Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Basisboek Online Marketing
Basisboek Online Marketing
Basisboek Online Marketing
Marjolein Visser Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Marjolein Visser, Berend Sikkenga

Basisboek Online Marketing

Van strategie tot conversie

Gebonden Nederlands 2018 9789001887148
116 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 15130 dagen in de top 100
Gebonden | EN € 70,95 Gebonden | Nederlands € 69,95
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
69,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Basisboek online marketing behandelt het volledige marketingproces. Niet alleen de theorie achter online marketing komt aan bod, maar ook de technieken en media. Basisboek Online Marketing introduceert eerst het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing, waarbij dieper wordt ingegaan op online consumentengedrag. Hierna komen alle relevante aspecten van websites aan bod: het ontwerpen van effectieve sites, de site als distributie- of communicatiekanaal en de site als onderdeel van het product.

Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk voor het vakgebied. Er is ook een identieke Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases.

Noordhoff Uitgevers biedt bij dit boek een rijke digitale omgeving: Prepzone.

In deze leeromgeving kunnen u en uw studenten zich efficiënt voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Tevens biedt Prepzone u verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Studenten krijgen toegang tot deze omgeving met de unieke code in hun nieuwe studieboek. Deze code is twee jaar geldig.

In de derde editie van Basisboek online marketing zijn mobiele marketing en socialmediamarketing geïntegreerd met de andere vormen van digitale marketing. Omdat het opbouwen van een goede merkreputatie een steeds grotere rol binnen digitale marketing speelt is er een apart hoofdstuk aan online branding gewijd. Ook zijn alle ontwikkelingen op het gebied van online marketingcommunicatie opgenomen. Tot slot is het hoofdstuk over market-sensing vergaand aangepast.

Basisboek online marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen.

Specificaties

ISBN13:9789001887148
Trefwoorden:strategie, online marketing, conversie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:652
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:20-3-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

2.6 van de 5
116 stemmen
10
1
0
1
36
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Bekijk alle boeken

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga SMP is een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Momenteel is hij als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgt daarnaast trainingen en gastcolleges en is coauteur van studieboeken Basisboek Online Marketing (2012, 2015), E-business (2015), Social Media Management (2017) en vier keer het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Online marketing
1.1 Definitie van online marketing
1.2 Online marketing in relatie tot traditionele marketing
1.3 Online marketing en de marketingmix
1.4 Online marketing in relatie tot bedrijfsprocessen
1.5 Ontwikkeling van online marketing
1.6 Opbouw van het boek

2. Strategie en businessmodellen
2.1 Online marketing en strategie
2.2 Marketingstrategie
2.3 Het businessmodel
2.4 Vaststellen van de gevolgen voor online marketing van nieuwe internettechnologie

3. Market sensing
3.1 Internetgebruik
3.2 Kopen via internet
3.3 Gebruik van social media
3.4 Relevante trends voor online marketing
3.5 Model voor online consumentengedrag
3.6 Online marketingfunnel
3.7 Online marktonderzoek
3.8 Big data en customer insights
3.9 Socialmediamonitoring

4. Productrealisatie
4.1 Klantwaarde is het doel van het productrealisatieproces
4.2 Cocreatie
4.3 Productontwikkeling, mass collaboration en crowdsourcing
4.4 Ontwikkelen en inrichten van online producten
4.5 Productverbetering
4.6 Productrealisatie verloopt procesmatig

5. Klantacquisitie: online branding
5.1 Online marketingcommunicatie: de basis
5.2 Rol van online marketingcommunicatie in merkmanagement
5.3 Rol van social media binnen online branding
5.4 Viral marketing, video en games
5.5 Contentmarketing

6. Klantacquisitie: bezoekers werven via eigen of verdiende kanalen
6.1 Bezoekers werven voor online communicatie- en verkoopkanalen
6.2 Zoekmachinemarketing
6.3 Linkbuilding
6.4 Mobiele marketingcommunicatie
6.5 Inzet van socialemediakanalen
6.6 E-mailmarketing

7. Klantacquisitie: bezoekers werven via betaalde kanalen
7.1 Online marketingcommunicatie via betaalde kanalen
7.2 Zoekmachineadverteren
7.3 Display advertising
7.4 Adverteren op sociale netwerken
7.5 Affiliate marketing

8. Klantacquisitie: verkoop en prijsbepaling
8.l Online verkoop
8.2 Online koopadvies
8.3 Online prijsbepaling

9. Orderafhandeling
9.1 Keuze van distributiekanalen
9.2 Betalen
9.3 Deelprocessen van orderafhandeling
9.4 Online service

10. Customer relationship management
10.1 Online customer relationship management
10.2 Werken met klantgroepen
10.3 Verhogen van klantwaarde
10.4 Individuele waardeproposities
10.5 Social CRM

11. Effectieve websites ontwerpen
11.1 Effectiviteit van een website en app
11.2 Beïnvloeden van de bezoeker
11.3 Website-usability
11.4 Webcontent en webtekst
11.5 Interactie en conversie
11.6 Effectieve landingspagina's
11.7 Contentmanagementsysteem
11.8 Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

12. Digital analytics
12.1 Digital analytics: definitie en uitgangspunten
12.2 De trechter van online marketing vertaald in prestatie-indicatoren
12.3 Verschillende verkeersbronnen binnen digital analytics
12.4 Het ABC-model: de trechter van online marketing
12.5 Herkennen van de fase waarin de bezoeker zit
12.6 Social media metrics
12.7 Webanalytics in de organisatie

13. Planning en organisatie
13.1 Organiseren van online marketingactiviteiten
13.2 Online marketingplan
13.3 Projectmanagement
13.4 Juridische aspecten van online marketing

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Strategische en operationele marketingplanning - Kernstof-B
    Gerbrand Rustenburg
    Strategische en operationele marketingplanning - Kernstof-B
    € 76,95
  • Commerciële calculaties 1
    John Smal
    Commerciële calculaties 1
    € 49,95
  • Absolute Java, Global Edition
    Walter Savitch
    Absolute Java, Global Edition
    € 80,94
  • Basisboek Sales
    Robin van der Werf
    Basisboek Sales
    € 59,95
  • Basiskennis marketing
    Co Bliekendaal
    Basiskennis marketing
    € 49,95
  • Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    M. Bakker
    Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    € 49,75

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek Online Marketing

        Basisboek Online Marketing
        Marjolein Visser , Berend Sikkenga
        /