Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Een toekomstbestendige organisatie

Gebonden Nederlands 2018 9789001878863
Verkooppositie 5383
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Een toekomstbestendige organisatie biedt een uniek perspectief op management van organisaties door de combinatie van klassieke en nieuwe methodes.

'Een toekomstbestendige organisatie' is een gloednieuw studieboek dat toekomstige managers duidelijke handvatten biedt om organisaties wendbaarder en omgevingsgerichter te maken, met permanente oplossingen voor veel voorkomende problemen binnen de gangbare organisatiestructuren en -processen.

Deel A van 'Een toekomstbestendige organisatie' schetst hoe de digitale revolutie en maatschappelijke evolutie aanjagers zijn van snelle en vaak onvoorspelbare ontwikkelingen in de marktomgeving. Met in steeds meer sectoren een ongekende dynamiek en turbulentie tot gevolg. Hierbinnen overleven alleen nog organisaties die met een brede blik naar buiten de nieuwe realiteit omarmen en ambitie tonen.

In deel B wordt een integrale visie op het 'futureproof' maken van organisaties ontvouwd. Waarmee organisaties met behoud van de eigen identiteit, adaptief en wendbaar binnen hun ecosysteem kunnen manoeuvreren. In een 'aanvalsplan' voor duurzaam succes worden drie speerpunten resp. één kritische succesfactor gehanteerd: Authenticity, Alignment, Agility en Alliances.

De aanpak combineert de bekende managementstrategiescholen met recente methodes op het gebied van businessmodelling en start-up denken én de nieuwste ideeën op het vlak van meervoudige waardecreatie. Hierbinnen zijn actuele concepten uit met name de disciplines marketing, communicatie en human resource management verweven.

Een grote diversiteit aan herkenbare cases maakt helder hoe uiteenlopende organisaties succesvol invulling geven aan hun missie en met behoud van hun 'license to operate' anticiperen op de kansen en bedreigingen in de nieuwe werkelijkheid.

Het boek helpt studenten Bedrijfskunde MER, Commerciële Economie en Moderne Bedrijfsadministratie verbanden leggen binnen hun curriculum. En laat studenten Communicatie, Personeel & Organisatie, Informatica, Milieu en Techniek hun toekomstige werkgebied in bedrijfskundig perspectief plaatsen.

Specificaties

ISBN13:9789001878863
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:248
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:17-9-2018
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Een toekomstbestendige organisatie - 'Zowel als adviseur als docent te gebruiken'
Han van der Pool | 22 november 2018
Met het binnentreden van de 21ste eeuw zijn we het post-bureaucratische tijdperk ingestapt. Een bedrijf moet zich permanent aanpassen aan de snel veranderende zakelijke omgeving en moet de juiste strategische keuzes maken om toekomstbestendig te blijven.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Een toekomstbestendige organisatie
Armand Govers 19 december 2018 Met alle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en verduurzaming raken technologie, economie en maatschappij alsmaar nauwer met elkaar verweven.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Armand Govers

Armand Govers is van origine marketingstrateeg en het ‘ertoe (blijven) doen’ van organisaties vormt tot op de dag van vandaag de leidraad in zijn werk als (intern) adviseur en (interim) manager. Vooral de afgelopen jaren werd dit ‘van waarde zijn en blijven’ binnen steeds meer sectoren een issue. Omdat de toegenomen dynamiek - zo niet turbulentie - een groeiend aantal organisaties voor actuele uitdagingen stelt die raken aan hun continuïteit. Niet zelden is optimalisatie van de levensvatbaarheid een urgente en tegelijkertijd fundamentele opgave. Omdat zijn praktijkervaring een grote diversiteit aan organisaties binnen zeer uiteenlopende sectoren omvat, ontwikkelde de auteur een universeel toepasbare aanpak om organisaties voor te bereiden op wát de toekomst ook in petto mag hebben. Hierbij is vooral geput uit inzichten uit de hoek van marketing, communicatie, recruitment en organisatie ontwikkeling. Door het delen van deze aanpak in boekvorm en via een online beschikbare audit, kunnen organisaties zelf werken aan hun toekomstbestendigheid. Of begeleid een ‘Futureproof roadmap’ opmaken en eventueel aansluitend een ‘Fit-for-the-future challenge’ aangaan.

Andere boeken door Armand Govers

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel A: Nieuwe werkelijkheid maakt transformatie urgent
1. Verandering van tijdperk: de nieuwe werkelijkheid
2. Marketingoriëntaties en waardedisciplines
3. Netwerkoriëntatie en synergie
4. Maatschappelijke oriëntatie en Meervoudige Waardecreatie

Deel B: Authenticity, Alignment, Agility & Allies
5. Authenticity: weten wat je waard bent
6. Alignment: van waarde zijn
7. Agility: van waarde blijven
8. Allies: samen van meerwaarde zijn

Bijlage: Rijnlands en Angelsaksisch besturingsmodel
Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een toekomstbestendige organisatie