
Lees verder
Drs. Aafke de Vor studeerde onderwijskunde, richting bedrijfsopleidingen, aan de Universiteit van Utrecht.
Meer over Aafke de VorDe praktijk is de werkelijkheid en de theorie helpt ons om deze te begrijpen. Zo staat u er als trainer ook in. De klant legt u een situatie voor die hij aan wil pakken. De afdeling werkt niet optimaal, er zijn samenwerkingsproblemen, de klantgerichtheid moet beter of de rol van de leidinggevende is veranderd. Daarna kijkt de klant u verwachtingsvol aan in de hoop dat u zijn probleem oplost.
Echter, voordat u kunt gaan trainen, moet er nog wel het een en ander gebeuren.
Dit boek helpt u "van klantvraag naar training". Wat wil de klant precies, hoe is de situatie ontstaan, welke mogelijkheden zijn er om het aan te pakken, om welke competenties gaat het, welk resultaat heeft de klant voor ogen, hoe is het op de werkplek geregeld, hoe kijken de deelnemers er zelf naar en, tot slot, welk probleem gaat u oplossen?
In dit boek staan tips, checklisten, modellen en werkvormen waarmee u aan de slag kunt.
'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien, zij willen de klant werkelijk helpen en gaan uit van de belangen van de deelnemers en ook van die van de organisatie.
Tien thema's uit de praktijk: besluitvorming, conflicthantering, integriteit, klantgerichtheid, motivatie, onderhandelen, probleem oplossen, samenwerken, weerstand en zelfkennis vormen de kern van het boek. Elk thema is onderbouwd met theorieën en werkvormen, waarmee u als trainer zo aan de slag kunt. In de overhead-hoofdstukken over intake en evaluatie, transfer en resultaat staan tips, werkvormen, checklisten en strategieën die u in kunt zetten om van klantvraag tot resultaat te komen.
Dit boek is ook geschikt voor vakmensen die met leren bezig zijn, zoals docenten, opleidingsfunctionarissen, P&O'ers, managers en therapeuten.
trainen transfer competentieontwikkeling resultaatgericht trainen training design klantvraag motivatie werkvormen intake roi evaluatie samenwerken klantgerichtheid conflicthantering leerproces probleem oplossen performance management trainersrol besluitvorming onderhandelen weerstand integriteit zelfkennis trainingsmethodiek leerdoelen gedragsverandering maatwerktrainingen leiderschapsontwikkeling trainingseffectiviteit organisatieverandering praktijkcases theoretische modellen feedback coaching trainersvaardigheden communicatie organisatiecultuur leerklimaat persoonlijke ontwikkeling intervisie