Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Het succes van Internal Branding
Het succes van Internal Branding
Het succes van Internal Branding
Marc van Eck partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers. Meer over de auteurs
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013 Justin van Lopik 30 october 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken. Lees het volledige artikel
Marc van Eck, Ellen van Zanten, Linda Rutten

Het succes van Internal Branding

Een sterk merk bouwen en onderhouden

Gebonden Nederlands 2013 9789043027670
27 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 1050174 dagen in de top 100
Gebonden | NL € 28,95 E-book | NL € 17,25
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
28,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat u fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig. Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is.

Essentieel hierbij is het 'doorvertalen van de merkpositionering' naar de werkvloer zodat medewerkers die als vanzelf gaan beleven. Het succes van Internal Branding biedt theoretische onderbouwing, heldere en praktische modellen en staat boordevol praktische tips en voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal klantcases is uitgewerkt, zoals Hi, VVV, Eneco, Etos en Zuyd Hogeschool, en bevat interviews met de eindverantwoordelijken. Internal Branding is in alle sectoren van de maatschappij relevant. En het is geen onderwerp van alleen marketing, HR of communicatie, maar ook van algemeen management en de directie.

De auteurs zijn allen werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers dat Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering.

Marc van Eck en Ellen Leenhouts zijn mede-auteur van 'Internal Branding in de praktijk', dat door het 'Tijdschrift van Marketing' werd uitverkozen tot beste marketingboek van het jaar 2008, en van 'Businessplan op 1 A4 - word succesvoller met OGSM', dat een tijdlang nummer 1 stond op Managementboek.nl.

Specificaties

ISBN13:9789043027670
Trefwoorden:marketingstrategie, merkenmanagement, strategische marketing, merken, branding, internal branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:228
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

Johan Bel RM | 18 juli 2013
'Het succes van Internal Branding' is een vervolg op 'Internal Branding in de praktijk'. De schrijvers Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten hebben hun kennis in vijf jaar verrijkt en verdiept en geven dit mee aan de lezers van hun nieuwe boek.Lees verder
Max Kohnstamm | 23 mei 2013
Internal branding is 'hot'. En terecht, want het is een belangrijk onderwerp. Voor dienstverlenende organisaties zelfs cruciaal. Want een organisatie kan wel hard tegen de buitenwereld roepen waar zij voor staat, maar als de werknemers de merkwaarden niet waar maken, zal het effect nihil zijn.Lees verder
De zin van het merk
Ben Kuiken | 4 juni 2008
Het boek Internal branding in de praktijk begint veelbelovend met een inspirerend voorwoord van Tex Gunning. Daarna kan het boek eigenlijk alleen nog maar tegenvallen. ‘Het bedrijfsleven heeft een belangrijke kans om zin te geven aan medewerkers en de gemeenschap waar zij deel van uitmaken.Lees verder
Hugo-Jan Ruts | 6 maart 2008
'Internal branding' is een tamelijk nieuw begrip. Het speelt in op een groeiend bewustzijn dat 'merken' waardevoller zijn wanneer ze niet alleen leven voor buitenwereld, maar ook in de organisatie zelf. In een tijd dat 'authenticiteit' als groot goed geldt, is dat geen overbodige luxe.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
27 stemmen
19
2
2
1
3
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013
Justin van Lopik 30 oktober 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
Artikel lezen
interview
Marc van Eck: ‘Buiten winnen begint binnen’
Bert Peene 12 juni 2013 Een sterk merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Zo kun je het best de moraal omschrijven van Het succes van Internal Branding (‘Een sterk merk bouwen en onderhouden’). Het is een vervolg op Internal branding in de praktijk waarin Marc van Eck en Ellen Leenhouts in 2009 het begrip ‘internal branding’ in Nederland introduceerden. Vermeerderd met nieuwe inzichten en nieuwe casuïstiek.
Artikel lezen
podcast
Marc van Eck over internal branding
Pierre Pieterse 27 juni 2008 Hoe zet ‘internal branding’ aan tot nadenken over zingeving? En hoe tot nadenken over de maatschappelijke en commerciële rol van een organisatie? Marc van Eck schreef er, samen met Niels Willems en Ellen Leenhouts, een boek over: Internal branding in de praktijk.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Bekijk alle boeken

Over Ellen van Zanten

Ellen van Zanten is partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.

Andere boeken door Ellen van Zanten

Bekijk alle boeken

Over Linda Rutten

Linda Rutten is werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers day Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering.

Andere boeken door Linda Rutten

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De kracht van merken
2. Het draait om waarmaken
3. Internal branding om medewerkers te binden
4. Het snijvlak van marketing, communicatie en HRM
5. Leiderschap
6. Social media en internal branding
7. Bepalen (fase 0): merkpositionering en definiëring
8. Het Internal Branding fasemodel
9. Verklaren van het merk
10. Laden van het merk
11. Beleven in de praktijk
12. Verankeren in de organisatie
13. Dertien merkwaardige waarheden
14. Bijzondere praktijkcases

Literatuurlijst
Over de auteurs

Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 43,50
  • DRIE - Vormgeven aan organisatieontwikkeling
    Manon Ruijters
    DRIE - Vormgeven aan organisatieontwikkeling
    € 49,95
  • Thought leadership
    Mignon van Halderen
    Thought leadership
    € 26,50
  • Re-inventing business
    Henk Volberda
    Re-inventing business
    € 22,95
  • De vent is de tent
    Paul Stamsnijder
    De vent is de tent
    € 32,95
  • Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    Janneke Schenning
    Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    € 39,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het succes van Internal Branding

        Het succes van Internal Branding
        Marc van Eck , Ellen van Zanten , Linda Rutten
        /