

Ruud Boer is Register Marketeer en maakt voor zijn boek gebruik van 25 jaar merkervaring. Ruim 12 jaar als verantwoordelijke voor A-merken als Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga en sinds 1998 als directeur en partner van BTM / Bataafsche Teeken Maatschappij.
Meer over Ruud BoerBrand Design - met MyLab
Het standaardwerk voor het bouwen van merken
Gebonden Nederlands 2022 9789043039598Samenvatting
Met 20 mini-cases van Register Marketeers
Sinds de introductie van dit boek in 2002 is Brand Design, geschreven door brandinggoeroe en Register Marketeer Ruud Boer, een begrip geworden in veel directiekamers en opleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.
Aan de hand van het centrale Brand Design-model wordt de student meegenomen van merkstrategie tot merkactivatie. Door de aansprekende casuïstiek, vele voorbeelden en de heldere schrijfstijl is dit het meest toegankelijke en praktische boek voor studenten en professionals. Bovendien staan op MyLab handige briefingschecklists en bij elk hoofdstuk extra voorbeelden, cases en meerkeuzevragen.
Nieuw in deze editie
- Van deze nieuwe editie is ook een Engelstalige versie beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.
- Twintig (internationale) minicases en één maxicase uit het bedrijfsleven. Al deze cases zijn geschreven door Register Marketeers.
- Het centrale Brand Design-model is aangepast.
- Meer aandacht voor digital branding.
- Meer informatie over onderzoek en Brand Besign voor het mkb en start-ups.
- Volledig geactualiseerd.
Het boek Brand Design is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken, of daarvoor wordt opgeleid. Steeds meer hogescholen en universiteiten in Nederland en België realiseren zich dat Brand Design een belangrijk onderdeel vormt van de opleiding en gebruiken daarvoor dit boek. Met de bondige theorie, nuttige modellen (zoals de Merk-Wijzer en het Customer Brand Journey-model) en een rijkdom aan actuele voorbeelden is dit boek breed toepasbaar.
Specificaties
Inhoudsopgave
1 Het merk
2 Merkstrategie
3 Brand Design
4 Mentale merkidentiteit
5 Visuele merkidentiteit
6 Fysieke merkuitingen
7 Digitale merkuitingen
8 Merkactivatie
Begrippenlijst
Geraadpleegde literatuur
Index
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan