Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Contentmarketing en community management
Contentmarketing en community management
Contentmarketing en community management
Mascha Gerretsen

Drs. Mascha Gerretsen is content marketingconsultant en werkt dagelijks vanuit haar bedrijf xmediamarketing aan diverse content marketing projecten voor verschillende opdrachtgevers en branches, zowel mondiaal als lokaal.

Meer over de auteurs
Contentmarketing en Community Management Mascha Gerretsen 25 juli 2018 ‘Hoe zorg ik voor meer en nieuwe business?’ en ‘hoe beïnvloed ik gedragsveranderingen?’ zijn prangende vragen voor managers. Lees het volledige artikel
Mascha Gerretsen, Irma Machielse

Contentmarketing en community management

met MyLab NL

Paperback Nederlands 2018 9789043035743
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Steeds meer merken en organisaties houden zich bezig met het ontwikkelen van content en het managen van community’s. Het aantal contentstrategen, contentmarketeers, socialmediamanagers en community managers neemt snel toe. Contentmarketing en community management leert studenten om met een praktische planmatige aanpak in te spelen op de marketing- en communicatie-uitdagingen van nu!

Contentmarketing en community management is het eerste, complete studieboek waarin alle processen van contentmarketing en community management in een cyclus worden doorlopen. Hierbij komen alle stappen in het proces aan bod, van het formuleren van contentdoelen tot en met het meten en optimaliseren van conversie. Aan iedere stap in deze cyclus is een apart hoofdstuk gewijd, waardoor het zeer overzichtelijk, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor studenten.

Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden over aansprekende merken en organisaties, zoals Coca Cola, Ziggo, de Hartstichting, A.S.Adventure en Coolblue, wordt de theorie aan de praktijk gekoppeld.

Dit boek is goed praktisch bruikbaar voor marketeers en communicatieprofessionals en voor iedereen die geïnteresseerd is of zich meer wil verdiepen in contentmarketing en community management.

Daarnaast is het boek geschikt voor hbo- en universitaire opleidingen op het gebied van communicatie, marketing, media en journalistiek en voor studenten die een stageverslag of afstudeerscriptie moeten schrijven waarbij een content-, social media- of communityplan vereist is.

Specificaties

ISBN13:9789043035743
Trefwoorden:contentmarketing, community management
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:344
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:1
Verschijningsdatum:2-5-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Contentmarketing en community management - 'Maakt beloften waar'
Joop Rutte | 22 november 2018
Contentmarketing en community management is volgens de auteurs zelf, een gestructureerd, doordacht, fraai geïllustreerd en overzichtelijk naslagwerk op het gebied van contentmarketing. Volgens hen bestond er nog geen gestructureerd lesmateriaal.
Lees verder

Lezersrecensies

2.9 van de 5
42 stemmen
8
1
16
14
3
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Contentmarketing en Community Management
Mascha Gerretsen 25 juli 2018 ‘Hoe zorg ik voor meer en nieuwe business?’ en ‘hoe beïnvloed ik gedragsveranderingen?’ zijn prangende vragen voor managers.
Artikel lezen

Over Mascha Gerretsen

Drs. Mascha Gerretsen is content marketingconsultant en werkt dagelijks vanuit haar bedrijf xmediamarketing aan diverse content marketing projecten voor verschillende opdrachtgevers en branches, zowel mondiaal als lokaal. Mascha heeft ervaring met A-merken als ORTEC en PostNL en is Bestuurslid Communicatie, Marketing & PR bij Reddingsbrigade Den Haag.

Andere boeken door Mascha Gerretsen

Bekijk alle boeken

Over Irma Machielse

Drs. Irma Machielse is als docent contentmarketing verbonden aan Hogeschool Utrecht, Hogeschool Leiden en Beeckestijn Business School. Daarnaast helpt ze merken en organisaties om succesvol te zijn met contentmarketing en community building. Voor de community Cultuurmarketing ontwikkelde ze de meerdaagse leergang ‘Contentmarketing’ die jaarlijks wordt gegeven voor communicatieprofessionals uit de kunst- en cultuursector.

Andere boeken door Irma Machielse

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie van contentmarketing en community management

Deel 1 Randvoorwaarden bepalen
Stap 1 Commitment, budget en organisatie
Stap 2 Contentdoelen en -doelgroepen

Deel 2 Organiseren
Stap 3 Contentstrategie en -tactiek
Stap 4 Contentplanning

Deel 3 Engageren & activeren
Stap 5 Contentcreatie en -ontwerp
Stap 6 Content- en concepten (pre)testen
Stap 7 Contentpromotie, conversaties en community management

Deel 4 Meten
Stap 8 Conversie meten, analyseren en optimaliseren

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    Ina Boer
    Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    € 25,00
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 36,99
  • Hét Marketingkookboek
    Marketing Queens
    Hét Marketingkookboek
    € 24,00
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,95
  • Nummer 1
    Aartjan van Erkel
    Nummer 1
    € 23,99
  • De Wet van Snuf
    Jos Burgers
    De Wet van Snuf
    € 20,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Contentmarketing en community management

        Contentmarketing en community management
        Mascha Gerretsen , Irma Machielse
        /