynamiek in hulprelaties. Hij laat zien waarom hulp - ondanks alle goede bedoelingen - vaak verontwaardiging of weerstand oproept, of zelfs kan worden geweigerd. Bovendien beschrijft hij de regels en afspraken die gelden voor het vormgeven en onderhouden van hulprelaties, en je eigen rol daarbij. Hoe ga je bijvoorbeeld om met de afhankelijkheid van de ander en hoe reageer je op een helpende hand? In dit boek vind je de antwoorden!
- Een toegankelijk en praktisch boek over de verschillende aspecten van helpen.
- Over de dynamiek van helpen in een-op-eenrelaties, binnen teams en in organisaties.