Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Dit is contentmarketing

Hoe met straffe content je business doen groeien

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789401472524
Verkooppositie 3381Hoogste positie: 444
Direct te downloaden

Samenvatting

Het basisboek contentmarketing

Marketeers hebben het niet onder de markt. Tussen de oude manier van denken over reclame en de mondige consument is een diepe kloof geslagen. Wakkere merken willen echter de knop omdraaien. De oplossing heet content marketing.

Het maakt jou als marketeer tot een moderne uitgever die durft denken over de informatie die jouw doelgroep echt nodig heeft.

Sterke content vertrekt vanuit de informatiebehoefte van de consument en werkt net daarom veel minder intrusief dan reclame. Dat valt in de smaak van de nieuwe kritische consument.
Dit boek neemt de lezer mee door alle stappen om als organisatie content marketing te omarmen en structureel in te zetten.

Specificaties

ISBN13:9789401472524
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:14-10-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Dit is nu contentmarketing - 'Helpt ons op weg'
Henk Jan Kamsteeg | 17 februari 2021
Seth Godin laat er geen misverstand over bestaan: 'Contentmarketing is de enige marketing die nog overblijft.' Wanneer iemand als marketinggoeroe Godin dit zegt, doen we er als bedrijven en organisaties wijs aan onze marketing serieus onder de loep te nemen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
0
0
2
0
0

Over Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Andere boeken door Bart Lombaerts

Over Wouter Temmerman

Wouter Temmerman richtte samen met Bart Lombaerts het contentproductiehuis SPYKE op. Tevoren werkte als hoofdredacteur bij Kiosk en als journalist bij Media Marketing alvorens als freelance journalist en blogger aan de slag te gaan. Hij schrijft onder andere voor Trends en voor diverse b2b-magazines, maar zag geleidelijk aan het aandeel bedrijven in zijn klantenportefeuille toenemen. Hij houdt ervan om complexe onderwerpen te ontrafelen en op een heldere manier op papier te zetten. Zijn specialiteiten? Marketing, media en ondernemen.

Andere boeken door Wouter Temmerman

Over Koen Denolf

Met 25 jaar marcom-ervaring op de teller, specialiseerde Koen Denolf zich in 2015 tot het samenbrengen van content en advertising, met zijn bureau The Fat Lady. Daarvoor verdiende Denolf zijn strepen in marktonderzoek (Bekaert), communicatiestrategie (markee) en content (Het Salon). Zijn belangrijkste credo is dat alle communicatie een meerwaarde moet hebben.

Andere boeken door Koen Denolf

Over Michel Libens

Michel Libens is al zijn hele professionele leven actief op het snijpunt van marketing en uitgeven. Eerst in diverse functies bij Wolters Kluwer, daarna als managing partner en CEO van Propaganda, één van de Belgische marktleidende contentmarketingbureaus. Hij is ook oprichtend voorzitter van Custo, de Belgische federatie van contentmarketingagencies én voorzitter van de STIMA Expert-groep content marketing. Michel is een gedreven '(content marketing) strategy first' believer.

Andere boeken door Michel Libens

Inhoudsopgave

INLEIDING
DE TECHNIEK WORDT EEN MINDSET 8

HOOFDSTUK 1
WAT IS CONTENT MARKETING? 10
1.1 Van John Deere tot Guinness: hoe het ooit begon 12
1.2 De geboorte van content marketing 13
1.3 Wat kun je ermee? 20
1.4 Hoe maak je tegenwoordig het verschil? 22
1.5 Content marketing staat niet meer alleen 25
1.6 Het is een techniek, maar nog meer een mindset 27

DEEL 1
STRATEGIE EERST 33

HOOFDSTUK 2
HOE ONTWIKKEL JE EEN CONTENTMARKETINGSTRATEGIE? 34
2.1 Tijd voor strategie 36
2.2 Strategy first 36
2.3 Strategie en effectiviteit 37
2.4 De strategieoefening 40
2.5 Update regelmatig je contentstrategie 62

HOOFDSTUK 3
WAAROM DOE JE AAN CONTENT MARKETING? 68
3.1 Maak je content of doe je aan content marketing? 71
3.2 Het ene doel is het andere niet 72
3.3 Brand awareness 74
3.4 Informeren 75
3.5 Vertrouwen en geloofwaardigheid 77
3.6 Lead generation 79
3.7 Merktrouw en klantgerichtheid 81
3.8 Betekenisvol zijn 82
3.9 Doelen mappen in je funnel 84

DEEL 2
STRAFFE CONTENT 91

HOOFDSTUK 4
HOE MAAK JE QUALITY CONTENT? 92
4.1 Het belang van quality content 94
4.2 Waar loopt het veelal fout? 100
4.3 Hoe journalistieke principes je content nog beter kunnen maken 108
4.4 Slimme manieren om je content te diversifiëren 114
4.5 Hoe kom je tot quality content? 117
4.6 Wat als goed niet goed genoeg is 122

HOOFDSTUK 5
HOREN, ZIEN EN SCHRIJVEN. WELKE SOORTEN CONTENT KUN JE MAKEN? 138
5.1 Een waaier aan mogelijkheden 140
5.2 Contentmarketingformats 141
5.3 Geschreven content 147
5.4 Videocontent 151
5.5 Beeldcontent 156
5.6 Audiocontent 159
5.7 Contenttypes mappen in je funnel 161

HOOFDSTUK 6
DISTRIBUTIE EN PROMOTIE VANCONTENT 166
6.1 Waarom contentdistributie je aandacht vereist 168
6.2 Distributiestrategie 170
6.3 POE-model: paid, owned en earned media 174

DEEL 3
HOE ORGANISEER JE CONTENT MARKETING? 203

HOOFDSTUK 7
METEN EN OPTIMALISEREN VAN CONTENT ENAUTOMATISEREN VAN CONTENTDISTRIBUTIE 204
7.1 Meten is weten, maar vooral overtuigen en verbeteren 206
7.2 Consumptie-metrics: hoe groot is je publiek? 206
7.3 Deel-metrics: hoe geëngageerd is je publiek? 210
7.4 Lead metrics: hoeveel klantgegevens tel je? 212
7.5 Verkoop-metrics: doet je content verkopen? 214
7.6 Behoud het overzicht dankzij dashboards 216
7.7 Metrics mappen je funnel 216
7.8 Optimaliseren van content 218
7.9 Automatiseren van contentdistributie 224

HOOFDSTUK 8
JE ORGANISATIE AANPASSEN 236
8.1 Van marketeer naar uitgever: gevolgen voor de marketingafdeling 238
8.2 Wat doe je zelf en wat besteed je uit? 245
8.3 Niet enkel een taak voor marketing 250

HOOFDSTUK 9
CONTENT MARKETING ALS BUSINESSMODEL 258
9.1 Content marketing kan big business zijn 259

EEN PLEIDOOI 267
EEN DANKWOORD 268
OVER DE AUTEURS 269
EXTRA INSPIRATIE 270
EINDNOTEN 272

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dit is contentmarketing