De General Counsel
Het geweten van de organisatie in een wereld in transitie
Gebonden Nederlands 2024 1e druk 9789013180275Samenvatting
De General Counsel biedt een unieke verzameling interviews met (soms voormalige) general counsels van toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, ABP, Aegon, AFM, Ahold Delhaize, Akzo Nobel, Amsterdam UMC, ASML, DNB, Friesland Campina, Havenbedrijf Rotterdam, HEINEKEN, Heijmans, Inter, IKEA, KPN, Lipton Teas & Infusions, OCI, Philips, ProRail, Randstad, SHV, Stork en Talpa.
De interviews in De General Counsel geven een uniek inzicht in de werkzaamheden van de general counsel: hoe je zo’n positie bereikt, wat de verantwoordelijkheden van een general counsel zijn, hoe een general counsel denkt, wat een general counsel zoal doet, wat een general counsel belangrijk vindt, hoe een general counsel richting bepaalt. Bedrijfsjuristen zullen zo hun leidinggevende beter begrijpen en hun werk beter kunnen doen. General counsels kunnen leren van hoe andere general counsels issues aanpakken. Advocaten kunnen hun klanten beter begrijpen en dus beter op hun wensen en behoeften inspelen. Juridische studenten begrijpen beter wat er in het bedrijfsleven en bij grotere organisaties speelt.
De General Counsel is voor general counsels om te leren van andere general counsels – welke oplossingen die hebben bedacht voor uitdagingen die op hun weg komen. Voor bedrijfsjuristen om te leren over het perspectief van hun leidinggevende en hoe beter te functioneren als juridische afdeling. En voor advocaten om hun klanten beter te begrijpen en beter aan te kunnen sluiten op de behoeften van hun klanten.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan